תקשורת ומדיה

צפו: רגב תוקפת את ליאור שליין: "תמהיל של שובניזם, שנאת מזרחים ורוע לב"

הקומיקאי ובן זוגה של שרת התחבורה החדשה פירסם 6 שניות מהנאום של שרת התחבורה היוצאת והוציא את האמירה שלה כשנויה במחלוקת, שרת התחבורה לשעבר תקפה: "אקט לעגני אלים, חוש הומור טפל ומכוער"
אביחי דלאל |  31
מרב מיכאלי ומירי רגב (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
יממה לאחר השבעת הממשלה ה-36,  בטקס חילופי השרים במשרד התחבורה, שרת התחבורה לשעבר מירי רגב מהליכוד נשאה נאום והעבירה את המקל לשרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי. בן זוגה של מיכאלי, הקומיקאי ליאור שליין פירסם חלק מהסרטון ועורר סערה ברשת.
בנאום שלה, רגב  אמרה בין היתר: ״למדנו מההיסטוריה שבכל מקום שיש רכבת - יש חיים״, כאמור את החלק הזה ליאור שליין פירסם ברשתות החברתיות עם רמיזה לשואה. הבוקר (שלישי) רגב פירסמה תגובה  תקיפה עם הסרטון המלא בו היא דיברה על  פעולותיה במשרד התחבורה וקראה למרב מיכאלי לקדם בניית מסילות נוספות והשימוש ברכבות דבר שיעזור לחיבור של הפריפריות ועיירות הספר למרכז הארץ וחיבור צפון הארץ לדרום הארץ. 
בנאום אמרה רגב: "אחת ההחלטות הראשונות שלי, עם כניסתי לתפקיד, היה לחתום על אישור תקציבי לקידום תכנון המסילה המזרחית על בסיס הרכבת העות'מאנית ההיסטורית, בחלקיה הצפוניים. אני גאה על כך שאחת ההחלטות הראשונות שלי כשרה קשורה בתיקון עוול היסטורי, היו שפירקו את המסילה, ויש מי שמחבר אותה. זו זכות היסטורית לשקם את תוואי המסילה המזרחית, ולמעשה לחבר את ישראל. מסילה אחת שהיא המשל, לאופן חלוקת המשאבים בעבר במדינת ישראל, מסילה אחת המבטאת תפיסת עולם והכרה שבידיה של שרת תחבורה בישראל לחולל שינויים משמעותיים בחברה הישראלית, באמצעות תשתיות לאומיות צודקות".
לאחר מכן פנתה לשרת התחבורה החדשה: "אני פונה אלייך מירב ומבקשת, אל תעצרי את קידום המסילה המזרחית, ישראל זקוקה לציר רכבת במזרחה של הארץ הזו, שיחבר את חלקיה הצפוניים והדרומיים של מדינת ישראל. במהלך החפיפה בינינו, עוד שעה, אציג לך את תוואי המסילה ההיסטורי, כדי שתביני את המשמעות של החיבור, שיקל על פיזור האוכלוסיה, פיזור תעסוקה, יקל על הפקקים, ובוודאי יוריד מהכבישים משאיות עמוסות במטענים, שיוכלו להסיע אותם ברכבות בלילה. כי למדנו מההיסטוריה, שבכל מקום שיש רכבת, יש חיים. והחיים אמורים להגיע, גם לדימונה וגם לקרית שמונה".
 
רגב תקפה את שליין בפוסט: "אתמול פרסם שליין קטע מתוך נאומי בטקס החילופים של שרות התחבורה, ובאמצעות הוצאתו מהקשר ניסה לסלף ולשקר תוך חשיפת הפנים הרעות ומלאות השנאה שלו ושל חבר מרעיו. הציטוט שהוא הביא היה קטע מתוך נאומי, שליין כמובן ניסה באקט לעגני אלים, תמהיל של שובניזם, שנאת מזרחים ורוע לב, לקחת את המשפט הזה לאסוציאציה של השואה הנוראה. שבה נשלחו יהודים בהמוניהם אל מותם באמצעות מסילות הרכבת אל מחנות המוות".
רגב המשיכה במתקפה והפניתה את האש לממשלה החדשה וסיפרה כי הורידה רעיונות של נקמה מיועציה: "זהו פרצופו של מחנה ה'ריפוי' וה'איחוד'. שאינו יכול להתאפק גם ביום חילופי ממשלת ההונאה והקומבינה, מללעוג, לשקר ולהסית ברשע בלתי נתפס. הצוות המסור שלי רצה להגיב, ואפילו טרח לעבור על נאום בת זוגתו, שרת התחבורה הנכנסת מירב מיכאלי כדי לחלץ משם קטעים בעלי פוטנציאל דומה להוצאה מהקשרם, אבל הורדתי את כל הרעיונות הללו מהשולחן. ראשית משום שעם כל הכבוד, היא לא אחראית למעשיו של מר שליין ועומדת בזכות עצמה וחשוב מכך, משום שמדובר בנושא בעל חשיבות לדיון ציבורי, אחרי שנים שבהם נפגעה הפריפריה בישראל בידי ממשלות עבר, שקיבלו החלטות שהחלישו את החלשים ממילא וחיזקו עוד יותר את תושבי המרכז כליאור שליין ודומיהם, באמצעות טבעת חנק תחבורתי שהוטלה על הפריפריה. רק ממשלת הליכוד בעשור האחרון שברה את הפרדיגמה והחלה באמת 'לחבר את ישראל'".
רגב המשיכה במתקפה נגד שליין: "הבנתם את שפל המדרגה? את הרוע? את השנאה? בשעה שאני מבטאת את זעקתה של הפריפריה, שסבלה מהריחוק, מהפערים, מחוסר השיוויון בין פריפריה למרכז, מר שליין חושב שזה נושא לעוד בדיחה טפלה מהז'אנר שהוא יודע לייצר. כמו לקחת אמירה כזו ו'חתוך' אותה מהקשרה, במתכון שמכיל שובינזם, שנאת מזרחים וחוש הומור טפל ומכוער, והחשוב ביותר, מנסה להסיט את השיח מזכויות הפריפריה לצדק תחבורתי".
תגובות לכתבה(31):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    הומור משובח (ל"ת)
    ליאור 08/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    כת השטן מבלפור
    נביא זעם 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יש להשוות...ליאור שליין מנסה להתפרנס מטלוויזיה , רקב זה הג'יפה של ביוב שסידרה ג'ובים לאלפי ביוביסטים, חרבה את תחבורת הארץ שפוטה של השטן ואשתו מקושרת עם כל מנופי הרשע בביבילנד
    סגור
  • 19.
    הנושא הוא התוואי המזרחי, לא אמירה עילגת כזו או אחרת
    ק. 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ובכך רגב צדקה. ועדיין אין בה מספיק נגישות לתושבי המשולש שהם רוב האזרחים ב"מזרח הארץ".
    סגור
  • 18.
    הנושא הוא התוואי המזרחי, לא אמירה עילגת כזו או אחרת
    ק. 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ובכך רגב צדקה. ועדיין אין בה מספיק נגישות לתושבי המשולש שהם רוב האזרחים ב"מזרח הארץ".
    סגור
  • 17.
    מה מפתיע אצל שליין
    7890 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    היה נותר היה וישאר לנצי ערימת צואה מהסוג המצחין הרקוב המגפתי חחאצ אדם מטונף
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    ליאור שליין הוא פולני זה מסביר את כל הרוע .. (ל"ת)
    בבר 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    במקרה הזה היא צודקת
    מוטי 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זו הוצאה מהקשר, לא הייתה לה שום כוונה רעה ובהחלט נכון שלרכבת בשימוש הנורמלי שלה יש השפעה חיובית
    סגור
  • לא בדיוק
    יעקב שגיא 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לו אני במקום ליאור שליין לא הייתי מגיב כפי שהגיב. כבר שמענו שטויות גדולות יותר מפי השרה היוצאת. רבע גדול יותר משליש ועוד. אבל אני חייב לציין שהיא ממש הרימה להנחתה. התגובה הייתה יכולה להיות - "לא בדיוק". זה לא היה נכון בשואה ולא היה נכון בכיבוש המערב. אבל הרכבת היא רק כלי הכל תלוי איך משתמשים בו.
    סגור
  • 14.
    שוב רגב מקשקשת. איפה בדיוק השוביניזם
    מיצי 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדבריו? איפה הגזענות? על מה לעזאזל את מדברת? כמובן, לא מנמקת את דברייך כי אי אפשר לנמק אותם- אין בהם שום הגיון. העיקר "להחזיר". יועצייך ניסו לקחת משפט של מיכאלי ולהוציא מהקשרו ולא הסכמת? אולי כי אין שום משפט כל כך לא מוצלח בדבריה שיכול להתחרות עם חוסר הטעם במשפט שלך, שלמעשה, לא הוצא מהקשרו, כמו שטענת. הוא פשוט משפט שלא יכול להתקיים בתרבות שלנו ובהיסטוריה שלנו.בשום קונטקסט. כנראה שאין לך את הרגישות להבין את זה. אבל ת'אמת, זה לא משנה אם היתה לך יציאה לא מוצלחת ומשעשעת מרוב חוסר הטעם שבה. העיקר שאת יוצאת מתפקידך. ועדיף לקוראים לקרוא בדה מרקר את כל אי הדיוקים המהותיים יותר בנאום של רגב ובדברים שייחסה לעצמה מאשר להתמקד בפרובוקציה הזאת
    סגור
  • עוד נגיף שמאלני רקוב אופיני (ל"ת)
    7890 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 13.
    מירי צודקת
    טל 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שליין דוחה ומגעיל
    סגור
  • 12.
    מירי רגב את בהמה !!
    משה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 6
    חסרת השכלה..חסרת הבנה בסיסית...מעניין כמה מספרים הבאת לביבי כדי לקבל תפקיד...כי גם קופאית במקדונלס אין לך יכולת להיות אז נישמע קצת קישקושי פירפור אחרונים ...וזהו..לא נישמע אותך יותר גברת פה גדול שלא ממצא את עצמו מספיק ??
    סגור
  • מזל שהיא אינה מזכירה שום דבר
    7899 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ערימת צואה שמאלני מעחה עובש
    סגור
  • למה לנבל את הפה?
    שי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תענה לעניין איפה גברת רגב טועה פה? לפי התגובה שלך אתה לא העיפרון הכי מחודד בקלמר..
    סגור
  • אתה בהמה
    טל 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עאלק אחדות וריפוי.מגעיל
    סגור
  • מה זה קשור למזרחים אשכנזים? אני מכיר מישהי מאוד קרובה ל
    אילן 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מירי רגב משפחתה התוניסאית תמיד הייתה עשירה מעליה גרה משפחה רומנית קשת יום שמעולם לא צרחה אכלו לי שתו לי היא מעולם לא הייתה מופלת בשום צורה הייתה מלכת הכיתה הסיפור של מזרחים מופלים לרעה לא היה באיזור שלה. ככה גם מיקי זוהר מהעיר בו היא גדלה. אף אחד לא היפלה אותו הוא עשה מיליונים מהמיזם של כרמי גת בבעלותו מספר נכסים איש עשיר שאף אחד לא אמר לו מה לעשות. אז די להתבכיין כל הזמן
    סגור
  • 11.
    כך תפעל
    דנה 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם מבינים את מי בחרתם מפא"י זאת הנכדה א. הספר "כחש" - של בן הכט, על משפט קסטנר והשמדת יהדות הונגריה הסבא של מרב מיכאלי והיא תהיה שרה בכנסת ישראל ============================================= 1. (א) הספר נקרא "כחש" כיון שהוא מתאר איך ההנהגה הציונית בולשוביקית סובבה את עם ישראל בכחש בתקופת השואה, ולצערנו עד היום, ממשיכי דרכה באקדמיה, בתקשורת וכו', ממשיכים לסובב את עם ישראל בכחש, ע"ע המופתי, מרד גטו ורשה, דיר יאסין, אלטלנה ועוד. (ב) בן הכט - יהודי אמריקאי, היה התסריטאי המצליח והנודע ביותר באמריקה, בחצי הראשון של המאה העשרים. תסריטיו המבריקים לסרטים כמו חלף עם הרוח, פני צלקת והעולם התחתון, זיכו אותו בשני פרסי אוסקר, שש מועמדויות לאוסקר ובכינוי "שייקספיר של הוליווד", מלבד ספריו ותסריטיו התפרסם הכט בזכות פעילותו הנמרצת להצלת יהודי אירופה בתקופת השואה, ולאחר מכן למען הקמת המדינה. (ג) בעין חדה, בתנופה, בלהט מוסרי ובכישרון סיפורי נדיר, מחזיר אותנו בן הכט למשפט הדרמטי בתולדות המדינה, משפט קסטנר, אדם שהפך לחוליה מרכזית בהשמדת יהדות הונגריה. 2. זה סיפור שהחל בתביעת דיבה של מדינת ישראל נגד מלכיאל
    סגור
  • 10.
    מירי רגב ניזונה מפרובוקציות!
    חסידה ד. 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מירי רגב ניזונה מפרובוקציות, הצעקנות שלה אינה מוכיחה שהיא צודקת, ההיפך, היא חושבת שאם תצעק תוכל לשכנע בצדקת דבריה, אבל כסומא, הלכה אחר נתניהו וליחכה פינך כדי לקבל נקודות זכות ממנו ומשרה, רעייתו. מירי רגב, עכשיו, יותר מכל זמן אחר, אין לך כל השפעה על התנהלות הממשלה החדשה, שקמה מתוך מטרה לתקן את כל הנזקים שגרמה ממשלת הליכוד, במשך שנים רבות מדי ! חשבנו שכדוברת צה''ל לשעבר, את חכמה יותר, אבל, כמה שטעינו בך ! את אשה המתנהגת כמו תגרן בשוק, המבקש למכור אתי מרכולתו ! אין לך סטייל של אישה, תלמדי קצת צניעות מהי ! אנשי הליכוד, לא קניתם את המדינה ואזרחיה! הם לא שייכים לכם, אין לכם מונופול עליהם ! אנחנו מדינה דמוקרטית, לא דיקטטורית ולא את מונרכית ! המלכים את נתניהו למלך של הליכוד, לא למלך של המדינה ישאר אזרחיה ! לפנינו זאת ! עכשיו הוקמה ממשלה טובה וערכית יותר ונקווה שפראי האדם שאתם, שלאחר מפלתכם אתם חשים כחיה פצועה - והפכתם לזאבים צמאי דם, נקווה שתתרגלו במהרה למצבכם הפוליטי החדש- ותשכילו לשתף פעולה למען כלל העם והמדינה, תשכילו להתעלות על רגשות הנקמה ולעבוד יחד עם הממשלה שהוקמה למען אחדות ו
    סגור
  • 9.
    למה הגזענית הזו עדיין בכותרות? (ל"ת)
    ליאור 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 8.
    אצל מירב כבר דורות שהרכבת היא לא חיים
    פריי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תסכל על סבא ישראל ובין מה אפשר לעשות ברכבות
    סגור
  • ממש הטעיה
    ע 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סבה כרת הסכם עם הנאצים כסף מול יהודים. הוציא מהונגריה רכבת לחיים של מעל 1,000 יהודים. צאצאי אותם יהודים מגיעים כיום לעשרות אלפי נפש שהרכבת הצילה את חייהם והובילה לחופש. על זה נאמר והמציל נפש אחת רואים אותו כאילו הציל עולם ומלואו. והסוף תנחשו קסטנר סבה, נרצח כמובן על ידי ימנון מוסת שלקח ברצינות את ההסתה נגדו ממפלגת חירות. הימין לעולם לא יאכזב וינקוט באלימות.
    סגור
  • 7.
    מירי צודקת
    שפי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    היא עוד תשוב ...רק הליכוד ...רק ביבי
    סגור
  • 6.
    הוא זבל וחברתו זבל (ל"ת)
    קותי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 5.
    ליאור שליין הגזים. הוא צריך להתנצל הפעם
    לילי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מה שעשה זה נקרא לשקר ואפילו לא לעוות. זה ממש נורא מגעיל ומזעזע .
    סגור
  • 4.
    מאמי... איך נאמר בעדינות? את לא גאווה גדולה למזרחים.
    ארז 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    12 3
    היה אפשר לעשות בקלות סרט באורך מלא המורכב רק מהאמירות ההזויות שלך. בדיחה.
    סגור
  • 3.
    ״בת זוגתך״ - שוב?!
    ח״ן 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בעברית, גב׳ רגב, בת זוגתך היא הבת של זוגתך…איפה המזרחיים כאן. למה להכניס אותם גם איפה שלא צריך - בשביל הבייס לפריימריס? לא חראם?
    סגור
  • 2.
    זאת ממשלת שנאת העם הדת והלאום וזה מפחיד עד לכדי פאניקה
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    8 5
    שאלה האם ללא שיתוף הפעולה בין שנאת הרל"ב לתאוות השוחד של ימינה ועבאס, הייתה כמה ממשלת בנט לפיד מתוך דאגה לעם ומדינה?
    סגור
  • מי שמחפש עד כדי פאניקה צריך להיות מודע לזה
    אחת 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהסיבה שהוא מפחד היא שיש מי שדואג להפחיד אותו. ושלאלה שדואגים להפחיד אותו כל כך יש אינטרסים שבגלל לא קשורים אליו ולטובתו. אינטרסים ציניים. זאת הדרך של פוליטיקאים, אנשי דת המשפיעים על דעת הקהל לפלג בינינו. הם מוכשרים בזה. ממש מצליח להם. לא חבל?!
    סגור
  • תשובה לשאלה שלך, כן, ואתה יכול להיות רגוע
    חילוני ציוני אופטימי 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממשלת בנט לפיד וכך גם רוב בוחריה, כמוני, דואגים לעם ולמינה גם כן. מאוד. רק דעתם לגבי איך עושים את זה, קצת שונה. רוצים אותם דברים, ופשוט לא מאמינים לביבי. רוצים לתת סיכוי למישהו אחר. לא יתנו שזכויותיך יפגעו.
    סגור
  • בשביל מה הם הסתירו את זה עד הרגע האחרון ולא ספרו? (ל"ת)
    דתי לאומי מפוחד 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בעל תפקיד שמתריס נואם ומנכס פעולות היסטוריות נופל...
    איש 06/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לרגב על פי פועלה ואמירותיה .. בד"כ חסרה הבנה מקיפה היסטורית ואינטלקטואלית
    סגור