בעולם

ביידן באמירה חריגה: "נתניהו צריך להחליף את הממשלה שלו"

נשיא ארצות הברית וידידו של ראש הממשלה נתניהו מזה עשרות שנים, התייחס היום למלחמה המתמשכת ברצועת עזה ולטענתו הממשלה הישראלית היא "השמרנית ביותר בהיסטוריה הישראלית"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, shutterstock)
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סיפק היום (שלישי) מספר אמירות חריגות בנוגע לממשלת ישראל, לבנימין נתניהו וגם לרצועת עזה. נראה כי הטון בו מתייחס ביידן לשאלות לגבי התמיכה בישראל כבר לא תקיף כמו בתחילת הלחימה. ביידן התייחס לממשלה הישראלית הנוכחית ואמר כי היא "השמרנית ביותר בהיסטוריה של ישראל".
בנוסף, אמר ביידן לתדהמת רבים כי על נתניהו "להחליף את הממשלה הזו, אשר מקשה מאד על התהליכים". עוד אמר ביידן כי ישראל אינה יכולה "להגיד לא" להקמת מדינה פלסטינית ולטענתו של הנשיא האמריקני, לאחרונה צצה אפשרות "לאחד את האזור", כשהוא מתכוון כמובן למזרח התיכון.
ביידן הוסיף אמירה צדדית אך חשובה מאד כשהוא אומר כי "ההפצצות חסרות האבחנה" של ישראל גרמו לכך שהתמיכה לה זכתה בתחילת המלחמה הולכת ודועכת, אמירה זו הרגיזה רבים בישראל.
 
לאחר הדברים הביקורתיים שהשמיע נגד הממשלה, ביידן הזכיר כי ללא קשר למחלוקות שעליהן דובר, אין זה מוריד מתמיכתה של ארצות הברית בישראל, במלחמתה הצודקת נגד חמאס. הוא אף הזכיר כי "עד היום, חמאס מחזיק בנשים , זקנים ואזרחים ברצועת עזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה