תקשורת ומדיה

"ההתעלמות, הביטול, הזלזול והטון המתנשא הובילו את השמאל לשפל הגדול בתולדותיו"

העיתונאי שי גולדן הסביר בפוסט נוקב: "כאשר מוזמן דובר מצד ימין לפאנל, הוא ייכנס לאולפן מתוך פוזיציה מתגוננת, השמאל הישראלי מאמין מעומק הלב שכל אמירה ופעולה של איש מצד ימין היא בהכרח שגויה/מסוכנת/בעייתית/ראויה לעירעור או ביטול או גינוי"
כפיר אדר |  124
שי גולדן (צילום ויקיפדיה)
שי גולדן כועס מאוד על המקום בו נמצא הימין הישראלי - "יושב באולפן כמו נאשם המחזיק בדיעות פסולות ושגויות ואוויליות" וכועס על השמאל ועליו בימים שהיה שייך למחנה ההוא. בפוסט ארוך ונוקב בפייסבוק הוא מגולל את השקפתו לזירה הישראלית עם ההתייחסות למתרחש בארצות הברית.
גולדן כתב: "אתם יודעים (ויודעות), לאורך לא מעט שנים בהן החזקתי במשרות נאות בכלי התקשורת הממסדיים והגדולים לא הבנתי - באמת שלא הבנתי - את מה שראיתי כ״התבכיינות״ של הימין. אחרי הכל, הם מנצחים מערכת בחירות אחר מערכת בחירות, מושלים במדינה ביד רמה, ויש להם (כך חשבתי) די והותר נציגים בכלי התקשורת, אז על מה הנהי ועל מה הבכי?"
"ואז קרה דבר משונה: התחלתי כותב דברים ברוח אחרת - כי התחלתי רואה את הדברים אחרת - ומבול תגובות האהדה וההודעות האישיות (והן רבות מכל מה שאתם מסוגלים להבין) הפתיע אותי מאוד. יותר מכל הפתיעו אותי המילים ״תודה שאתה כותב את מה שאיש לא מעז״. עכשיו, עוד כותבים. ולא מעטים. ואפילו כותבים טוב ויפה. ועדיין - התחושה המכוננת של רבים רבים רבים (מדי) בימין הישראלי היא כי הוא מושתק.
וניסיתי להבין מדוע התחושה הזאת, של היעדר קול והיעדר ייצוג, כה דומיננטית ורגשית אצל עוקביי החדשים. ומטבע הדברים, כאשר אתה נחשף לשיח חדש ולקולות חדשים, אותם נהגת בעבר לטאטא הצידה כרעש רקע, אתה לומד דברים. וללמוד זה חשוב. ולנסות להבין מה אנשים אומרים לך - בעיקר בסאב-טקסט - הוא דבר הכרחי לכל אדם חושב. כך או כך, אני חושב שהבנתי. 
הבעיה של הימין בישראל - והוא חולק אותה עם הימין האמריקאי - היא התחושה העקבית שמתווכת לו באמצעי התקשורת שהוא לא לגיטימי (במקרה הרע), או סתם מדבר לא לעניין (במקרה הטוב). כלומר, גם כאשר מוזמן דובר מצד ימין לפאנל, הוא ייכנס לאולפן מתוך פוזיציה מתגוננת. הוא יישב שם וייתבקש להגיב על הנרטיב שעורכים ומגישים ומנהלים אימצו להיות הנרטיב האפשרי היחיד הנכון, מעמדה של נאשם ומותקף וזר וחריג.
הוא יושב באולפן כמו נאשם המחזיק בדיעות פסולות ושגויות ואוויליות ואשר מוזמן לאולפן (כאשר הוא כבר מוזמן) רק כדי להפוך לקורבן של חקירה צולבת, ערעור הלגיטימיות שלו כעיתונאי או כפוליטיקאי, ולקינוח: יתארח במקום בו המארח מסתכל עליו מגבוה גבוה, ובבוז עמוק, ויורשה להשחיל שתי מילים, אשר יושבו מיד במטר של הסברי נגד (של מנהלי האולפן - המגיש/ה ו/או הפרשנ/ית) מדוע דבריו הם איוולת גדולה, כמו גם ״מסוכנים״.
ומכאן, שהציבור הימני אוחז בהגה המדינה, אבל מרגיש קורבן להתנשאות וביטול, ותמיד כמי שגנב את השלטון (שהוא זכות אבות מוסרית ואינטלקטואלית של הצד השני) מהצד השני. כלומר, כאשר הימין מנצח, מדובר בגניבה או בשגגה או ברמייה או בהוכחה לכך שמדובר באוסף מטומטמים, כי רק מטומטם יביט למציאות שהאוחזים בהגמוניה מתווכים לנו, ויחשוב אחרת. וכאשר הוא מעז להרים קול, או ראש, הוא יושתק מיד בתואנות שהוא ״אלים״, ״מסוכן״ או שפשוט לא לגיטימי להחזיק בדיעות מסוג אלה. למה? כי הן פסולות ושגויות ומסוכנות. 
וכך שהימין חש וחווה שמישהו מחזיק במוסר, בצדק, באמת, בשכל הישר - וגם כאשר הוא בשלטון, נשללת ממנו התחושה הבסיסית של המנצח: שיש צדק בדבריו. כי השמאל הישראלי - ושנים החזקתי גם אני בגישה זו - מאמין מעומק הלב שכל אמירה ופעולה של איש מצד ימין היא בהכרח שגויה/מסוכנת/בעייתית/ראויה לעירעור או ביטול או גינוי. והמצב התודעתי הזה, של שפיפות קומה של הלגיטימיות הפוליטית, המוסרית, הערכית והאינטלקטואלית מייצרת תחושת דיכוי מתמשכת.
תחושת דיכוי אשר גואה ומתפרצת באמצעות בחירה בדמות כמו דונלד טראמפ לניהול העולם, למשל. כי טראמפ הוא ריאקציה לא רק של אמריקה הלבנה לשלטון אובמה האפרו-אמריקאי, כי אם בעיקר לתחושת המיאוס המוחלטת מסדר הדברים בשיח ובדרך בה המציאות מעוצבת על ידי השיח ההגמוני. אבל טראמפ הוא גם ריאקציה לפוליטי קורקט. הוא גם ריאקציה לממלכתיות ולמכובדות. אבל בעיקר - ריאקציה קיצונית לדיכוי. 
השמאל יכול לצקצק מול המילים האלה ולהמשיך במילמוליו. זה בסדר. זו טכניקת הדיאלוג שלו מאז ומתמיד. מהיכרות ומניסיון ומשימוש ממושך בה. אין להתרגש. אבל אם השמאל ירצה אי פעם לחזור לשלטון בישראל - או סתם להבין לעזאזאל מה מתחולל במחשבתם של הבבונים - הוא ייצטרך ללמוד להקשיב, ברגישות, אמיתית, למילים שקשה לו לשמוע. המילים האלה נתפסות בעיניו כאיום עליו, אבל הן יותר הזדמנות לקרוא בין השורות ולהבין את רחשי הלב של (למעלה מ)מחצית הציבור כאן.
ההתעלמות, הביטול, הזלזול והטון המתנשא הובילו אותו לנקודת השפל הגדולה בתולדותיו בדברי ימי ישראל. ועמוק בלב, רבים מהאנשים שעדיין משתמשים בשכלם באופן הגון וענייני, יודעים זאת מצוין. הגישה הזאת נכשלה. או שמשנים אותה - או שמתחסלים. פוליטית והיסטורית (זוכרים את מפא״י? נציגתה המודרנית - מפלגת העבודה - לא עוברת את אחוז החסימה. זה מקרי? לא. זה לא. האם זה סמלי? מאד. האם יש בשמאל מי שרואה למציאות בעיניים? כרגע, מעטים. אבל הם ייאלצו לשנות גישה, אחרת ייעלמו. ולראייה: רבים מאד, ביניהם אני, יוצאים מבין הצללים ואומרים דברים ברורים וכנים. אחרים יתווספו. אל דאגה. מדובר במגמה שאת גלגליה יהיה קשה לעצור. 
כך או כך: הדרך להתחיל בשיקום השמאל, והצלת מערכת היחסים בין כל האחים כאן (מתנצל מראש: כולנו אחים כאן. תשאלו את היטלר ואת חמינאי. הם יסבירו לכם), היא בפעולה הפשוטה: הקשבה. הקשבה ללא דיעות קדומות. הקשבה מתוך רצון אמיתי להבין. כי איך תנצח את יריבך אם לא תבין אותו? ואיך תקיים מדינה משותפת כשאחיך שלך לא מובנים לך? זה לא עובד. פשוט לא. אז עצה לחבריי לשעבר בשמאל הישראלי המתאבד - רגע לפני שיהיה מאוחר מדי: הקשיבו. זה הכל. הקשיבו. לא רק למילים. אלא גם את מה שהן מנסות לומר ולא תמיד מצליחות. 
אני התחלתי להקשיב בשנה האחרונה, ממקום אמיתי וכן, ומתוך ניסיון להבין - והמקום הזה והעם הזה והגורל של כולנו כאן, ברורים לי הרבה יותר מאשר בתקופה בה רק דיברתי. רק פלטתי. וסירבתי לקלוט, כי אני כזה חכם וכזה יודע כל. אני לא. וגם בשמאל אין אף אחד כזה. ואלה שחושבים שהם כן, ראויים לחמלה ולסבלנות, לא לשנאה. שיהיה בהצלחה אמיתית לכולנו במסע הזה. כי המשך סתימת הפיות יביא לחיסול השמאל בישראל בקלפיות, וגם לקרע בין אחים, שיאיים על כל הנס המדהים הזה שהקמנו כאן במדבר כולנו לפני 72 שנים".
תגובות לכתבה(124):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 98.
    לא מסכים איתך בעניין הפאנל
    גל 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בד"כ נציגי הימין הם התוקפים, והשמאל נמצא בעמדת הגנה, כי בד"כ מביאים תועמלנים שמפיצים פייק בשידור והפרשנים נאלצים להגיב לדבריהם ולהעמיד אותם על הטעויות והפייק שהם מפיצים. אין בעיה שיביאו אנשי ימין אמיתיים, שידברו לעניין ויפרשנו ויעמידו גם את האידיאולוגיה שלהם, אבל לא ביביסטים שכל מטרתם הוא להפיץ תעמולה ולהסית נגד השמאל. לא יודע אם שמת לב, אבל מארחים לאחרונה המון נציגים מ"ישראל היום", ערוץ 20, "מקור ראשון". גם מארחים הרבה פרשנים מעיתונים שלא מזוהים עם הימין וכאלה שמזוהים עם השמאל, כמו "הארץ". אבל כשהשיקול הוא בעיקר רייטינג, אז מרדדים את השיח ומביאים פרשנים ברמת יכולת התבטאות ושיח של "האח הגדול", ואז מקבלים שיח של קונספירציות על דיפסטייט ותאוריות מתקופת הצנע של אבישי בן חיים.
    סגור
  • 97.
    גולדן, אתה צודק. השמאל מתנשא, מסרב להקשיב, שונא, מחרים (ל"ת)
    הייתי בשמאל 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 96.
    שי גולדןא
    עמרם אסולין 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מוסיף לשי גולדן בכל דיון בתקשורת ברוב המכריע מזמינים לאולפנים 3 נציגים שמאלנים מול ימן אחד. בנוסף כשהנצין מהימין מגיב בדברים משכנעים כדורבנים המנחה קוטע את דבריו שוב ושוב ולעומת הנציגים מהשמאל שמאפשרים להם לדבר חופשי. ההיתנשאות השמאלנים מקורה ממרושת בן גורין ומפאי שנידו ושנאו את הימין . למרות שתחת שלטון השמאל אירעו האסונות הכי גדולים יום כיפור האינטפדות הגירוש מגוש קטיף שהפך את הנגב לאסון בטחוני .הרי גולדה אחרי אסון יום כיפור "בכל זאת מערך וטובת המפלגה היא טובת המדינה.
    סגור
  • 95.
    יפה
    דוד 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דרוש אומץ למה שאתה עושה. חזק וברוך
    סגור
  • 94.
    וידוי מגוחך והכאה על חטאנ.טוב שאין הלקאה עצמית בשוטים
    קוהלת 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ממש מעורר רחמים.שמאל זו בקורת עצמית נוקבת,אלה תמיד רגשות אשם שמציפים,זו חמלה גורפת לא תמיד ממוקדת,מעין צער העולם,מעין פסימיות על טיבו של העולם ואופטימיות לגבי טיבם של בני אדם.ימין היא גישה.בגין נכנס למשחק וזכה לכבוד.כרגע מדובר על מוטציה פאשיסטית.פקח עיניך העצומות לרווחה בן אדם.
    סגור
  • טען עוד
  • 93.
    עוד אחד שרוצה טור בישראל היום ולהשתלב אצל סער (ל"ת)
    ג'פטו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 92.
    התבלבלת
    מישהו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נראה לי שהתבלבלת. המצב הפוך. שמאלן הפך שם גנאי לכל מי שלא מזדהה במדוייק עם המנהיג. גם אנשי ליכוד שמעזים לומר דעתם מואשמים בשמאלניות.
    סגור
  • 91.
    אותו הדבר מזרחים / אשכנזים
    אוחיון 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    גם כאן קיים יחס דיכוי דומה מצד אשכנזים
    סגור
  • 90.
    יפה יפה יפה.וצודק. (ל"ת)
    לילי 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 89.
    יקירי
    אחד העם 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יש רק כמה בעיות עובדתיות. לימין יש בארץ חינמון שהוא העיתון הנפוץ במדינה והרס את אפשרות התחרות של כלי התקשורת האחרים בגלל שהוא מוחזק על ידי אל הון אמריקאי. אתה מדבר גם על אמריקה. ראיתה פעם פוקס ניוז? אגב באמריקה ב2016צהילרי קלינטון קבלה סהכ הכל כמעט 3 מיליון קולות יותר מטרמפ והודתה בהפסד ובירכה את טרמפ תוך 36 שעות. טרמפ ב2020 קיבל 7 מיליון קולות פחות מבידן ועדין חודשים אחרי ההפסד לא הכיר בו. גם לא אחרי שכל האלקטורים אישרו אז אל תיתן לעובדות לבלבל אותך . היתה בארץ תוכנית אחת נגד ביב (שליין) וראינו איך זה נגמר. רק ארץ נהדרת ממשיכה בי היא מראה את נתניהו מתוכחם, אלגנטי תחמן ונכון גם אולי מושחת אבל לציבור שלו זה לא משנה וכל מתנגדיו חבורת אהבלים. כשיש לך 13 שנה ראוש ממשלה דומיננאטי שהוא חבר של כל התיקונים, אגב רובם דתיים ואנשי ימין מוצהרים אתה ממשיך להתבכיין כי חלק הקולגות שלך לא קיבלו בהבנב שאתה תומך בראש ממשלה שפגע בכל הגופים הממלכתים של מדינת ישראל? נו תהיה בריא...
    סגור
  • 88.
    Another lousy opportunist (ל"ת)
    yaniv 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 87.
    השותקים
    חלפי 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 4
    ניתוח מטורלל ולא מדוייק בארץ רבים לאמסכימים עם הימין אבל רבים מהם שותקים וזאת הצרה .
    סגור
  • 86.
    חבל על שי גולדן
    טקסט מביך 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    חבל ששי גולדן מתבכיין על תחושת ההתקרבנות של הימין תוך כדי התקרבנות עצמית. הרי מה הימנים מתלוננים? יש להם את העיתון המופץ ביותר במדינה - עיתון השלטון ישראל היום, ויש להם את ערוץ 20 כשופר טלוויוני. זה שמדובר בערוץ כושל - זה לא אשמת אף אחד. אם הימין היה באמת לגיטימי - מדובר היה בערוץ הנצפה בישראל אבל הוא כושל בן כושל ואין לו לגיטימיות. אז שהימין יפסיק להתקרבן. ההתקרבנות היא בולשיט. הימין הוא כזה שמסרב לקבל כל מי שאינו משלו. לגייז אין לגיטימיות בימין. לגויים אין לגיטימיות בימין. לחילונים אין לגיטימיות בימין. ככה זה - ולא תמיד זה היה. רק מאז שהדיקטטור נתניהו עלה לשלטון ומאז זה מחריף מרגע לרגע.
    סגור
  • 85.
    שי גולדן אתה גדול
    סמדר 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סוף סוף כתב שמבטא רחשי לב רבים.האם גם לו תסתמו פה ותבטלו אותו?
    סגור
  • 84.
    כל מילה בסלע
    אייל 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    איזה קטע מתברר שאפשר לכתוב כתבה שלמה בלי להזכיר את ביבי ולהישאר בחיים...
    סגור
  • 83.
    שמאל
    אא 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הקשבה מתוך הבנה שלשמאלן אין ראש שמגיע עד השמיים, הוא בדרך כלל באותו הגובה כמו ראשו של הימני, לעיתים נמוך ממנו לעיתים גבוה ממנו, אך בעצם תפיסתו הימיני הוכיח תמיד שהוא הומני יותר מחברו , והשמאלן הכל למראית עין הסיסמאות רחוקות מביצוען במציאות,,, בתכלס מתעוררת השאלה מיהו הציוני האמיתי???? תשובתי היא הימני!!!! זה שאוהב את הארץ ואת האחר ! !!!! ולא מתנשא מעליו כשאין לו על מה !! והוא רחוק מאוד מחברו, מה שנישאל מעל זה הוא ואהבתה לריעך כמוך ! זאת ההצלחה הגדולה תרתי משמע
    סגור
  • 82.
    שי גולדן, הגעת לגיל שמחפשים שינוי.
    יהודה 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    יש שמתגרשים, יש שמחליטים מקצוע, אתה בחרת להיות ימני. תהיה בריא, ותפסיק לחרטט לנו.....
    סגור
  • 81.
    גמרת עם ההרצאות, החלטורות וההגשה. מי יעסיק אותך???? (ל"ת)
    סיים אצלנו 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 8
    סגור
  • 80.
    אמת שי זאת הבעיה של הימין. (ל"ת)
    מוטי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 79.
    שי גולדין !! אני אוהב אותך. בדמך זורם הגיון.
    אביגדור 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לכן אתה לא יכול להיות שמאל. אתה לא מתנשא ולכן אתה לא יכול להיות שמאל. אתה צנוע בחכמתך. צנוע ומצניע אותה. לכן אתה לא יכול להיות שמאל. מקווה שתבין - אסלק לא יכול להיות שמאל !! גם אם תרצה. גם אם מבקש. גם אם תשתדל, הם יעיפו אותך. יתנשאו עליך. יזלזלו בך. ידחפו אותך בכוח החוצה. אסלק לא כזה. תזכור. אסלק. אסלק. זה בערבית, אבל תזכור את זה בעברית אסלק זה "המקור שלך". אבל זה תרגום עלוב למילה פשוטה ומלאה כרימון..
    סגור
  • 78.
    קולע
    המצליף 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אמת ויציב נוקב וקולע מרואיינים ימניים תפסיקו להתגונן השיבו העמידו והחזירו את המראיינים והתקשורת לגודלם הטבעי
    סגור
  • 77.
    כתבה מצויינת, מדוייקת מאוד.
    רחל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    וכול זה התחיל בשנות ה50, ולא היום, ההפליות התחילו עים קום המדינה, הזלזול וההתנשאות לא פסקו מעולם, ואין להאשים את נתניהו בכך. השמאל עשה לבגין אותו הדבר, במשך שנים ארוכות רדפו אותו ועכשיו הם מתגעגעים אליו. כול מה שעשה שלטון מפאי במשך השנים חוזר אליו כבומרנג. ו
    סגור
  • 76.
    אתה דמאל או ימין?
    דניאל פלג 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שי אם אתה ימין תהיה מבסוט שהשמאח כפי שאתה מתאר אם אתה שמאל.....תפעל שהשמאל יעשה תיקון... מהם הערכים העיקריים המרכיבים את השקפת עולמך?? חולות נודדים......?
    סגור
  • 75.
    שי גולדן התנשאות וזלזול
    אפרים 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דברים נכוחים. אם כי חבל שנאמרו כי אינני מעונין שהשמאל יפיק לקחים ויתרומם.לא כי אני ימני אלא כי השמאל גרם נזק בלתי הפיך לשיח הציבורי וטוב ש"יתאבד" פוליטית. שיימחק מהמפה הפוליטית כמו "העבודה" שגם היא גרמה לנזקים בלתי הפיכים
    סגור
  • 74.
    מילים לפנתאון.
    יואל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החכמים בעיני עצמם הם הטיפשים הגדולים ביותר.
    סגור
  • 73.
    כל כך מדוייק ומרגש. אמת עצובה וצרופה (ל"ת)
    רוני עמר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 72.
    איבחון נכון. (ל"ת)
    ש.כ 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 71.
    צודק
    מפאיניק 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני אמשיך להצביע לשמאל אבל אתה כל כך כל כך צודק
    סגור
  • 70.
    שי גולדן =התנשאות וזלזול
    בארי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 7
    התקשורת ברובה ימנית, ולפני הרבה שניםהיא לא הייתה כזאת. היא תקשורת מתרפסת, כנועה ששתולים בה שופרות בלפור הרבים. על מה בדיוק אתה מלין, על הדעות שאתב מתבייש בהן,על חוסר אומץ הלב שלך, על חוסר היושרה שלך. אז היית בשמאל וכנראה לא היית פיגורה מרשימה ועכשיו אתה נעלב ומלכלך
    סגור
  • 69.
    אמת כנסו
    שמעון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    9 3
    וואוו אני מצדיע לאחת הכתבות הכי נכונות שקראתי מעולם. השמאל לא מבין שבהתנהגות שלו הוא מייצג את האליטה, את אלו ה"חכמים" שמזלזלים בפשוטי העם ומבחינתם הם ברברים, פרימיטיבים חוטבי עצים ושואבי מים. מעולם לא יבוא כתב ויאמר זאת. אני בוחר בימין רק מהסיבה הזו. תרדו לעם תדברו בגובה העיניים!!!
    סגור
  • 68.
    100% מדוייק. גם אני בדיוק באותו מצב.
    אסנת 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מזעזע לגלות שהשמאל הוא אנטי לאומיות קיצונית. ומזעזע לגלות שכל הירוקים למינהם שחשבתי שאנחנו באותו צד. משרתים אינטרסים של מזרח תיכון חדש ומחיקת הלאומיות. צמצום ילודה . וביטול הניראות הציונית.
    סגור
  • 67.
    לגיטימציה וחופש ביטוי לימין כן, אבל לא לטראמפ ומושחתיהו
    ice.co.il 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 4
    /
    סגור
  • אנחנו בהחלט נקבע מי לגיטימי ומי לא
    צוקרברג דורסי ושות' 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם למישהו יש בעיה עם זה, הוא יצטרך לקנות את החברות שבבעלותינו
    סגור
  • לא אתה תקבע מי לגיטימי ומי לא
    ויזארד 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגיטימציה וחןפש ביטוי לשמאל רק לא ללפיד,שלח ,גנץ חולדאי והרשימה ארוכה....
    סגור
  • הנה עוד מגיבונציק נכחד.
    מוטי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אז לא הצלחת לקרא את המאמר, נכון? גרמניסט, בוגיסט, לפידיסט, אשכנזיסט, גנציסט, ניסנקורניסט, חולדה....
    סגור
  • 66.
    תותח
    ח. אלכסנדר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מאמר מעולה, ישר, לא נגד אלא בעד שינוי חשיבתי אמיתי וחשוב
    סגור
  • 65.
    שי גולדן
    ישראל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל כך נכון ומדוייק...
    סגור
  • 64.
    גולדין, אתה חראטטן מייגע וגם לא מעניין. (ל"ת)
    ?? 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 17
    סגור
  • 63.
    מי אתה.אפס
    רפול 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 25
    שתעביר ביקורת על ציבור כל כך גדול. האם היית לאחרונה בבתי הקברות הצבאיים. אתה יודע מי ימין ושמאל. אתה כל כך אידיוט ולא מבין שאין כאן ימין ושמאל זאת המצאה של ראש ממשלה עלוב נפש. מי שבגד בעם זה הוא ולא שום שמאל.
    סגור
  • אתה המגיב
    אני 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה פשוט אידיוט פשוט אהבל . ה0מאל פשוט חולה ושונא את עצמו לדעת . ואוהב רק את האוייב שלנו. עיניים להם ולא יראו. סובלים מרגשי נחיתות ליד הימין ולראייה הם תמיד בעמדת התקפה.בורים ועמי ארצות . יאללה תנו גז עופו מכאן ומהר לברלין אחיכם מחכים לכם. עופו ממדינתנו. שונאי ישראל .
    סגור
  • אף אחד לא מכריח אותך לבחור בביבי
    שמעון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז תבחר בסער אם זה מה שאתה חושב על ביבי.
    סגור
  • להקשיב...
    פרדי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על מה הוא דיבר? להקשיב ולהקשיב... שים לב לתגובה שלך... חומר למחשבה
    סגור
  • 62.
    כול מילה סלע דברים מהלב (ל"ת)
    אבי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 61.
    תגובה
    שאלתיאל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדהים כמה שזה קולע ומדוייק
    סגור
  • 60.
    כל כך צודק
    איתמר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אתה פשוט צודק.. כל מילה שלך היא פגיעה במטרה. חזק ואמץ
    סגור
  • 59.
    אוהב אותך כמו אח . שי
    שומר הסף 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם בלי להכיר אותך עדיין
    סגור
  • 58.
    דברים כדורבנות
    מעוז 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עשית ניתוח מדהים של המציאות והתחושות. ממתין לראות אדם מהצד השני של האידיאולוגיה מסתכל לי בעיניים בגובה העיניים
    סגור
  • 57.
    יפה (ל"ת)
    ש 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 56.
    דיי גולדמן
    דניאל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול הכבוד אבל הפלצנים מפרס סוקולוב יוכלו אותך עכשו
    סגור
  • 55.
    שי גולדן
    נעמי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה שאתה עושה בפוסט הזה, הוא בדיוק מה שאתה יוצא כנגדו: מאשים רק צד אחד בפלגנות בעם. דבר אחר: השמאל לא שולל את הימין, אלא רק את תופעת הביביזם. זה שני דברים שונים
    סגור
  • 54.
    הפכת להיות ביביסט וקשקשן... אתה אכזבה . (ל"ת)
    חגית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 10
    סגור
  • 53.
    אופורטוניסט!
    דנה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 9
    שי גולדן חלאה. זיהה מאיזה צד החמאה מרוחה...בנאדם דוחה בעיניי מאז ומתמיד!
    סגור
  • 52.
    הבן אדם מקשקש בביצים
    אופיר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 13
    אין שום עניין של שמאל בישראל. יש עניין של פילוג, שבטים, קדמה מול סטגנציה, חברה אזרחית דמוקרטית מול חברה מונרכית בפיקודו של נאשם בפלילים. שאדון גולדן יפסיק לקשקש. זה לגטימי למצטרף לסגל, ברדוגו, ריקלין , מגל , לינור ושאר ירקות (רקובים). שלא יצפה לאהדת המרכז השפוי...
    סגור
  • 51.
    עברית תקנית היא לא בהכרח טון מתנשא.
    יהודית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 9
    בין שאר האשמות כלפי אנשי השמאל או סתם אנשים מן השורה, שהם נוהגים לתקן את שגיאות העברית של אזרחים רבים. רבים מדי. שהם מפחדים להעיר על עבירות תנועה גסות ומשכנעת חיים - כי עדיף לא להרגיז "אותם". יסלח לי גולדן, להיות ליברל ולפעמים גם איש שמאל - זו איננה בושה או סיבה לחרטה או לבושה. גם אם נרד לייצוג נמוך בכנסת - תמיד אזכור שהחיים הן גלגל. פעם אתה למטה ופעם למעלה.
    סגור
  • 50.
    מי אתה שי גולדן
    יוסף 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מדי פעם צץ המוזר התורן. הפעם אחד בשם שי גולדן. מי אתה, במה אתה עוסק. עוד אחד שחושב שהוא החכם
    סגור
  • 49.
    אוסף שטויות של אתר ימני קיצוני
    שטש 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 8
    מה יאיר צייץ היום? אין משהו מעניין של אנשי ימין קיצוניים? כל הזמן רק כתבות של טרולים. מביך. חושבים ש י יביא לך כניסות חחח
    סגור
  • חחח על זה בדיוק הוא כתב
    סיגל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על ההתנשאות הכל כך מביכה
    סגור
  • 48.
    אין שמאל בישראל
    מתי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מי מוגדר השמאל בישראל מרץ עם חמישה מנדטים? הכותב מתבלבל בין תחושותיו והמציאות.
    סגור
  • יש פוסט ציונים. (ל"ת)
    ארי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    שדמאל מקשיב רק לפלשתינים
    יגור 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    השמאל התנתק מהארץ מהמילה מולדת .לאומיות זההכבר גזענות.השמאלצלועגמלמתנחליםמלכיבוש לאדמות גזולות .כאשר הוא מצפון תל אביב ובקיבוצים יושב על אדמות של כפרים ערביים שנהרסו ותושביהם גורשו ב48 ראהנמשמר העמק קיבוץ של השומר הצעיר ועוד השמאל איבד את צידקת הדרך השמאל הוא פוסט ציוני פוסט דתי .מתנשא ומנותק .כך הוא השמאל לא .משתנה .
    סגור
  • 46.
    חיבור
    חבר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם מתקדם בצעדים של שמאל וימין כך גם הטבע ועד לחלקיק האטום צריך רק הבנה שרק בחיבור אמיתי ונכון בין הכוחות ניתן ליבראו בריאה שלמה ומועילה לטובת הכלל אין קיום ללא מטרה משותפת למדתי 12 שנות לימוד ואין לי תארים מחיים למדתי שרק שני הפכים יוצרים התחדשות . בואו ננסה
    סגור
  • 45.
    אם גולדן באמת מקשיב לימין הישראלי
    מישהו 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אז שיוכיח את זה, שיגיד איך הוא חושב שאנחנו חושבים ולמה אנחנו חושבים ככה לדעתו, כי בינתיים כל מה שהוא כתב פה היה על זה שאין לשמאל ברירה אלא להקשיב, אבל השמאל לא מקשיב, זה אצלם בדי אן איי, שמאלנים הרי יושבים באולימפוס, חכמים מכל אדם, מתענגים על הנפיחות של עצמם, הם אולי יכולים להגיד שהם מקשיבים אבל הם עדיין לא פיתחו את המודעות העצמית להבין שהם לא מסוגלים באמת להקשיב לצד השני, זה גדול עליהם.
    סגור
  • דיי גולדמן
    דניאל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענין מתי המערכת תפרסם
    סגור
  • 44.
    לפי מה שגולדן מתאר
    אניהיא 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר היה לחשוב שהוא מדבר על ביבי.סופו של יום אם מישהו,ביבי במקרה הזה,שוב ושוב גורף את הכל אליו,מישהו/ הם משלמים מחיר כבד.אבל ממילא ביבי הואשם בשמאלנות.והשמאל ירד בגלל ההתקרנםות ונסתאבות,אי אפשר לאמר על ביבי שהוא שיא השיאים של האימהות והטריות.נכון.לפעמים שתיקה שווה גולדין,לפעמים זהב.
    סגור
  • 43.
    שי גולדן
    מצליח 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שי. כמה אמת כמה נכון חבל שהשכלת להבין רק עכשיו שתדע שזה כך מיום הקמת המדינה עכשיו תודה לאל מפלגת העבודה מתה סופי ואין כבר שמאל בישראל
    סגור
  • 42.
    שי גולדן
    בת שבע 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שי. גולדן בעזרת השם יתברך אנחנו נצליח בנס הגדול הזה רק אמונה וחשיבה נכונה עים אהבת חינם לאחר נצליח כולנו מילים כדור בנות איפה היית כל השנים. מי סוגר לכם את הפיות שאלוקים יעניק לך ולמשפחתך חיים טובים ובריאים
    סגור
  • 41.
    מר גולדן, אתה תותח!
    שירה בראל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כתבת כל כך יפה!! ממש ממש את המילים שלי. אילו מסוג המילים שרציתי להתקשר לעמיתך מר פצג ולומר לו את זה. לא שהוא יקשיב.. אבל, נקווה לטוב.. ????
    סגור
  • 40.
    אכןgolden
    שמאלני בהווה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כתבת מדוייק כל כך.כאחד שהצביע כבר 8 פעמים לשמאל-אני מבין שהשחצנות ויהירות הזאת מכשילה אותנו מלהגיע לשלטון
    סגור
  • 39.
    השתקת הימין
    שלמה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שנים שהשמאל לא הקשיב ולא רצה לתת לגיטמציה לימין . השמאל לא רצה לראות.לא רצה לשמוע.לא רצה להכיר.. כנגזרת מכך לא הכיר ולא ידע על הימין שהוא חלק גדול וחשוב בעם.אם רק היה מקשיב ...לא חייב לקבל . השיח אולי היה שונה .. על דגלו חרוט : מה שלשמאל מותר ...לימין אסור !
    סגור
  • 38.
    הכל התחיל ב1977 (ל"ת)
    אבי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 37.
    יישר כוח
    ר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    15 3
    בעזרת השם נזכה לאחוז בנס הזה של הקמת ארץ ישראל ?? לנצח נצחים כי בעזרת השם נצח ?? ישראל לא ישקר בהצלחנ
    סגור
  • 36.
    מדהים כמה מדוייק
    A.k 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    18 6
    ניתוח כה מעמיק ומדויק ...יישר כוח!
    סגור
  • 35.
    יש
    יש 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אמיתי ביותר
    סגור
  • 34.
    שי
    צביקה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שי אתה פשוט "שי"
    סגור
  • 33.
    יושר (ל"ת)
    ישראל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 32.
    כל מילה בסלע
    אני 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    15 4
    ועכשיו הבנתי שמי שהולכת לנסות להרים את מפלגת העבודה היא לא פלו צמירב מיכאלי, השמאלנית הקיצונית, חובבת "בצלם", "שוברים שתיקה" ושכמותם. האידיוטים בכלל לא מודעים למה שהורג אותם והם ממשיכים לתקוע לעצמם עוד ועוד מסמרים בארון...
    סגור
  • 31.
    בולשיט
    שמאלן גאה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    7 13
    גבב של שטויות !!! ובכז אגן על זכותך להשמיע אותם! מעניין אם גם האזנת בקשב לדבריהם של גדעון סער וזאב אלקין ?!
    סגור
  • 30.
    אתה לא בבון
    אילן 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרבה דברים נכונים שני צדדים למטבע בקיצור בתור שמאלן הרודנות לאתעבור
    סגור
  • 29.
    שי גולדן כתב עליון ממש מעריץ אותו
    אורי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    16 6
    איזו כנות יושר נאורות ואצילות יש בכתבות שלו
    סגור
  • עוד מגמגם (ל"ת)
    חחח כמה פח 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 28.
    אבולוציה
    עופר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש אנשי ימין. יש ביביסטים. יש ביבחים - ביביסטים חדשים. בהרבה מקרים מדובר באנשי תקשורת או אומנים החושבים שתנועה עילגת מהסוג הביבחי יציל את הקריירה המדשדשת שלהם
    סגור
  • שי גולדן
    אמילי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדיוט כל השמות זה רק עים מנהיג 1.בנימין נתניהו
    סגור
  • 27.
    מדויק וקולע (ל"ת)
    דגנית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 26.
    אנשים שחושבים שהחיים הם שחור ולבן, יש לי חדשות בשבילכם
    צבי נגב 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    "שמאל" ו-"ימין" אלו לא הגדרות דיכוטומיות פשטניות. כל אחת מהן מייצגת אלפי דעות, דוקטורינות ועמדות שונות. הנטייה הזו להתייחס ל"שמאל" כאילו הוא מקשה אחת והעולם מתחלק לשמאל/ימין זו גישה ילדותית למדי.
    סגור
  • 25.
    העדר מנהיגות והעדר אידאולוגיה
    מולי ברגר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שי גולדין צודק בכל מילה. את החוסר המנהיגות ובתוכן השמאל ממלא ביוהרה בשנאה ובבוז לרוב העם היהודי היושב בציון. במקום להתנחל בלבבות, להיות נוכח בפריפריה, בשכונות, לסייע לזכויות יסוד של אזרחי ישראל, השמאל בחר לחיות בבועה התל אביבית ולסייע למסתננים, לשבחים, לתומכי טרור ובעיקר זה לזה... ההתמודדות שלו היא סתימת פיות והטלת עלבונות אישיים. רצח אופי באופן שיטתי, חרם שיסוי ונידוי. זה השמאל בישראל.
    סגור
  • 24.
    שי גולדן
    אמנון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אתה גבר שבגברים, כל הכבוד לך , אין כמו להגיד את האמת ??
    סגור
  • 23.
    גולדן שוגה ומטעה
    דודי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    11 16
    לחלוטין שגוי. היחס, הוא יחס לשילטון ולא לימין! א. אין שמאל ולא היה אף פעם, למעט מיעוט חריג ונרדף. ב. המערך בתקופתו הארוכה בשילטון נאלץ להתמודד עם ביקורת הרבה יותר ארסית ועם שאלות נוקבות יותר. מי שהכניס את עניין השמאל והימין וייצר את המושג : מי שלא תומך בי = שמאל = בוגד. זה ביבי ירום הודו, משפחתו וצבא מלכחי הפנכה. הסכנה הממשית והקיומית למדינה ממש אבל ממש!!! לא נובעת מהבדלי אידאולוגיה פוליטית, כי אין ממש הבדל בין המפלגות ובין תושבי המדינה. הסכנה נובעת מראש הממשלה וחבורת סתימת העורקים שלו, אשר גורמת להסתיידות נוספת בעם ישראל בכל פעם שאחד מהם פוצה את פיו
    סגור
  • מעניין בן כמה אתה
    ישרוליר 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי שתבדור עיתונים משנות השישים, השבעים, השמונים והתשעים עוד לפני שהכרנו את ביבי. אתה מראה בורות גדולה או צביעות
    סגור
  • מהפך 77
    מומו 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תחזור לימים האלה ותבין שזה לא התחיל בימי ביבי
    סגור
  • תמשיך לטעות שי צודק (ל"ת)
    אורי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • מהההההה
    גיא 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שמע לא יודע בן כמה אתה אני בסך הכל בן 25 ואני יודע היסטוריה קצת ואתה פשוט מבלבל את המוח!!!! ביבי המציא את הימין והשמאל?!?! תגיד לי אתה נורמאלי? ועל מה בדיוק אמרו בשנות ה70 מהפך? על כן ביבי לא ביבי?! שמע בתגובה כל כך קטנה הוכחת את מה שהכותב רושם, לא יאמן.
    סגור
  • היסטוריה
    דוד 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אגב, אני ממשפחת האצ"ל וזה מצחיק שבן 25 מתנשא עלי ב"יידע היסטורי". אני הייתי בצמתים ב-74 אחרי הכישלון המפואר של יום כיפור ושמחתי ב-77 עם המהפך.... שסיים את שילטום המערך!!!!. מפלגה שדלטה במדינה מיום הקמתה אי לכך המילה 'מהפך'. תקרא את מה שכתבתי לגבי המשוואה שמאלני= בוגד. תבין שזו משוואה ש-ביבי יצר אי שם בשנת 1995. מילותיו המדויקות היו " הוא לא בוגד הוא טועה". מכאן הכל התחיל. אפרופו בן 25 ומבין קצת בהיסטוריה
    סגור
  • היסטוריה
    דודי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני ממשפחת האצל ואני יודע בדיוק על מה אני מדבר. אז אל תנסה ללמד אותי. תקרא מה שכתבתי.ביבי לא המציא את הימין והשמאל. הוא פשוט הפך את המתנגדים לו ל"שמאלנים" ) מה שלא נכון) וערך משוואה נוספת האומרת שהם בוגדים....
    סגור
  • 22.
    אחד המניפסטים האמיתיים והיפים שקראתי לאחרונה.
    דגן 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    19 7
    .
    סגור
  • 21.
    התאבדות
    סמולני גאה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי רוצה לשלוט שישלוט הימין עוד הרבה שנים תעשו מה בראש שלכם רק אל תתבכיינו ותבקשו עזרה בהנהגת המדינה כי כל האחריות עליכם יבשביל כבוד צריך לעבוד.אל תטיף מוסר אני לא מתנצל על כלום רק נכנע ונהנה מפרבילגיות שנתן לי הימין.
    סגור
  • 20.
    התאבדות (ל"ת)
    שמאל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 19.
    גולדין
    עידית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 9
    והנה קם עוד חמור..והללוייה..חושב שהוא סופר חכם...ח.ח.ח מי נותן לו בכלל במה..???
    סגור
  • אנחנו הימין נחבק אותו וניתן לו במה (ל"ת)
    אורי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • ראש אבן
    מוטי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם את משתמשת בשפה הזאת אז אני אומר שאת הטפשה והמטומטמת כי הוא כותב בדיוק על חלאות כמוך שחושבות שהשמש זורחת להן בתחת ועוד לאהבנת שזאת הבעיה בשמאל המצומק והמצ'וקמק.
    סגור
  • 18.
    לאט ובנעם
    אילון 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 8
    מר שי גולדן אנחנו נעשה את זה לאט ובזהירות אף אחד לא יצעק עליך. לא כולם יסכימו איתך תמיד, יש עוד השקפות עולם. ואם אתה לא רוצה להכנס לדיונים בהם אנשים מנוסים וחכמים ממך מביעים גם את דעתם זה לא הזמן לשבור את הכלים ובאוטומטיות להגיד שזה זלזול וביטול דעתך תעשה חשבון נפש תבין איפה טעית וצא לדרך חדשה. לא מבין עיתונאים בכיינים.
    סגור
  • איזה חמוד
    נתי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הצלחת לאיים בכזו אלגנטיות
    סגור
  • הנה ההוכחה לכל מה ששי טוען (ל"ת)
    כרמית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    מדויק כל כך
    שירה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    21 7
    צודק במאה אחוז
    סגור
  • 16.
    אם כך, גם הימין יימוג
    אזרחית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 15
    נרגעתי. אם זה בגלל התנשאות, אז כשאני רואה ושומעת את ביבי ודום4יו, המתנשאים על ה'מאל, הבזים ומשפילים את מע' החוק והמשפט, הביטול של כל מי שהוא לא נשלנו" או" איתנו" הוא שמאל ושמאל זה בוגדים.. ואם כך גם יומם להיכחד מהארץ יגיע. כן יהי רצון.
    סגור
  • 15.
    שפיות
    מתן 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    12 6
    כל מה שאמרת אמת
    סגור
  • 14.
    להדפיס לשמור מאמר ענק
    דוק 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    21 7
    מאמר ענק השמאל הישראלי למעשה מתאבד נגעת בדיוק בנקודות האמתיות הוא האלוהים השאר טיפשים המדינה שלו גנבו לו את המדינה הוא משחק אותה דמוקרט אבל רוצה להפיל אותה לא דרך הקלפי חלקם מדברים על מרי אזרחי חיים בבועה הם לא קולטים שקם דור חדש שלא אוכל את הסיפורים שלהם דרך התקשורת השמאלנית המהנדס מטפטפים יום יום על הימין הפשיסטי שרוצה להרוס את מערכת המשפט והפרקליטות שהוא לא רוצה לראות שמערכת. המשפט והפרקליטות באמת זקוקה לנקין עבורם זהו המעוז האחרון שבו הם שולטים ולכן יעשו הכל להשמיץ את הימין הדאגה שלהם לא לעם ישראל אלה המסתננים למחבלים דרך הבגץ משנים חוקים שהכנסת ישראל החליטה זו ממשלת הבגץ שהיא למעשה זרוע השמאל האחרונה שנותרה . ..
    סגור
  • 13.
    אמת לאמיתה
    יהודה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    17 4
    כמי שעבר את תהליך ההתפכחות מהתקשורת הראשית על כל גווניה והתנתקות ממנה אומר לשי גולדן יישר כח וכן יירבו
    סגור
  • 12.
    מי שרוצה
    מרק 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    8 2
    לראות כמה צדק יש בדבריו שיצפה ביומן החדשות בימי שישי בערב ויראה מה עושים שם לבועז ביסמוט המסכן. גם אם נותנים לו כבר לפתוח את הפה זה לחצי שניה כי מיד מתנפלים ומשתיקים אותו. לפי דעתי הוא עושה טעות ומשמש להם כעלה תאנה. שיעזוב וישאיר אותם בעליבותם.
    סגור
  • 11.
    דבריו של שי קיבלו הוכחה בהירה ביום חמישי האחרון
    ערן גפני 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    17 4
    למי שמפקפק בנכונות דבריו של שי גולדן, די להציץ לחדשות 12 במשדר המרכזי ביום חמישי האחרון, בה נכלל בועז ביסמוט, עורך "ישראל היום" בצוות הפרשנים והמדווחים של הערוץ בוושינגטון, לסיקור ההתפרצות של תומכי טראמפ לבניין הקונגרס. בואו נזכיר לקצרי הזיכרון, כי בועז ביסמוט שימש שנים רבות ככתב "ידיעות אחרונות" בפאריז, שליח העיתון למדינות כמו לוב, סוריה, עיראק ועוד (בזכות הדרכון הצרפתי שלו) וגם ככתב "קול ישראל" בפאריז, שגריר ישראל במאוריטניה וזכה לשבחים רבים על הישגיו העיתונאיים והדיפלומטיים עד ש... עד שהפך להיות עורך "ישראל היום" ומאז הוא לא "עיתונאי" אלא "שופר" וכיוצא באלה. ביום חמישי הגיעו הדברים לשיא כשבמקום לשמוע ממנו דיווח על מה שראה וחווה, נדרש בידי יונית לוי כבר בשניה הראשונה ל"גנות" את המעשה ולהתחייב שביבי לא יעשה זאת כאן... משסירב וניסה לדווח בעינייניות, נקטע בגסות פעם אחר פעם בנביחה זועמת מכלבת השמירה של חופש הדיבור השמאלני עד שסולק מהשידור כשלא נכנע לפקודותיה. ביום שישי עבר את אותה חוויה אך עמד בה בכבוד, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בפני ירון דקל ה"פרשן" האובייקטיבי של "כאן".
    סגור
  • 10.
    אכן בעיה של התנשאות מובנית
    יעל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    14 3
    דברים כדורבנות אך לא נראה שמישהו מהם יעלה על דעתו להקשיב. אטומים לקולות מבחוץ.
    סגור
  • 9.
    שמאלני שפוי
    אילני האקדמאי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    12 3
    עצם העובדה שאיש מהשמאל לא מפנים מדוע 80% מ 24,000 החללים שלנו הם תחת ממשלות שמאל 5 מתוך 6 המלחמות הגדולות תחת השמאל, השלום והכלכלה הפורחת תחת הימין , יש לו עיוות שיכלי מטורף. העובד היא שהתקשורת זוכה ל 2% אמינות מסבירה את זה, כל המנהיגים שלו חסרי השכלה כל אנשי התקרשורת שלו ללא השכלה ריאלית אלא קשקוש חברתי , כל האינטליגנציה בכנסת ימין, הטייסים המהנדסים והיי טקיסטים . השמאל זה העלוב השיכלי שמחזיק במיקרופון וצווח
    סגור
  • 8.
    שי גולדן
    יעל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    9 4
    שי גולדן ריגשת במילותיך. כרגיל תענוג לקרוא/לשמוע אותך, חד, שנון ואמיתי. אל תתייחס לרעשי הרקע מהצד השמאלי, הם אינם שווים התייחסות. המשך בדרכך ובהצלחה. יישר כח!!
    סגור
  • 7.
    wow איזה יפה הוא מבטא רגשות של רבים רבים (ל"ת)
    אזרח 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • עובדות, מחשבות ודעות של רבים
    שלום 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    8 3
    יותר מאשר רגשות.
    סגור
  • 6.
    ישר כח
    שולי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    9 4
    כתבה מדהימה כל מילה בסלע ירבו כמותך בישראל ואהבת החינם תשרור בתוכינו .
    סגור
  • 5.
    יפה כתבת
    אריאל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    11 3
    הלוואי ונשכיל להפנים.
    סגור
  • 4.
    אתה אלוף!!!
    אזרחית 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כמה מעודד לדעת שיש עוד שפויים שמוכנים לתת מקום לשכל הישר וללב...כל מה שכתבת הוא אמת לאמיתה! אתה הגון וגם אמיץ!
    סגור
  • 3.
    בוקר טוב ברוך...זה מהקמת המדינה...!!!
    אביקול 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 3
    התנשאות, יהירות, זלזול וגזענות מצד השמאל שהחלה מפלגת מפא"י עבר לצאציה ועד ימינו...ולעולם לא התעוררו...בושה וחרפה...!!!
    סגור
  • 2.
    אתה צודק
    אורלי ויצמן 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    11 2
    מאז שעברת לימין שי גולדן אתה הרבה יותר נחמד ואתה צודק בכל מילה שאמרת תודה לך וטוב שיש אנשים שפויים במדינה שלנו
    סגור
  • 1.
    אז מה הוא מתנשא עלינו כעת... (ל"ת)
    מנון יגל 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • ההיפך
    שולי 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 3
    במה הוא מתנשא??? קראת את כל הכתבה או רק אתחלה אמצע וסוף???
    סגור
  • אסור לתת לו פתחון פה. למה מתייחסים אליו? תמהוני (ל"ת)
    האליטה 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 13
    סגור
  • אסור לתת לו פתחון פה זה בדיוק השמאל סותם פיות (ל"ת)
    דוק 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • הופה תודה לך
    מישו 01/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הוכחת את דבריו של גולדין.
    סגור