תקשורת ומדיה

דרישה מפתיעה בימין: להקפיא הדיון נגד אל ג'זירה. זו הסיבה

סערה לקראת הדיון הסופי על סגירת אל ג'זירה, סוכות: "בלוף מבית היוצר של היועמ"שית". במכתב של ח"כים בקואליציה נכתב: "בעקבות השינויים שבוצעו בו, החוק לא ישיג את מטרתו, ויהפוך את הצהרות ממשלת ישראל לבדיחה בעיני האויב"
דוד זולדן | 
התקנות לסגירת אל ג'זירה עברו ריכוך (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברים בוועדה לביטחון לאומי פונים במכתב דחוף ליו"ר הקואליציה אופיר כץ בדרישה להקפיא את הדיון על סגירת אל ג'זירה עד לבירור מעמיק של הנושא. לקראת הדיון בוצעו שינויים מרחיקי לכת בחוק המוצע וכעת טוענים כמה מחברי הועדה שהחוק מאבד את משמעותו.
בעקבות השינויים פנה ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית), בשיתוף חברי הכנסת עמית הלוי ואריאל קלנר (הליכוד) במכתב דחוף ליו"ר הקואליציה אופיר כץ, בו הם קוראים לכץ להקפיא את הדיון על הצעת החוק עד לבירור מעמיק הנושא.
בפתח המכתב נאמר: "בעקבות השינויים שבוצעו בו, החוק לא ישיג את מטרתו, ויהפוך את הצהרות ממשלת ישראל לבדיחה בעיני האויב".
 
בהמשך המכתב מובאות הסיבות לכך שהחוק מאבד את משמעותו: החוק מאפשר לשר התקשורת להורות רק לספקי התכנים הישראלים לבצע חסימה, סעיף נוסף מאפשר לסגור את משרדי ערוץ רק אם הם נמצאים ב"שטחי מדינת ישראל" ולא ביהודה ושומרון.
כמו כן, החוק מאפשר להסיר או לחסום אתר אינטרנט רק אם הוא מחובר לשרת ישראלי, ובמקביל בהגדרת "מכשיר המשמש לאספקת תכנים" הוחרג טלפון נייד שעיקר השימוש שלו הוא אישי. 
בנוסף, החוק קובע כי אחרי החלטת ממשלה או קבינט, ההחלטה תובא לאישור בפני שופט מחוזי.
 
ח"כ סוכות התריע כי "מדובר בסעיף חסר תקדים הקובע בחקיקה מנגנון אישור שופט להחלטות ממשלה ומפר בצורה גסה את האיזון בין הרשויות".
לדברי סוכות: "במצב דברים זה, החוק יהפוך לאות מתה בספר החוקים ולבדיחה בקרב אויבי ישראל והערוצים המסיתים לטרור. הציבור שצופה בערוצים ימשיך לצפות בו שכן ביהודה ושומרון החוק כלל לא חל, וגם בתוך הקו הירוק ערוצים המשדרים בשפה הערבית נקלטים בעיקר בצלחות לוויין ובשרתי אינטרנט זרים שהחוק אינו תקף לגביהם".
ח"כ סוכות ציין עוד: "למרבה הצער מדינת ישראל מתמודדת שנים ארוכות עם כלי תקשורת זרים הפוגעים בביטחונה של המדינה, אין אף היגיון לתחום את הצעת החוק לתקופה של 4 חודשים או להגביל את החסימה ל-45 ימים בלבד".
לסיום ח"כ סוכות הצהיר: "החוק כפי שהוא מוצע כרגע הוא בלוף מבית היוצר של היועמ"שית. מעל הכל, החוק קובע באופן תקדימי כי החלטת ממשלה בישראל טעונה אישור שופט, זוהי הפרת איזון גסה ביו הרשויות בישראל, ודריסה של הרשות המבצעת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה