תקשורת ומדיה
לפיד לא לבד: בכירי כחול לבן הוציאו יותר מ-5 מיליון ש' בפייסבוק
בדיקת אייס: ארבעת חברי הקוקפיט הוציאו בחצי השנה האחרונה סכום עתק על פרסום בפייסבוק ואינסטגרם מכספי הציבור. כמה הוציאו הליכוד ורה"מ נתניהו? ומי לא בזבז אפילו שקל? הנתונים המלאים בפנים
בשבוע שעבר התגאה יאיר לפיד בכמות העוקבים שיש לו באינסטגרם, אך במקביל פתח תיבת פנדורה לא קטנה – הכסף הציבורי שאותו מוציאים הפוליטיקאים על מנת לזכות בעוקבים חדשים ולהגיע לקהלים רחבים יותר.
מי שהרים ראשון את הכפפה היה העורך הראשי של האתר 0404, בועז גולן, שמיהר לבדוק מה הסכום שאותו הוציא לפיד בחצי השנה האחרונה וגילה כי מדובר ביותר מ-1.8 מיליון שקלים של כסף ציבורי ומימון מפלגות אותו בזבז על מנת שהמסר האישי והמפלגתי שלו יהדהד.
אנחנו ב"אייס" לקחנו את זה צעד קדימה והחלטנו להרחיב את הבדיקה, גם לשאר המנהיגים של המפלגות השונות, והנה התוצאות:
בראש טבלת המבזבזים בפער עצום מהאחרות נמצאת מפלגת "כחול לבן", שארבעת חברי הקוקפיט שלה, בני גנץ, יאיר לפיד, משה 'בוגי' יעלון וגבי אשכנזי, הוציאו בחצי השנה האחרונה יותר מ-5 מיליון שקלים על פרסום ממומן לעמודים האישיים שלהם בפייסבוק ואינסטגרם. בליכוד, מעבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמדורג בצמרת הגבוהה (1.6 מיליון) אין נציגים בעשירייה הראשונה ויש אפילו כמה חסכנים מפתיעים.
גנץ מוביל, ביבי במקום השלישי
גנץ, מנהיג כחול לבן, הוא המוביל בקטגוריה הזו עם 2.3 מיליון שקלים שהוצאו על עמוד הפייסבוק שלו ואחריו לפיד (1.8 מיליון), יעלון (457 אלף) ואשכנזי (412 אלף). היחידי שנותן פייט לגנץ ולפיד בקטגוריה הזו הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוציא על פייסבוק ואינסטגרם 1.6 מיליון שקל מאז אוגוסט 2019. שאר חברי הכנסת של הליכוד, כולל הרעשניים שביניהם, נמצאים הרחק מאחור.
בזבזן בכיר נוסף הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמעבר לסכומי העתק שהוא מוציא על פרסום במדיה המסורתית, הוציא גם 564 אלף שקלים על פרסום אצל מרק צוקרברג. מעט מעליו ניתן למצוא את עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, שהוציא 648 אלף שקלים. שותפו החדש למפלגה, יו"ר מר"צ ניצן הורביץ, הוציא 385 אלף שקלים. השותפה השלישית – אורלי לוי אבקסיס – ביזבזה רק 61 אלף שקלים.
בהמשך הרשימה ניתן למצוא את ח"כ הפורשת סתיו שפיר (156 אלף שקלים) ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (79 אלף שקלים).
החסכנים: מירי רגב ודוד ביטן
כשמסתכלים על שאר הח"כים של הליכוד מגלים ששם מדובר בסכומים נמוכים בהרבה. אולי זה בגלל שהקפמיין של המפלגה נסוב בעיקר סביב נתניהו, אבל בשורה התחתונה הסכומים הכוללים שם לא קרובים לאלו שהוציאה כחול לבן.
לדוגמא, גדעון סער, שקרא תיגר על נתניהו, הוציא בסה"כ 77 אלף שקלים על פרסום בפייסבוק ואינסטגרם בחצי השנה האחרונה ואילו ניר ברקת, עוד אחד שרואה עצמו יורש לעידן שאחרי נתניהו, הוציא "רק" 48 אלף. שר החוץ, ישראל כ"ץ הוציא בסה"כ 18 אלף שקל על פייסבוק.
לדוגמא, גדעון סער, שקרא תיגר על נתניהו, הוציא בסה"כ 77 אלף שקלים על פרסום בפייסבוק ואינסטגרם בחצי השנה האחרונה ואילו ניר ברקת, עוד אחד שרואה עצמו יורש לעידן שאחרי נתניהו, הוציא "רק" 48 אלף. שר החוץ, ישראל כ"ץ הוציא בסה"כ 18 אלף שקל על פייסבוק.
שר הביטחון נפתלי בנט היה גם הוא חסכן והסתפק ב-37 אלף שקלים.
מי שכנראה לא נזקקים להוציא כסף כי הם מקבלים מספיק חשיפה בזכות דמותם הססגונית והאמירות שלהם הם יו"ר הקואליציה לשעבר, דוד ביטן, ושרת התרבות, מירי רגב, שבסעיף הוצאות הפרסום שלהם אצל צוקרברג רשומה הספרה 0.
מפלגות: גם כאן כחול לבן ראשונה
אם צריך הוכחה שגם במפלגות יודעים שהבחירות הללו הן קודם כל פרסונליות, מספיק להסתכל על טבלת ההוצאות ה"אישיות" של הח"כים אל מול הכספים שהם מוציאים על העמוד של המפלגה עצמה.
לדוגמא כחול לבן מובילה גם בתחום הזה עם 785 אלף שקלים, אבל מה זה לעומת יותר מ-5 מיליון שהוציאו ארבעת הבכירים שלה על עמודי הפייסבוק האישיים שלהם.
הליכוד נמצאת במקום השני עם 457 אלף שקלים שהוצאו על קידום העמוד של המפלגה, ואחריה העבודה-מר"צ-גשר עם 285 אלף שקלים, השרימה המשותפת (95 אלף) ימינה/הימין החדש (49 אלף) וישראל ביתנו (48 אלף).
בתחתית ניתן למצוא את האיחוד הלאומי (36 אלף) ואת יהדות התורה (24 אלף).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(10):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.אמת מארץ תצמח..אמת מערוץ 20 תצמח!Avi 02/2020/07הגב לתגובה זו1 0אמש בתוכנית 'אולפן פתוח' של בועז גולן נחשפה האמת באשר להוצאות של חברי הקוקפיט מכחול לבן בסכום שלמעלה מ-5 מיליון שקלים בספר הפנים. בועז גולן שחשף את הנתונים כאמור עשה זאת בנחישות, ביושרה ובאומץ הראויים לשבח. בהזדמנות זאת, יש לברך על כך שהתוכנית המועלית מדי ערב היא נדבך חשוב וחיוני לצופים רבים לקבל מידע אובייקטיבי ומהימן ממיטב הפרשנים והאורחים בתוכנית, בניצוחו של בועז גולן המנחה את התוכנית הברוכה ביד רמה.סגור
-
7.חבורהמשה 02/2020/07הגב לתגובה זו1 0כחול לבן דואגים לעם משרד הבריאות קורסת ואתם חבורה גנבים שמוצאים 5 מליון לפרסומים שלכם על חשבון הציבור תיתבשו לכם העם חולי בראש שלא רואה את החבורה שלא מעניין אותה הציבור רק לא ביבי נפילה כחול שחורסגור
-
6.בגלל הינדלפינישניהו 02/2020/07הגב לתגובה זו0 1בגלל הגזען הינדל אנו עוברים למפלגה אחרת לא ימיןסגור
-
5.לפיד שולט בשוק התקשורת (ל"ת)דויד 02/2020/06הגב לתגובה זו3 0סגור
-
4.הקומבינות של גיתםנחום 02/2020/06הגב לתגובה זו3 0כחול לבן זה צינור שואב כסף עבור שמחון והחבורה שלו. אפס עבודה ורק לטחון מדיה. כאשר קומבינות של תאומים מנהלות מפלגה ככה תראה הממשלהסגור
-
מה קרה? לא זכית בתקציבערן 02/2020/06הגב לתגובה זו2 1בינתיים נראה שהמדיה עובדת לא רע... לך תוציא את התסכולים שלך במקום אחרסגור
-
3.בלון כחול לבןירון 02/2020/06הגב לתגובה זו2 1גם הבלון הזה עתיד להתפוצץסגור
-
בינתיים הבלון הזה הביא בשתי מערכות בחירות 34-35 מנדטיםדניאל 02/2020/06הגב לתגובה זו1 1וכנראה שגם בבחירות הקרובות התוצאות יהיו דומות ואולי טובות יותר?סגור
-
2.לא בזבזניםעובדות 02/2020/06הגב לתגובה זו1 1כשהתקשורת נשלטת ע"י הימין (אל תצחקו ) מקור ראשון, ערוץ 20, גלי ישראל, ישראל היום, אמיר איבגי , עירית לינור וכמובן ברדוגו ועוד ועוד ועוד צריך להגיע לציבור הרחב והדרך היחידה היא רשתות חברתיות ..סגור
-
1.עקבו אחרי הכסףסקרן 02/2020/06הגב לתגובה זו1 1מי מנהל את כל תקציבי הפרסום האלה ותבינו את האינטרסיםסגור


