תקשורת ומדיה

לוסי אהריש יוצאת להגנת הכתב: "אל תיפול רוחך בגלל אנשים גזענים"

הפובליציסט והמשפטן החרדי דב הלברטל, תקף את כאן 11 ואת הכתב המדיני של הערוץ, סולימאן מסוודה ברשת X: "יש משהו מקומם בזה שהכתב המדיני ב'כאן', מסוודה, כתב בכיר, יש לו מבטא ערבי". בעקבות כך, לוסי אהריש יצאה להגנת הכתב: "תרים את הראש"
מערכת ice |  2
לוסי אהריש (צילום מסך חדשות 13)
הפובליציסט והמשפטן החרדי דב הלברטל, מתח ביקורת חריפה ואף חריגה על כתב המדיני של כאן 11, סולימאן מסוודה, בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר). בציוץ החריג שפרסם המשפטן החרדי, כתב הלברטל: "יש משהו מקומם בזה שהכתב המדיני ב'כאן', מסוודה, כתב בכיר, יש לו מבטא ערבי. בפרט כשמבטא את שמות ראשי החמאס". 
בעקבות כך, מגישת החדשות לוסי אהריש, יצאה להגנתו של הכתב המדיני מערוץ 11 בתוכניתה בערוץ 13. אהריש התייחסה לאותה אמירה חריגה של המשפטן החרדי בתוכניתה בערוץ 13.
"תרים את הראש שלך, אל תיפול רוחך בגלל אנשים קטנים וגזענים. בתור ערביה אני מאוד גאה לשדר בערוץ ישראלי ולהיות ישראלית. אני מתביישת באנשים שמרשים לעצמם בעת הזאת להתגזען בלי בושה". 
 

כזכור, הלברטל תקף את ערוץ 11 ואת הכתב המדיני סולימאן מסוודה בציוץ ברשת X. "יש משהו מקומם בזה שהכתב המדיני ב'כאן', מסוודה, כתב בכיר, יש לו מבטא ערבי. בפרט כשמבטא את שמות ראשי החמאס".
אותה אמירה מעוררת סערה וחריגה במיוחד לא הסתיימה בכך. בהמשך דבריו, ציין הלברטל בפני עוקביו ברשת החברתית: "זה בשעה שחיילים שלנו מתים ונפצעים בעזה, ואותו כתב לא שרת יום אחד את מדינת ישראל. כמה עוד רפיסות, כניעות והשפלה נחווה ב'כאן'?". 
בעקבות אותו ציוץ חריג שפרסם הפובליציסט והמשפטן החרדי דב הלברטל ברשת X, אנשי התקשורת מיהרו להגיב ולגנות את דבריו. העיתונאי ואיש התקשורת בן כספית, הגיב לציוץ של הלברטל וכתב לו: "כמה עוד טמטום, גזענות, בערות, גסות ובהמיות נחווה ממך? שמעת פעם את אבי דיכטר אומר שמות של חמאסניקים? מתבייש בושה עמוקה לחלוק איתך את אותה הדת".
הלברטל, שלא התרגש מדבריו של כספית, ענה לו בחזרה: "אסור לשום ערבי לשדר בשעת מלחמה. כולם אויבים בסתר ובגלוי. ולא אכפת לך שהוא לא שרת בצבא ולא שרות לאומי והוא שדרן בכיר וחיילים בגילו נהרגים ונפצעים מידי יום לא לתת לערבים לשדר בכלי תקשורת ממלכתי. זה מינימום יהודי".
עמיתיו של הכתב המדיני של כאן 11, סולימאן מסוודה, מיהרו לגנות את דבריו של הלברטל. הכתב הפוליטי של כאן 11, מיכאל שמש, תקף את המשפטן החרדי ואמר: "אתה אדם גזען וקטן מאוד". מגישת מהדורת החדשות של הערוץ, מיכל רבינוביץ' מתחה אף היא ביקורת חריפה  וציינה: תתבייש!!! כמה בערות וגזענות!!! גאה להיות חברה וקולגה של סולימאן מסוודה, עיתונאי מצטיין ואמיץ!". 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתב מעולה
    אחלה סולימאן 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושה בית ספר לכל הלקקנים
    סגור
  • 1.
    ומבטא ערסוואטי נוסח אמסלם מתאים לך?? (ל"ת)
    ד"ר היגנס 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור