בארץ

סבא רבא שלו היה הרמטכ"ל הראשון - עכשיו הוא נלחם להתגייס

נינו של הרמטכ"ל הראשון של צה"ל, יעקב דורי, לא חשב פעמיים האם להתגייס לצה"ל או שירות לאומי, או להישאר בארה"ב שם הוא מתגורר ולמרות שהוא מתמודד עם מגבלה רפואית
מערכת ice | 
חייל (צילום shutterstock)
גיל דורי, בחור בן 18 המתגורר עם הוריו בארצות הברית, נלחם בימים אלו להתגייס לצה"ל או לשירות לאומי בישראל, בעקבות הרצון שלו לתרום למדינת ישראל. אחרי הכל, סבא שלו היה "רק" הרמטכ"ל הראשון של צבא הגנה לישראל.
גיל אומר שישראל תמיד הייתה בDNA של המשפחה שלו: "אבא ואמא התחתנו בארץ, אבל כשאבא שלי סיים את לימודי הרפואה הוא קיבל הצעה יוקרתית להתמחות בבית החולים ג'ון הופקינס, בבולטימור שבמדינת מרילנד שבארצות הברית והם המשיכו להתגורר בארצות הברית".
עוד מספר דורי הצעיר כי עם תום תקופת ההתמחות שלהם, בחרו הוריו של גיל להישאר בארצות הברית והגיעו מדי פעם לביקורים בישראל: "כל החברים שלי נמצאים כעת בקולג'ים בארצות הברית אבל אני בחרתי להגיע לישראל ולנסות להתגייס לצה"ל או לשירות הלאומי למרות המגבלה הרפואית שלי, ישראל היא בDNA שלי, גם בארצות הברית תמיד גדלנו על דאגה לישראל, צפינו במהדורות החדשות, התעדכנו במה שקורה כאן ותמיד הלב שלנו היה עם מדינת ישראל", אמר.
חלק מחבריו שעלו איתו, כבר חזרו חזרה לארצות הברית אך הוא החליט להישאר כאן בישראל. על ההחלטה אמר: "אני, יחד עם החברים שלי מהמכינה הקדם צבאית החלטנו לאתר משפחות מהעוטף, וחוו דברים נוראיים וכעת המטרה שלנו זה להפיג מהם מעט את המתח, אנחנו מתעוררים בבוקר עם עשייה עבור המשפחות האלו, מפעילים את הילדים שלהם בכל מיני משחקים ויצירות וכולנו מרגישים המון גאווה".
גיל, הנין של הרמטכ"ל הראשון מציין כי משפחתו חשה אחריות גדולה כלפי המדינה: "יש לי סבא רבא שהיה רמטכ"ל, ועוד לפני כן סבא שלחם בפלמ"ח, אני לא חושב שזאת הייתה שאלה אם בכלל להגיע לישראל ולתת מעצמי לטובת המדינה. אני שמח לעשות את זה". על סבא רבא שלו אמר: "בשבילי זה סיפורים על סבא יעקב, אני חושב שהסיפור ששמעתי הכי הרבה היה על השליחות שדוד בן גוריון נתן לסבא רבא שלי עוד לפני קום המדינה. הוא ביקש ממנו לטוס לארצות הברית כדי לקנות תחמושת וחלקי מטוסים וטנקים לקראת הקמת המדינה. סבא שלי חזר עם ציוד גדול שנתן דחיפה להקמת צה"ל, לאחר מכן הוא קיבל את המינוי למפקד הצבא".
בנוסף, חשף דורי הצעיר: "יש לי מגבלה רפואית, והפרופיל שלי לא מאפשר לי להתגייס לצבא אבל אני עושה מאמצים אדירים כדי להרים את הפרופיל וכן לתרום ככל שאוכל למדינת ישראל, אני מבקש מצה"ל שלא ישלול ממני את ההזדמנות הזו להתגייס לצבא, בשבילי זה חלום וגם סגירת מעגל קטנה, אבל אם לא אז אני מאוד ארצה לעשות שירות לאומי, ולא אכפת לי איפה. העיקר לתת למדינה מהיכולות שלי".
עמיר מנחם, מנכ"ל ומייסד תנועת חמש אצבעות ורב סרן במיל' משייטת 13, אומר כי גיל הוא חלק משכבה של צעירים וצעירות שעושים הכל כדי לשרת את המדינה: "אנחנו נתקלים יום יום בבני ובנות נוער שמבקשים לתרום למדינת ישראל. התפקיד שלנו כתנועה חינוכית היא לתת ביטוי של העצמה לבני ובנות הנוער, בין אם זה ביטוי מנטלי ובין אם זה ביטוי פיזי. החניכים במכינה עוברים אימונים קשים מאוד כדי להגיע מוכנים לצה"ל ולתת את המקסימום שהם יכולים עבור שירות משמעותי בצבא או בכלל לטובת החברה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה