תקשורת ומדיה

רביב דרוקר נגד סמוטריץ': "חושב שכולנו מטומטמים, מאות מיליוני שקלים"

מגיש חדשות 13, רביב דרוקר, במתקפה חריפה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "המון כסף הולך למשרד של אורית סטרוק, פרוייקטים באיו"ש. כסף לתרבות חרדית, זה מאות מיליוני שקלים. סמוטריץ' חושב כרגיל שכולנו מטומטמים. זגזג, שיקר ותמרן"
תום נחום |  4
רביב דרוקר (צילום רשת 13)
על רקע השינויים הנדרשים בתקציב 2023 בעקבות המלחמה בעזה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והנהלת המשרד מנהלים דיונים קדחתניים במטרה להביא לשולחן הממשלה כבר מחר (שני) את מלוא הפרטים לאישור. למרבה ההפתעה, רבים מהכספים הקואליציוניים שיו"ר הציונות הדתית מבקש להעביר נותרו בעינם גם בתקציב המתוקן. 
מי שהגיב לכך ותקף בחריפות הוא מגיש חדשות 13, העיתונאי הוותיק רביב דרוקר, שכתב כך: "נתניהו וסמוטריץ מתעקשים להביא מחר לאישור הממשלה את חלוקת הכספים הקואליציוניים. היה ויכוח לא קצר עם בני גנץ וחילי טרופר, הם הסכימו לרדת קצת, אבל בשורה התחתונה - מחר זה יקרה. המון כסף הולך למשרד של אורית סטרוק, פרוייקטים באיו"ש. כסף לתרבות חרדית. הגדלת קצבאות חרדים (עלייה מ 1.2 מיליארד שקלים בשנה ל 1.7 מיליארד), תוספת שכר למורים חרדים דרך הרמאות שנקראת "אופק חדש". המורים במערכת הרגילה זכאים ל"אופק חדש" רק אם עומדים בשורה של תנאים. לחרדים המציאו תנאים שסותרים את כל מטרת התוכנית ורוצים לתת להם את זה. במה שנשאר מ-2023 זה לא המון כסף, אז סמוטריץ ינסה לערבב אתכם, אבל מכיוון שזה משכורות ונכנס לבסיס התקציב וחל מעתה ואילך וסוחף עוד ועוד ציבורים - זה מאות מיליוני שקלים".
"סמוטריץ' חושב כרגיל שכולנו מטומטמים והוא מחפש תחת הכספים הפוליטיים גם מטרות שנראות לכאורה ראויות, כמו "תנועות הנוער". כשאתה צולל פנימה אתה רואה איזה סעיפים מקבלים שם תקצוב כמו 'עידוד הגירה לערים מעורבות'. המחנה הממלכתי צפוי להתנגד, אבל לא יפרוש על כך מהממשלה. האם יש טעם לשאול מה יעשו כל השרים שאמרו בתחילת המלחמה שצריך לבטל את כל הכספים הקואליציוניים ולהשתמש בכסף רק לצרכי המלחמה? קיש, ברקת, אקוניס, יש טעם לשאול, או שכולנו יודעים את התשובה? כזכור, בתחילת המלחמה קיבלה הממשלה החלטה להקפיא את החלוקה של הכספים הללו וככה הסתבך סמוטריץ' בצורך להביא את זה שוב לאישור, אז הוא זגזג, שיקר, תמרן, הבטיח ומביא את זה מחר".
 
שר האוצר שואף להכניס לתקציב עוד מאות מיליוני שקלים לחינוך החרדי, 100 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות, 40 מיליון שקל לתקצוב רשויות ביהודה ושומרון וכן 50 מיליון שקל ל"זהות יהודית". שר האוצר ייפגש עם נציגי סיעת המחנה הממלכתי, שמתנגדים בתוקף להעברות התקציביות, עם זאת הלחץ לאישור השינויים בתקציב גדול והשאיפה לסיים עם תקציב 2023 בהקדם על מנת לעבור לתקציב 2024.
על פי מסמך שהופץ מטעם משרד האוצר, בכוונתו לממן את ההוצאות האזרחיות של המלחמה ב-13.4 מיליארד שקל עד סוף 2023, רובם יגיעו מהגדלת התקציב, שפירושו של דבר העמקת החוב של המדינה. במסמך התגאה סמוטריץ' בכך שהורה על קיצוץ של 70% בכספים הקואליציוניים, אלא שלא מדובר בהיקף נמוך יותר. פקידי האוצר טענו שאפשר להסיט 7.9 מיליארד מהכספים הקואליציוניים שהוקצו ל-2023-2024 וטרם נוצלו.
 
סמוטריץ' סרב להתייחס לכספים הקואליציוניים שסומנו עבור 2024, והתמקד ב-2.5 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים שעדיין לא מומשו עבור 2023. סמוטריץ' הסכים לקצץ מכספים אלו 1.6 מיליארד שקל, אך טרם פירט מה יהיו הסעיפים הללו. בשבועות האחרונים גברו הקולות שקראו לממשלה ובמיוחד לרה"מ בנימין נתניהו לצמצם ככל האפשר את היקף הכספים הקואליציוניים. בהמשך, הצטרף לקריאות אלו גם בנק ישראל
 
בתוך כך, הכלכלן הראשי באוצר פרסם סקירה מעודכנת המורידה את תחזית הצמיחה למשק ב-2023 ל-2%. הסקירה כוללת כמה תרחישים ל-2024, כשתרחיש הבסיס שלהם הוא צמיחה של 1.6%. בתרחיש הפסימי של "התאוששות איטית" צפויה צמיחה של 0.2% בלבד בשנה הבאה. "להחלטות הממשלה והכנסת שישתקפו בעדכון הצפוי של התקציב לשנת 2024 ובכלל זה המצרפים הפיסקליים, אימוץ רפורמות מבניות והקצאה מחדש של מקורות, צפויה השפעה גבוהה על אמון המשקיעים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אתה עושה את כולם מטומטמים
    אחד העם 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה השמאל הקיצוני הדפוק בראש. לא מבין עד שחוטף סטירה. נמאסתם.
    סגור
  • 3.
    יש שמות שקופצים מולי רואים בטלוויזיה גורמים לי מחלות (ל"ת)
    מממ 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פרצופו האמיתי של גנץ נחשף , הוא הולך להצביע בעד
    משה 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לפרוש מהממשלה , רק הכסא מעניין אותו
    סגור
  • 1.
    דרקר אחד מנציגי דאעש בתקשורת הישראלית (ל"ת)
    מושחתי המשפט 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור