בארץ

גנץ יפרוש מהממשלה? "אם התקציב לא ישונה, נשקול את צעדינו"

יו"ר המחנה הממלכתי דרש לבטל את הקצאת הכספים הקואליציוניים ולהסיט אותם לצרכי המלחמה. נתניהו לא התרגש והודיע: "נביא לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה"
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל)
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שיגר אתמול (ראשון) מכתב לרה"מ נתניהו והודיע כי במידה ותקציב המדינה יישאר על כנו והכספים הקואליציוניים לא יוסטו לצרכי המלחמה – תצביע סיעתו נגד התקציב ותשקול את המשך צעדיה.
לדברי השר גנץ, "בעת זו על כלל החברה הישראלית להיכנס תחת האלונקה, הציבור כולו יודע זאת, ומן הראוי שגם ממשלת ישראל תנהג כך. אנחנו עומדים בפני אתגרים כלכליים וחברתיים אדירים גם בהמשך הדרך, וגירעון שצפוי לגדול משמעותית ולהשפיע על המשק. בעת הזו כל כסף פנוי חייב ללכת לצורכי המלחמה ולהם בלבד".

נראה כי ראש הממשלה לא נבהל מהאיום, שכן למרות המכתב הודיע נתניהו שלא ישונה התקציב: "נביא לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה", נמסר מלשכת ראש הממשלה, "התקציב ייתן מענה מלא לצרכים של צה״ל בהגנה ובהתקפה, ידאג למשפחות החטופים, הפצועים, החללים והנרצחים, למשפחות המפונים בבתי המלון וההארחה, ויבטיח שכלכלת ישראל תמשיך לעבוד ולשגשג. התקציב ידאג לתמיכה בחיילי וחיילות מילואים, למנהלת תקומה לשיקום היישובים, לעסקים שנפגעו, לכיתות כוננות ולצרכי הבריאות, הרווחה והחינוך של כל אזרחי ישראל".
 
עוד נמסר מלשכת נתניהו: "נעשה קיצוץ של למעלה מ-70% בכספים הקואליציוניים, 1.6 מיליארד שקלים, ומה שנותר נועד לצרכים אזרחיים כמו משכורות של מורים ולא לשום שימוש פוליטי. הוויכוח הפוליטי עומד על כאחוז אחד מסך כל התקציב. התקציב גדול ומשמעותי כי כלכלת ישראל יציבה וחזקה".
כזכור, למרות הביקורת שגובתה אף על ידי בנק ישראל, שר האוצר סמוטריץ' הסכים לוותר רק 1.6 מיליארד שקלים מתוך 2.5 מיליארד שקל המיועדים לכספים קואליציוניים בשנת 2023. לדברי שר האוצר, הכספים שנותרו מיועדים בין היתר לטובת החינוך החרדי, לחטיבה להתיישבות ביו"ש, לזהות יהודית ועוד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נפלא ביבי, תשיג תקציב
    סווינגר 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמובן שכולו יהיה מעונשים חדשים על הציבור הכללי הנעשק. איזה כיף יהיה בשנים הקרובות.
    סגור
  • 2.
    לרחובות!! למחוק את הממשל הזה!! (ל"ת)
    גלנט צדק 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בני בנימין גנץ עושה פוליטיקה ! (ל"ת)
    אסף 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • על גנץ להתפטר
    צ.ז 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא ישמש כסות ל ביבי. בושה.
    סגור