בארץ

התוכנית מגויסים למילואים מתעכבת: "הפקרות אמיתית"

הממשלה השיקה את תוכנית "מגויסים למילואים" בקול תרועה. במציאות: התכנית עוד לא יצאה לפועל ומלאה בליקויים. בעקבות העיכובים, פורום העצמאים והפרילנסרים שלח מכתב בהול ליו"ר ועדת הכלכלה ותקף: "הליקויים בתכנית הם מחדל, העיכוב ביישום- הפקרות. חיילינו האמיצים הצליחו לשרוד ולנצח, לא בטוח שישרדו את הגזרות הכלכליות של ממשלת ישראל". 
מערכת ice | 
יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות (צילום פורום העצמאים מבית ההסתדרות)
שרי האוצר והביטחון הכריזו ב-26.12 על תוכנית "מגויסים למילואים", הכוללת שורת הגנות והטבות מקיפה למשרתי מילואים בשווי של 9 מיליארד שקל. אלא שהצהרות לחוד ומעשים לחוד. על אף ההכרזה על התוכנית השאפתנית, לעת עתה אין לתוכנית מקור תקציבי ליישומה. כזכור, מי שאמורים לשמש כמקורות התקציביים לתכנית הם קרן הפיצויים של מס רכוש והקרן לסיוע למשרתי מילואים.
לפי סקר של של XPlace מבית אול ג'ובס שפורסם בחודש שעבר: 88% מהעצמאים נפגעו כלכלית, 4 ו- לא מבינים את מתווה הסיוע של הממשלה. מעל 60% ציינו שהם חוששים מאוד לגבי המצב הכלכלי שלהם, ו-66% העידו שהם שוקלים לחזור לעבוד כשכירים. ובזמן שסף הלחץ של העצמאים הנלחמים שהכנסותיהם נפגעו וחלקם בשדה הקרב עדיין, הממשלה מעכבת את יישום תכנית הסיוע שאינה מספקת מענה מלא לעצמאים בישראל.
 
לאור המצוקה הזו, פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות הוציא מכתב בהול ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן שבו הם מצביעים מספר עצום של ליקויים שעלולים להוביל לקריסת העצמאים בישראל: עיכוב משמעותי במתן המענקים, מיסוי גבוה של חלק מהמענקים, אי מתן פתרונות לפגיעה עתידית בעסק, צבירת חובות גדולים בגין דחיית תשלומים לרשויות, מענה לקוי ובירוקרטיה רבה בפניה לקרנות הסיוע, הנגשה לקויה של הזכויות, התעלמות מהצורך בהארכת חופשת הלידה של בנות הזוג, ועוד.
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות: "הליקויים הנמצאים כעת בתכנית הסיוע של הממשלה הם מחדל שהעצמאים בישראל עלולים לשלם עליו במזומן ומכיסם. העיכוב ביישום התכנית היא כבר הפקרות אמיתית. חיילינו האמיצים הגנו עלינו בגבורה והצליחו לשרוד ולנצח את חיילי הנוחבה בעזה, לא בטוח שישרדו את הגזרות הכלכליות של ממשלת ישראל.  אני קורא ליו"ר ועדת הכלכלה להתערב ולהעניק גב ללוחמים ולעצמאים שלנו בחזית. ויפה שעה אחת קודם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה