תקשורת ומדיה

הוועדים הגיעו ל'כאן': עיתונאי תאגיד השידור התאגדו

ארגון העיתונאים הפך לארגון היציג של העיתונאים ואנשי התוכן של התאגיד שנמצא בימים אלו בשלבי הקמה, ופועל כעת רק בדיגיטל. ויש גם ועד זמני
אלכסנדר כץ |  1
משרדי תאגיד השידור הציבורי בהקמה 'כאן' (צילום צילום גולשים)
עיתונאי תאגיד השידור הציבורי כאן התאגדו דרך ארגון העיתונאים הפועל במסגרת ההסתדרות. אתמול (יום ב') הודיע הארגון להנהלת התאגיד כי יותר משליש מעיתונאי התאגיד הצטרפו לשורותיו, וכי בכך הוא עומד בדרישות החוק ויהווה החל מעתה הארגון היציג של העיתונאים ושל כלל עובדי התוכן, בכל השפות ובכל התפקידים. חברי הוועד הזמניים הם אוריה אלקייםאיציק יושעהדר פרנקנטלנדב רוזנצוויגעינב חלביערן מור-סיקורל ושרון חזן.
תחת ארגון העיתונאים חברים כמה אלפי חברים ביותר מ-25 מערכות, בהן ynet, חדשות 2, גלובס, חדשות 10, וואלה, ערוץ 9, הארץ ועוד. עובדי רשות השידור למשל מאוגדים במספר ועדים תחת אגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים.
במכתב שנשלח אתמול לעובדי התאגיד, נכתב כי "שבועיים לאחר שעובדי המנהלה התאגדו, החל מהיום גם לעיתונאים בתאגיד יש ועד... כארגון ענפי הוא לא רק עוסק בתנאי ההעסקה אלא גם בחיזוק המעמד המקצועי ושמירה על חופש העיתונות".
בארגון התייחסו למצב בו התאגיד פועל כעת בצורה חלקית, וחלק מעיתונאיו יתחילו לעבוד בפועל רק בעוד מספר חודשים: "זה לא פשוט להוביל מהלך של התאגדות בגוף חדש שכזה, כשרובנו לא מכירים זה את זה, ויש עיתונאים שיתחילו לעבוד רק בעוד כמה חודשים - אבל הגענו למסקנה שמישהו צריך לקחת אחריות והתנדבנו לעשות את זה באופן זמני כדי להניע את ההליך. התאמצנו ליצור קבוצה כמה שיותר מגוונת - ממגוון תפקידים ומחלקות, גם מבין עובדי רשות השידור וגם מבין הנקלטים מבחוץ. אם יש עיתונאים נוספים שמעוניינים לקחת אחריות ולהיות מעורבים, שישלחו לנו מייל ונשמח לערב אותם בעשייה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל האגודות המסואבות יעלמו לא ברמוחא לא קליין (ל"ת)
    הדבר הכי חכם. 09/2016/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור