קריירה ולימודים

נלחמים על הנפש: אלו הפעילויות שישמרו על החוסן הנפשי

בימים קשים אלה, חברות רבות מתגייסות לסייע לעובדיהם על מנת שישמרו על רוח חזקה ויציבה

מערכת ice | 
עלייה בפניות לסיוע נפשי בעקבות המתיחות בדרום (צילום freepik, פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד)
עובדים רבים שגויסו, הותירו משפחה חרדה מאחור, עובדים אחרים נאלצו לעזוב את בתיהם ויש גם חברות שסבלו אבדות טרגיות של עובדים. במצבים אלה נוטשות החברות לרגע את הפן העסקי על מנת לדאוג לנפשם של העובדים ושל המשפחות. 
כך לדוגמה, חברת הפינטק 'קפיטוליס' ארגנה הרצאה על חוסן נפשי בימים אלו של פסיכולוג קליני לעובדים ובנוסף מציעה לעובדים שימוש בפלטפורמה Ifeel המעניקה לעובדים טיפול פסיכולוגי תוך שמירה על הסודיות של העובדים ומעניקה להם סיוע ותמיכה.
גם חברת 'אלעד מערכות' בחרה להעניק מעטפת תמיכה לעובדים ולבני משפחותיהם, בחזית ובעורף, לצד שמירה על רצף תעסוקתי והענקת ביטחון ללקוחותיה. עם תחילת המלחמה, ניתנה האפשרות לשירותי תמיכה נפשית מיידית באמצעות אנשי מקצוע לעובדים ובני משפחותיהם והתקיימה סדנת חוסן מקוונת. בנוסף נפתחו ערוצי התנדבות בינהם גם תמיכה בשורדי שואה.
 עובדי אלעד ביצעו שיחות טלפון להפגת הבדידות. לילדי העובדים שנמצאים בבית בתקופה של חוסר וודאות קיימה החברה סדנת קסמים ביתיים לילדים, הילדים הוזמנו מבעוד מועד להצטייד עם אביזרים שנמצאים בכל בית ובמהלך הסדנה למדו לבצע קסמים.
שמירת החוסן הנפשי של העובדים כיום היא חיונית במיוחד. הלחצים החזקים שכולנו מתמודדים איתם, מקשים על ההתנהלות השוטפת. לכן תמיכה נכונה יכולה לסייע לשמור על החיוניות, המוטיבציה ומשפיעה על היכולת להתמודד עם האתגרים בתקופה זו.
 
תמיכה כזו, כשהיא ניתנת מצד מקום העבודה מחזקת את יחסי הקשר והאמון עם מקום העבודה, מפחיתה מתחים ומסייעת ליציבות. עובדים, שמקום העבודה סייע להם להתחזק ועמד מאחוריהם בתקופה קשה לכולם, לא ישכחו זאת כך כך מהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה