בארץ

בני גנץ: "החטופים ישוחררו בכוח או בפעולה מדינית"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, במלאת חודש למלחמה פנה למשפחות החטופים והבטיח כי הממשלה תעשה כל שביכולתה להחזירם הביתה. בנוסף איים: "החמאס הוא ארגון רצחני שאין לו זכות קיום. הם חרצו את גורלם וזו רק שאלה של זמן"
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום עודד קרני)
במלאת חודש לציון פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' נאם יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, בקריה בתל אביב ופנה לשלל גורמים המעורבים במלחמה. גנץ התייחס לסוגיית החטופים והחטופות אשר מוחזקים בימים אלו בעזה על ידי ארגון הטרור הרצחני חמאס ואמר: "נעשה הכול כדי להביא אותם הביתה. בכוח ובמעשה מדיני. נילחם במי שצריך ונדבר עם כל מי שאפשר. לא נוותר על הסיכוי להחזיר אף אחת ואף אחד".
גנץ התייחס לקהילה הבין לאומית והדגיש כי אנשי חמאס לא יהיו חסינים מהנחות: "אין מקום שבו מתחבאים רוצחי ילדים שיהיה חסין". כאשר נשאל האם אותו דין תקף גם לאיסמעיל הנייה שמבקר בטורקיה, ענה: "החמאס הוא ארגון רצחני שאין לו זכות קיום ואנחנו צריכים לרדוף את אנשיו ומנהיגיו בכל מקום שבו הם נמצאים. הם חרצו את גורלם וזו רק שאלה של זמן".
גנץ פתח את נאומו כאשר הוא מתאר את מתקפת הפתע הנוראית שאירעה ב-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה ואמר: "לפני חודש – הופתענו. ואז קמנו, נלחמנו, בלמנו, התאחדנו. כל כך הרבה גיבורים, כל כך הרבה מתגייסים, כל כך הרבה ישראלים קמו מהאסון - כדי להגן על הארץ הזו. מקרבות הצלה בבארי ואופקים, אנחנו תוקפים עכשיו בעומק רצועת עזה. אויבינו חשבו שישברו אותנו, אך הם איחדו אותנו. במלאות 30 יום, אנחנו נלחמים ומתאבלים. בונים מצבות ליקירינו, וקיר ברזל מול אויבינו. עם שלם נושא את הדאגה ומחבק מעל 200 משפחות שבנותיהן ובניהן בשבי". 
 



בהמשך, התייחס גנץ לעובדה כי ישראל נלחמת מול אויב שמשתמש בתשתיות אזרחיות עבור פעולות הטרור שלו ואמר: "המלחמה הזו אינה דומה לשום דבר שחווינו בעבר – אנחנו נדרשים להילחם בעומק השטח מול אויב שהופך בתי חולים ובתי ספר – לחמ"לים ומחסני אמל"ח. לאויב שמולנו אין צלם אנוש – והופך ילדים ונשים למגן אנושי".


עוד התייחס גנץ על היום שאחרי המלחמה ואמר כי: "כבר היום חשוב לדבר גם מה יקרה 'ביום שאחרי', גם אצלנו בבית. אחרי שנעצור, וזה ייקח זמן רב - נצדיע ונכאב את לכתם של רבים וגיבורים כל כך. אחרי המלחמה הזו ישראל תישאר מצולקת אבל ישראל תהיה מאוחדת.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה