בארץ

חרדים לביטחונם: בביתר עילית הציבו מטרה - "חמוש בכל בית כנסת"

המגזר החרדי עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות גם בהשתתפותו במשימות הלאומיות וגם בהבנת המצב הביטחוני ונראה כאילו במגזר מתחילים לפעול כדי לקחת את העניינים לידיים
מערכת ice | 
נשק (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
מאות מתושבי העיר החרדית ביתר עילית השתתפו בכנס שהתקיים בעיר של מיזם "מגן", בנושא הוצאת רישיון נשק ומימוש המטרה שהציבו לעצמם, של אדם חמוש בכל אחד מבתי הכנסת בעיר, כדי להגן בצורה מיטבית נגד התקפות אפשריות של מחבלים על בתי כנסת, כפי שראינו במקרים רבים בעבר.
שלומי קוגלר, יוזם ורכז מיזם "מגן" סיפר כי עד לפני מספר חודשים היו בעיר כ–750 חמושים וכיום יש כ-1,500 חמושים: "כשיש חדירת מחבלים לישוב אנחנו לא פועלים מבצעית, אבל החמושים שלנו תוחמים את גבולות הגזרה, לדוגמא כשהייתה התרעה לחדירת מחבלים בערב שבת לפני כמה שבועות, המתנדבים שלנו יצאו לרחוב וביקשו מאנשים לעלות הביתה. זה ערב שבת כך שלא כולם הבינו במה מדובר והיה חשוב לעדכן אותם".
 
עוד ציין שלומי קוגלר: "בשעת חירום, המתנדבים שלנו יהיו שדכנים ויוכלו ללוות את כוחות הצבא למקומות שעלולים להיות בעייתיים או מסוכנים בתוך העיר כי הם מכירים את השטח ויוכלו להכווין את כוחות הצבא ומדובר בזמן יקר שיכול לחסוך בחיי אדם".
 

כיום יש מתנדבים פעילים בעיר, המכסים 105 בתי כנסת מתוך 209 הקיימים בעיר. "שמנו לנו למטרה שבכל אחד מ-209 בתי הכנסת שבעיר יהיה חמוש, מיומן ומבוטח שיוכל למנוע אסון ח"ו. כרגע אנחנו בחצי הדרך  ובעזרת ה' נגיע למטרה הזו כבר בקרוב". הוסיף קוגלר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה