תקשורת ומדיה

בנט עקץ את הליכוד: "השעה לעצור את הטירוף", נתניהו: "אין לך את הכוחות"

ראש מפלגת ימינה מדבר לראשונה במליאת הכנסת כראש הקואליציה העתידי: "תודה לך אדוני רה"מ שפתחת את הדלת לכניסת מנסור, עצרנו את הרכבת רגע לפני התהום", ראש הליכוד תקף: "בעבר היו לנו אוטובוסים מתפוצצים היום מסעדות מפוצצות מסועדים"
כפיר אדר |  2
נפתלי בנט, ראש ממשלת מדינת ישראל (צילום יונתן סינדל נועם ריבלין פלאש 90)
יום חגיגי במיוחד לצד יום מלא בדכדוך מנגד במשכן הכנסת היום (ראשון), כאשר החלפת שלטונו של בנימין נתניהו אחרי 12 שנים רצופות כראש הממשלה הופכת הלכה למעשה עם כניסתו של נפתלי בנט לתפקיד.
על אף חוסר בתמיכה ציבורית ושישה מנדטים בלבד שסידרו לו את התפקיד הבכיר ביותר במדינה, ראש מפלגת ימינה נכנס למעון בבלפור ויסיים את השלטון הארוך של נתניהו מאז 2009 ובכך ישיב את הליכוד לאופוזיציה אחרי שנים ארוכות.
על אף מחאות קולניות, מיצגים בדמות נרצחים בפיגועים, צרחות וקריאות 'בוגד, נוכל' לעברו, בנט פתח את נאומו כשאמר: "בראשית דבריי, תודה לך אדוני רה"מ על שירות ארוך שנים ועטור הישגים למען מדינת ישראל. כרה"מ פעלת לאורך שנים רבות במסירות לביצור עוצמתה המדינית, הבטיחונית. ראיתיך לא פעם מקרוב בדיונים ביטחוניים ארוכים בשעות הקטנות של הלילה שואל, חוקר ודורש מתוך תחושה של כובד האחריות. בנימין ושרה נתניהו, לאורך הדרך לא תמיד הסכמנו אבל שניכם הקרבתם המון מבחינה אישית כדי לשרת את העם שלנו. הכרת הטוב היא ערך יסוד ביהדות, וזה הזמן של העם לומר לכם תודה. גם לך נשיא המדינה אני מודה על השירות המסור וזה הזמן לאחל הצלחה גם לנשיא החדש בוז'י הרצוג".
עוד הוסיף: "מכובדיי, זוהי שעה מיוחדת, שעה שבה נטל הנהגת העם והמדינה עובר כמו במירוץ שליחים לדור הבא. הנטל הזה הוא פיקדון מקודש שעובר מדור לדור, מדינת ישראל היא לא עוד מדינה, היא חלומם של עוד יהודים ממרקש ועד בודפשט, מבגדד ועד סן פרנסיסקו וזכינו, שהוא מתגשם בכל יום מו לעינינו, לכל דור יש את האתגרים שלו, כל דור מחלץ ממנו את המנהיגים שלו. האתגרים החיצוניים שעומדים מולנו גדולים, פרויקט הגרעין האיראני שהתקדם לעבר נקודה מכרעת, המלחמה המתמשכת בטרור, תדמיתה של ישראל בעולם והיחס הלא שווה שהיא מקבל במוסדות הבינלאומיים כל אלה הן משימות גדולות".
 
"שאבות אבותינו היו חולמים להגיע למצב שיש כנסת ישראל עם ויכוחים בתוך מדינה ריבונית אני גאה בזה. אני גאה לשמוע ביקורת, בעת הזו, אנו ניצבים גם בפני אתגר פנימי, הקרע המתמשך בעם כפי שבא לידי ביטוי בדקות אלה ממש. הקרע הזה, שהלך ופרם את החוטים שמחזיקים אותנו יחד, הפיל אותנו מערכת בחירות אחת אחרי השנייה למערבולת של שנאה וריב אחים. הקטטות האלה, בין האנשים שאמורים היו לנהל את המדינה הביאו לשיתוקה בדיוק כמו בדקות אלה, המדינה הזו הפסיקה להיות מנוהלת, חוסר משילות בנגב ואבדן הדרום במשך 12 שנה".
 
עוד הסביר: "כגובה הצעקות כך גובה אבדן המשילות, היעדר תקציב מדינה בגלל קטטות של אנשים שלא מסוגלים להתקדם. אני ראיתי עכשיו ביציע האורחים את מאיה מורנו, אלמנתו של חבר, אחי עמנואל זכרו לברכה, מאיה - בכל צומת חשוב בחיי אני חושב על עמנואל ומשהו מעצמת המסירות והשליחות של עמנואל ז"ל מלווה אותנו, התורה היא של כולנו. מי שרואה את זה מבין את כוחה המפרה של המחלוקת לשם שמים. אבל, יש נקודות בהיסטוריה היהודית שבהן המחלוקת יוצאת משליטה. המחלוקת כבר לא לשם שמיים, שהיא מאיימת עלינו ועל כל מה שבנינו בדם ובעמל, פעמיים בהיסטוריה שלנו רבותיי איבדנו את הבית הלאומי שלנו בדיוק בדיוק בדיוק כי מנהיגי הדור ההוא לא הסכימו. עם ישראל איבד את הבית הראשון והשני כי מנהיגי הדור ההוא לא השכילו לשבת זה עם זה ולהתפשר. כן, גם עם אנשים אחרים, בדיוק ככה".
 
"אני רואה מול עיניי את בר גיורא ויוחנן מגוש חלב. כל אחד צודק, אבל מרוב הצדק הם שרפו את ביתנו עלינו. דמיינו שאז לפני 2,000 שנה, היה עומד מישהו ואומר לפני התהום - לא נחזיק שלטים ולא נשרוף את האסמים של עצמנו בגלל שאנחנו לא מסוגלים לשבת זה עם זה. גאה לשבת יחד עם אנשים עם דעות שונות, ולכן הפעם רבותיי, ברגע המכריע, לקחנו אחריות, לקחנו אחריות, הכי קל להמשיך ככה, לפי התכנית שתכננתם לנו, עוד בחירות, חמישיות ושישיות ועשיריות, עוד שנאה כמו שליצמן אמר, עוד פוסט בפייסבוק, עוד הפגנות כאלה ואחרות ממומנות ומתזומנות, ככה בדיוק מפרקים מדינה, וזו לא אופציה, לכן אנחנו עצרנו את הרכבת רגע לפני התהום, ואני רוצה להודות כאן לידידי שר החוץ המיועד יאיר לפיד, שגילה אחריות לאומית נדיבות פוליטית וסבלנות ובלעדיו לא היינו כאן היום".
"החברה הערבית תיוצג בקואליציה ע"י מנסור עבאס, אני חייב לתת את הקרדיט לרה"מ נתניהו בסדרת מפגשים עם עבאס בהושטת יד ואני חושב שזה מהלך נכון רה"מ. אנחנו מבינים את מצוקותיה וצריכה של החברה הערבית. הם זועקים שנסייע במאבק בפשיעה, מצוקת דיור, הפערים בחינוך, אנחנו נתחיל בתהליך נכון להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב כדי שהם יוכלו לחיות בכבוד. כל מי שנסע לים המלח דרך ערד לפני 20 שנה ועכשיו רואה את ההזנחה. חידושו של הסכם הגרעין עם איראן הוא טעות שתיתן לגיטימציה לאחד המשטרים האפלים בעולם. ישראל לא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני. ישראל אינה צד להסכם והיא תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא".
"הגיעה השעה של מנהיגים אחראיים מחלקי העם השונים לעצור, לעצור את הטירוף הזה, אני רואה שיש פה הרבה אנשים עם ייסורי מצפון שמנהיגיהם סירבו להיכנס לממשלה, הגיע הזמן, דעו לכם חברים, גם אם אתם לא בממשלה, נייצג את הציבור שלכם ונדאג לכולם. זו בסה"כ דמוקרטיה, יש מפלגה בפנים ויש מפלגות בחוץ ואנחנו פועלים עפ"י חוק וככה טבעו של עולם. הממשלה שתקום מייצגת רבים מאזרחי ישראל, מעפרה ועד ת"א, מרהט ועד קריית שמונה, ופה בדיוק טמונה ההזדמנות, מה שאנחנו מסכימים עליו בתחבורה בחינוך וכו', את המפריד נניח לעת עתה, אזרחי ישראל אני אומר שזה רגע פוליטי רגיש ואני קורא לשני הצדדים לגלות איפוק. אני יודע שעבר המון זמן מאז שאזרחי ישראל זכו לממשלה שתעבוד, וזה מה שנעשה, ולכן קווי היסוד שלנו הם לא מילים בעלמא אלא תכנית מעשית".
 
"אנחנו נסיר חסמים, נשחרר פקקים ונביא את המדינה סוף סוף למה שהיא יכולה להיות. בואו אני אשתף אתכם, הנה מקצת הדברים שהממשלה החדשה תקדם בע"ה באופן מיידי אחרי המון שנים שדיברו על זה, אנחנו ניקח אחריות על חינוך ילדי ישראל מגיל לידה, שזו התקופה הכי מעצבת של האדם, וכצעד ראשון נעביר את אגף המעונות למשרד החינוך וזו בשורה אדירה".
בנימין נתניהו עלה לנאום אחריו: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא הרכנת ראש, אני עומד כאן כשליח ציבור נבחר של למעלה ממיליון אזרחים שהצביעו למפלגות ימין בידיעה שיהיו חלק ממשלה בראשותי. אני רוצה להבטיח את ביטחונה ושיגשוגה של המדינה, זו השליחות שלי מבית הוריי. בכל תפקידיי הציבוריים, הייתה לי הזכות לעבוד לילות כימים למען המדינה האהובה שלנו. עשינו זאת לא מתוך כניעה ללחצים, אלא מתוך עוצמה וטיפוח הכלכלה, הביטחון וההייטק של ישראל".
"הבאנו לישראל הישגים אדירים, כולל מיליוני חיסונים. יש שיגידו באובססיביות, אבל עשינו זאת כי היה לנו מעמד מיוחד, יצאנו ראשונים מהקורונה, בעוד שמדינות בעולם נתונות בסגר, נאבקנו בנחישות למנוע מאיראן נשק גרעין גם שנאלצנו לעמוד מול כל העולם. הנחישות השפיעה על הממשל האמריקאי הקודמת לצאת נגד ההסכם המסוכן ועל מדינות ערביות נוספות, כרתנו הסכמי שלום היסטוריים ושינינו את הדוקטרינה, אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הורדת ראש. אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בליכוד, אני לא קראתי אף פעם לפריפריה "ישראל השנייה", בעבר היו לנו אוטובוסים מתפוצצים היום יש לנו מסעדות מפוצצות מסועדים".
עוד טען: "אם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעמוד זקוף, ונפיל את הממשלה המסוכנת הזאת, שמעתי את נפתלי בנט אומר שהוא ילחם באיראן, עכשיו אני מודאג שבעתיים, כי מה שהוא אומר הוא עושה ההפך ממה שהבטיח, לבנט אין את הכוח ואין את כוח העמידה בנושא. ראש ממשלה חייב להיות מסוגל להגיד לא לנשיא ארצות הברית. אשמח להתבדות, אבל מהרגע שארה"ב תחזור להסכם הגרעין, הממשלה הנכנסת גם לא תאשר פעולות בתוך איראן, הממשל החדש בארה״ב כבר מבקש הקפאת בנייה חדשה. קיבלתי פנייה מהם להקפאה ודחיתי בתקיפות. באיראן יודעים את זה, אין פלא שחוגגים שם היום. הם חוגגים כי הם מבינים שמהיום יהיה בישראל ממשלה חלשה ורופסת. יש לי מסר לצוהלים בטהרן ולחיזבאללה וחמאס: לאופוזיציה בישראל יהיה כח גדול וחזק".
נתניהו לגלג על ליברמן: לא הכל שחור, יש אולי תקווה. הרי יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק על פי האינטרס הלאומי, לכל הצוהלים באיראן ושלוחותיה במזרח התיכון, תקשיבו טוב:  We will be back soon!!! אנחנו נחזור בקרוב, לממשלה החדשה - אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב, יותר טוב מרוב כלכלות העולם, כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה, החזרנו את הצמיחה תשתדלו לקלקל את הכלכלה כמה שפחות עד שנחזור. כמו השיר, גם בנט - מילים יפות ללא כיסוי, הבטחות ללא גיבוי והסוף תמיד חסר סיכוי. בנט וחבריו הם פייק ימין, יש צדיק אחד בסדום עמיחי שיקלי. הוא לא עריק, אתם חברי ימינה העריקים. שר האוצר שלכם אומר שצריך להכניס את החרדים למריצה ולשלוח איתם למזבלה. הדברים האלה כמובן לא הסתה, מבחינתכם רק ביקורת מימין היא הסתה. לא תשתיקו אותי. משפחתי ואני עוברים מסע ציד, הכל כדי שארכין ראש ואכנע לעמדות השמאל. אני פועל בשמו של ציבור ענק המונה מליוני אזרחים המבקשים לשבת בבטחה על אדמת ארץ ישראל. אזרחי ישראל אל תיפול רוחכם, זיקפו קומתכם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כנראה שזו היתה טעות לכנות את בנט - "כלב קטן".
    ice.co.il 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יהיה למושחתיהו הרבה זמן להרהר על הטעות הזו בתא המאסר
    סגור
  • 1.
    בהצלחה, ראש הממשלה בנט. הצלחתך - הצלחתנו.
    אריה 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שיהיה רק טוב לכל עם ישראל.
    סגור