בארץ

חרבות ברזל, היום ה-42: הירי לדרום חודש, צה"ל תוקף בלבנון

פיצוצים עזים נשמעו באזור הבירה דמשק בעקבות תקיפה ישראלית. באופוזיציה הסורית נטען כי התקיפות כוונו נגד אזורים שבהם נמצאים מפקדות ואתרים צבאיים השייכים לחיזבאללה הלבנוני, ‏בלינקן אמר לגנץ כי יש צורך דחוף לבצע צעדים למניעת הסלמה בגדה המערבית ולהורדת המתיחות
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל היום ה-42 (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אייל מרגולין, דובר צהל)
צה"ל ממשיך להתקרב להכרעת חמאס במסגרת המשך התמרון הקרקעי של כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. יומה ה-42 של המלחמה בעזה (שישי) מתמקד בהכרעת החמאס לאחר הפגיעה הקשה במחבלים שהסתתרו בשיפא, הלחץ על בכירי חמאס הולך ומתהדק וייתכן שנקודת השבירה קרובה, בטח לאחר המצאות חומר רב על החטופים.
הפלסטינים מדווחים פשיטה של כוחות צה"ל על בתי משפחותיהם המחבלים קפישה וקוואסמה בחברון שביצעו את הפיגוע במחסום המנהרות והביאו למותו של חייל המשטרה הצבאית של גדוד ארז בעקבות הירי.

‏על פי דיווחים בסוריה, פיצוצים עזים נשמעו באזור הבירה דמשק בעקבות תקיפה ישראלית. באופוזיציה הסורית נטען כי התקיפות כוונו נגד אזורים שבהם נמצאים מפקדות ואתרים צבאיים השייכים לחיזבאללה הלבנוני. לפי הדיווחים, במקביל לניסיון של מערכת ההגנה האווירית ליירט את הטילים, הוזעקו לאזור שהותקף אמבולנסים ויש מידע על הרוגים.
‏בצבא סוריה דיווחו כי בסביבות השעה 2:25 לפנות בוקר ישראל תקפה אווירית מכיוון רמת הגולן. התקיפה התמקדה בכמה נקודות באזור דמשק, ונטען שמערכת ההגנה האווירית הפילה את רוב הטילים. כמו כן, פורסם כי נגרם הרס במקום.
אמש נכנסו לרצועת עזה, דרך מעבר רפיח - 144 משאיות של ציוד הומניטרי, שכוללות מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות. על פי ברק רביד, ‏שר החוץ של ארה"ב בלינקן שוחח בטלפון עם השר בני גנץ ודן עמו במאמצים להגביר ולהאיץ את הסיוע ההומניטרי לרצועה. ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי השניים דנו גם במאמצים למנוע מהמשבר בעזה להתרחב לאזורים אחרים וכן בסוגיית המאמצים לשחרור החטופים. ‏בלינקן אמר לגנץ כי יש צורך דחוף לבצע צעדים למניעת הסלמה בגדה המערבית ולהורדת המתיחות שם במיוחד בכל הקשור להתגברות ההתקפות האלימות של מתנחלים קיצונים נגד פלסטינים
על פי רועי קייס, ‏הפרקליטות הצבאית בלבנון העבירה צו זימון לחקירה לעיתונאית הלבנונית, ליאל אל-איח'תיאר, שמגישה בערוץ אל-ערביה הסעודי אחרי שבמהלך המלחמה ראיינה את דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי. הריאיון איתו ויחסה המכבד במהלכו עורר זעם גדול בלבנון בקרב תומכי חיזבאללה שהגישו תלונה נגדה. בציוץ שכתבה בעקבות הצו אמרה כי מדובר ברדיפה פוליטית באמצעי דיכוי משפטיים והוסיפה כי אינה חוששת והם לא יצליחו לפגוע בחירותה, בכבודה ובאמונתה. 
מבצע גדול של חטיבת כפיר הלילה, יחד עם מסתערבים ומג"ב, בדגש על מחנה הפליטים בג'נין. במהלך הפעילות חוסלו חמישה מחבלים  ונעצרו שמונה מבוקשים. נתפסו הרבה מאוד אמצעי לחימה ששימשו אותם.
במהלך המבצע הזה, היה ניסיון של חלק מהמבוקשים להימלט לתוך בית החולים של ג'נין באמבולנסים, כמו שאנחנו רואים שקורה בעזה. הצליחו לתפוס גם שם חלק משמונת המחבלים שנעצרו. לכוחותינו אין נפגעים
7:30 גופתה של חללת צה״ל, רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חולצה על ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה בסמוך לבית החולים שיפאא׳ ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל.
לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי  גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש (ה׳), נציגי צה״ל למשפחתה של רב״ט נועה מרציאנו ז״ל, חללת צה״ל שנחטפה בידי ארגון טרור, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל. צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. 
המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה״ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן.
07:48 הירי לעוטף חודש וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה בכפר עזה ובקיבוץ סעד. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים.
08:31 הירי לעוטף נמשך וכעת אזעקת צבע אדם נשמעה בקיבוץ נירים. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים. 
09:03 לוחמי צה״ל המשיכו לפעול הלילה ברצועת עזה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות טרור רבות בשטח הרצועה; אותרו רקטות עתירות משקל וכטב"מים במוצב הג'יהאד האסלאמי-פלסטיני בצפון הרצועה. לוחמי צה״ל המשיכו לפעול הלילה ברצועת עזה, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות טרור רבות בשטח הרצועה.
לוחמי צה"ל מצוות הקרב של חטיבת ביסל״ח ויחידת יהל"ם, פשטו בהכוונת מודיעין על מוצב של מפקד מרחב הצפון בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ובו משרדים של בכירים בארגון הטרור ומפעל לייצור אמל"ח אסטרטגי.
במהלך פשיטה זו, איתרו הלוחמים רקטות עתירות משקל, כטב"מים ואמצעי לחימה נוספים. הכוחות השמידו את המוצב. כוחות צוות קרב חטיבת גבעתי פעלו בשטח בית ספר בו הסתתרו פעילי חמאס. במהלך הפעילויות חיסלו הכוחות את הפעילים ואיתרו אמצעי לחימה בשטח בית הספר.

פעילות צה"ל ברצועה, קרדיט: דובר צה"ל.
צוותי הקרב של חטיבת הנח"ל, חטיבת הצנחנים וחטיבה 460 פשטו על מספר יעדים ואיתרו אמצעים טכנולוגיים ואמצעי לחימה. בין היתר אותרו נשקים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, מטולים, ווסטים, RPG, משגרי נ"ט ועוד.
10:30 כוח צה"ל מגדוד המילואים 8106 חיסל שני מחבלים פלסטינים באזור חברון, בכביש 35. המחבלים הגיעו ברכב למחסום צומת הזית ואחד מהם יצא ממנו ופתח באש לעבר הלוחמים, בעוד השני ניסה כנראה לדרוס אותם אך נתקע בבטונדה. הכוח השיב באש וחיסל אותם כאמור. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.
 
11:10 מטח פצמ"רים ונ"ט שוגר מדרום לבנון, צה"ל תוקף בתגובה: מטח משולב של פצמ"רים וטילי נ"ט שוגר מדרום לבנון לעבר מרחב מלכיה. לא היו נפגעים. צה"ל תוקף בתגובה, ובלבנון דיווחו בין היתר על תקיפה באזור עיתרון.
 
13:01 אחרי 48 שעות של שקט: אזעקה באשקלון ובכמה יישובים בעוטף עזה, במועצה האזורית חוף אשקלון. מדובר באזעקה הראשונה שנשמעת באשקלון אחרי 48 שעות של שקט.
13:13 שלטונות מצרים מכניסים כעשרה משאיות משאיות שעמוסות בכ-150 אלף ליטר סולר לרצועת עזה. כך מדווחת כעת רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית. במקביל, בעיתון המצרי "אל-קאהרה אל-אחבאריה" צוטטו מקורות שאמרו כי "המאמצים המצריים להמשיך את הכנסת הדלק לרצועה מצליחים".
אם הדיווחים נכונים, זו תהיה הפעם השנייה שבה ישראל מאפשרת הכנסה של דלק לרצועה מאז פרוץ המלחמה, אם כי בהיקף גדול הרבה יותר: מוקדם יותר השבוע הסכימה ישראל, בצל לחץ מצד ארה"ב, להכניס כ-24 אלף ליטר למעבר רפיח כדיי לאפשר תדלוק של משאיות אונר"א, המשמשות להכנסת סיוע ההומניטרי לרצועה.
בא"ם הזהירו כי הכמולת הזו כלל לא מספקת, וכי בימים האחרונים הושבתו משאבות ביוב ומתקני מים בגלל מחסור בדלק. גם רשתות התקשורת בעזה מושבתות זה היום השני ברציפות - אחרי שלטענת הפלסטינים הדלק להפעלת תשתיות התקשורת אזל.

13:17 אזעקות בצפון הארץ, בגליל המערבי, בקיבוץ אדמית.
13:20 דובר צה"ל מדווח על נפילת רקטה בשטח פתוח באשקלון, נכון לעכשיו לא אותרו נפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה