בארץ

חרבות ברזל, היום ה-71: לוחם מילואים נהרג בצפון, צה"ל תוקף בעזה

אסון לצה"ל ברצועת עזה. במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח של לוחמים זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים שהצליחו לברוח כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו במקום. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים
מערכת ice | 
היערכות צהל לקבלת החטופים (צילום דובר צהל)
אחרי האסון הנורא בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, עם היוודע מותם של שלושה חטופים שנהרגו מאש צה"ל, מלחמת 'חרבות ברזל' נכנסת ליומה ה-71 היום (שבת). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ובינתיים חוזרות בעיקר גופות של חטופים שהולכים ומתמעטים.
אסון לצה"ל ברצועת עזה. במהלך הלחימה בשג׳עייה, כוח של לוחמים זיהה בשוגג שלושה חטופים ישראלים שהצליחו לברוח כאיום. כתוצאה מכך הכוח ירה לעברם והם נהרגו במקום. במהלך סריקה ובדיקה של מרחב האירוע עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה בשטח ישראל ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים ששמותיהם הותרו לפרסום. 
 
גופותיהם נבדקו ב״מרכז הצבי״ שבמחנה שורה, שם זוהו החטופים: יותם חיים ז״ל, אשר נחטף מכפר עזה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.  סאמר טאללקה ז״ל, אשר נחטף מניר עם על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. אלון שמריז ז"ל אשר נחטף מניר עם על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. ההודעות נמסרו למשפחותיהם על ידי נציגי צה״ל ומשטרת ישראל. 
צה״ל החל לתחקר את האירוע באופן מיידי. מדובר באזור לחימה שהיו בו התקלויות רבות בימים האחרונים. לקחים מידיים מהאירוע מועברים כעת לכלל הכוחות הלוחמים בשטח. "צה״ל מביע צער עמוק על האירוע ומשתתף בצערן של המשפחות. צה״ל ימשיך לפעול בכלל המאמצים להשבתם של החטופות והחטופים הביתה".
ברשתות הערביות המזוהות עם ארגון חיזבאללה פורסם סיכום ל-70 ימי מלחמת חרבות ברזל, כאשר בזמן מלחמה בחיזבאללה ביצעו 509 פעולות טרור לאורכו של קו העימות בצפון, קרוב ל-59 מטרות צבאיות בהם מוצבים אתרי תצפית ובסיסים הותקפו, בוצעו קרוב ל-20 שיגורים של טילי נ"מ נגד כוחות חיל האוויר, בוצעו 209 שיגורי טילי קורנט, מעל ל131 שיגורים של פצצות מרגמה בנוסף נורו 13 קטיושות ו35 טילי בורקאן, וגם בוצעו 48 פיגועי צליפה ו9 פיגועי התאבדות באמצעות כטב"מים. 
בתגובה לשיגורים בצהרי שישי מלבנון, כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו שורת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מפקדה ואתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" עמדת שיגור אשר ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שתולה, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון.
אמש בסביבות השעה 17:00, נצפו מספר שיגורים מצפון רצועת עזה ומרכזה ל-8 יעדים שזוהו במרחב ירושלים , בוצעו מספר ירוטים מוצלחים. אחת הנפילות הייתה מסביב לעיר ירושלים ככל הנראה סמוך לכפרים ערבים אין נפגעים בגוף ככל הנראה ישנה שריפה שפרצה במקום. זוהתה גם נפילה אחת באזור בית שמש, כמו כן ישנם מספר זירות נוספות במרחב בהם ישנם פגיעות של רסיסי ירוט, עד כה לא נמסר על נפגעים בגוף.
16:30 - דובר צה"ל עדכן כי שלושה שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תוקף בארטילריה את מקור הירי.
17:00 - ארה"ב מודיעה כי משחתת שלה בים האדום יירטה היום 14 כטב"מים ששיגרו החות'ים בתימן. 
18:20 - מטה משפחות החטופים פרסם: "מרכין ראש על הירצחה בשבי בעזה של ענבר היימן ז"ל. אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת היימן. ענבר בת 27 מחיפה. בחורה מחוננת, מלאת אהבה והכלה עם נתינה אין סופית. בחורה יצירתית ומלאה בשמחת חיים.
"ענבר היא חובבת אומנות מושבעת. היא אומנית גרפיטי וגם למדה במגמת קולנוע בתיכון והיא אוהדת של מכבי חיפה. היא הכירה את בן זוגה נועם אלון בלימודי תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה  לפני כמעט שנתיים. החודש הם היו אמורים להתחיל את שנתם הרביעית בלימודים.
"ענבר הייתה מלאה באהבה ונתינה. בשבת השחורה היא תכננה ללכת למשחק כדורגל עם בן זוגה ולנסוע לנופש בסיני. 
"ענבר היימן הייתה בפסטיבל הטבע ברעים, היא ברחה מהמסיבה יחד עם שני הבחורים עד שנתפסה על ידי מחבלים רכובים על אופנוע. ענבר הותירה אחריה שני הורים ואח. יהי זכרה ברוך".
 
19:20 דובר צה"ל התיר לפרסם כי רב-סמל בכיר יחזקאל עזריה (53) מפתח תקווה, לוחם שריון בגדוד 129, חטיבה 8, נפל בפעילות מבצעית במרחב מרגליות. עזריה נהרג מפגיעת כטב"ם נפץ ששוגר מלבנון.
19:26 בדקות האחרונות חיל האוויר וחיל התותחנים תוקפים יעדי טרור בצפון רצועת עזה
עוד מדובר צה״ל - כמו כן, באירוע זה נפצעו שני לוחמי מילואים בגדס״ר 6609, חטיבת אלכסנדרוני (3), באורח קשה וקל.  בנוסף, קצין שיריון מגדוד 7016, חטיבת קרייתי (4), נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.
19:53 מטה משפחות החטופים הודיע כי שרי קבינט ניהול המלחמה בני גנץ וגדי איזנקוט נענו לבקשת קרובי השוהים בשבי חמאס וייפגשו עימם בתל אביב. בהמשך הערב יתכנס קבינט ניהול המלחמה לדון בהתפתחויות האחרונות.
 
20:00 דובר צהל מעדכן כי הושלמה הפעילות במרחב בית החולים ׳כאמל אדואן׳ ששימש כמתחם של חמאס בג׳באליה; במבצע אותרו אמצעי לחימה ונעצרו כ-90 מחבלים.
21:40 ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב: "מדינת ישראל אבלה על מותם של שלושה מחטופינו. כשעדכנו אותי על הטרגדיה הנוראה זה הלם בי. אלון, סאמר ויותם שרדו את התופת במשך 70 יום, הם היו כפסע מהחופש, ממש נגעו בגאולה ודווקא אז קרה אסון. זה שבר לי את הלב, זה שבר לאומה כולה את הלב וליבנו יוצא למשפחות בשעת יגונן הכבד".
נתניהו אמר עוד: "אני אומר את זה לכול העולם ורבים מבינים זאת - זאת לא פוליטיקה, זאת המדיניות שלי, היום אני יכול לומר שזה הרצון של רוב עצום בעם. לא ייתכן שנחליף את חאן יונס בג'נין, את הטעות של אוסלו שהביאה את הגורמים הקיצוניים ביותר של העולם הערבי. הוויכוח בין חמאס לפתח זה לא אם לחסל את מדינת ישראל אלא רק איך לעשות זאת. חייבים לומר את האמת ולא לטפח אשליות, אז אני חוזר ואומר - אחרי חיסול חמאס עזה תהיה בשליטה ישראלית ולא יהיה בה שום גורם שיאיים עלינו".
שר הביטחון יואב גלנט אמר: "עם ישראל כולו כואב את כאבן של משפחות החטופים שאיבדו את יקיריהן בנסיבות טרגיות וכואבות מאוד. שוחחתי עם המשפחות, שמעתי את הכאב. אלו היו שיחות טעונות, כואבות וקשות. כשר הביטחון אני נושא באחריות לכל מה שקורה במערכת הביטחון, לכל מה שקורה במלחמה הזו, גם להישגים וגם למחירים ולטעויות הקשות. כך היה גם באירוע שחיילי צה"ל לא התכוונו להגיע אליו, אבל כתוצאה משגיאות קשות הגענו אליו".
השר בני גנץ אמר: "נמצה כל דרך להשיב את החטופים הביתה, אנחנו נחושים, ואין דרך, מתווה ואמצעי שלא נפעיל כדי לעשות זאת. אלו לא ימים למילים גדולות אלא לעשייה נחושה ומתמשכת. אנחנו נתכנס בקבינט המלחמה גם הערב, כדי לקדם את המטרות שלנו".
22:14 לאחר יום יחסית שקט, אזעקת צבע אדום נשמעה באזור עוטף עזה, בקיבוץ מפלסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה