תקשורת ומדיה

ארגון זיר"ה תובע את טלגרם: משמשת במה להפרת זכויות יוצרים

בתביעה, אליה הצטרפו גם יס הוט ורשת, נטען כי קבוצות באפליקציה משמשות להפצה של קבצים והפניה למקומות בהם משודרים תכנים המוגנים בזכויות יוצרים. לאחרונה הצליחה קבוצת הארץ להביא לסגירת קבוצת קיוסק העיתונים ללא פנייה לבית המשפט
אייס |  2
טלגרם (צילום Pixabay)
אירגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) הגיש אתמול תביעה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד אפליקציית טלגרם המפיצה לטענתו תכנםי המוגנים בזכויתו יוצרים. לזיר"ה הצטרפו בתביעה גם רשת, הוט, יס וחברת יונייטד קינג.
בתביעה נטענים דברים קשים נגד האפליקציה ומפעילי הקבוצות שמפרות את זכויות היוצרים, שלטענת התובעים "מסתירים את זהותם ומיקומם". בנוסך נכתב בתביעה כי טלגרם משמשת כפלטפורמה ל"הפצה, העמדה לרשות הציבור שידור והעתקה של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים כגון סדרות, סרטים ומוזיקה, וזאת באמצעות האפשרות לשיתוף קבצים או שיתוף קישורים לקבצים לצפייה ישירה".
חוק זכויות היוצרים מאפשר לבית המשפט להוציא צו המורה לספקיות האינטרנט להגביל גישה לכתובות המפרות זכויות יוצרים. לכן, התובעים הוסיפו גם את ספקיות האינטרנט כנתבעות.
אפליקציית טלגרם הוקמה ב-2013 על ידי פאבל דורוב ואחיו ניקולאי. מטה החברה עובר בין מדינות כשאר לאחרונה דווח כי הוא נמצא בדובאי. ב-2018 הוסרה טלגרם מחנות האפליקציות של אפל, לאחר שהופיעו בה תכנים פדופיליים. היא הוחזרה לאחר שהבעיה טופלה.
דווקא לאחרונה נרשמה הצלחה בישראל, כשקבוצת הארץ הצליחה לגרום להסרת קבוצת קיוסק העיתונים מהאפילקציה, ללא תביעה בבית המשפט.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קיוסק העיתונים חי ובועט אבל לא בטלגרם (ל"ת)
    dd 02/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איפה? (ל"ת)
    חבר שואל 02/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור