תקשורת ומדיה

צפו בהצצה לסרט על ברק: מה הרגיש כשפגש את יאסר ערפאת?

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר של מדינת ישראל חושף לראשונה רגעים מן התחנות בחייו כקצין בכיר בצבא ומדינאי, זאת בסרט שישודר הערב בערוץ 12. על המפגש הראשון עם יאסר ערפאת: "אתה לוחץ לו את היד וחושש שהוא יתפרק לך" 
אורן שטרנברג |  1
אהוד ברק (צילום קשת 12)
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק חושף לראשונה צדדים פחות מוכרים מן התחנות השונות של חייו בתור מדינאי, איש צבא וילד שגדל בקיבוץ משמר השרון. בין היתר סיפר על הרגע שפגש לראשונה את ראש אש"ף יאסר ערפאת, זאת במסגרת שיחות השלום כשכיהן כראש ממשלה. הדברים המלאים יובאו הערב במלואם בסרט שישודר הערב (שלישי) בקשת 12 "מה היה קורה אילו?" בבימויו של רן טל.
"הכרתי לפרטי פרטים את מה שקורה עם ערפאת, איפה הוא נמצא ואיפה הוא פועל". סיפר ברק, "ובכל זאת, הפגישה האישית עם הבן אדם שמגלם את ההתנגדות, את הצד השני של הסכסוך, היה בה משהו מרגש ותופס. יש הבדל בין מה שאתה קורא על בן אדם לבין מה שיושב מול עינך. אתה לוחץ לו את היד וחושש שהוא יתפרק לך ביד". הוסיף.
הסרט, בן 85 דקות בוחן האם מנהיג יכול להשפיע על המציאות, או שכמו כל בן אנוש הוא נזרק אל בין גלי ההיסטוריה ללא יכולת להשפיע עליה באופן מהותי. ברק עוסק בשאלה הזו במסגרת הסרט.  שני עשורים לאחר שהפסיד את ראשות הממשלה בעקבות כשלון ועידת קמפ-דיוויד בשנת 2000, כשהוא בן 78, מביט ברק על ההיסטוריה של מדינת ישראל, עבור על התחנות השונות בחייו, ושואל: מה היה קורה אילו.
הסרט המלא: מה היה קורה אילו? אהוד ברק על מלחמה ושלום, בימוי: רון טל.
ישראל 2020 | 85 דקות | עברית | כתוביות באנגלית ובעברית
מפיקים: אמיר הראל ואיילת קייט
תסריט: רן טל
צילום: גיורא ביח
עריכה: נילי פלר
עיצוב פסקול: אביב אלדמע
מוסיקה: חיים פרנק אילפמן
מקור: למה הפקות
גופים תומכים: שידורי קשת
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם בסרט יופיע הפרק על אי הפדופילים של אפשטיין. (ל"ת)
    פלד (סטאלין) 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור