תקשורת ומדיה

אבתיסאם מראענה: "העזתי לפרוץ למועדון היהודי הסגור של ועדת החוץ והביטחון"

חברת הכנסת ממפלגת העבודה יוצאת נגד הביקורות שנשמעו במגזר הערבי נגד החלטתה להתמנות כחברה בוועדת החוץ וביטחון: "אביע את דעתי הנחרצת בעד פיוס מתוך המועדון הזה ולא מחוצה לו"
מערכת ice |  1
אבתיסאם מראענה (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)
חברת הכנסת ממפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, יוצאת היום (רביעי) נגד הביקורות של העיתונאי עודה בשאראת שכתב נגד מינויה בוועדת חוץ וביטחון: "הופתעתי מההתנגדות".
בטור דעה שכתבה באתר "הארץ", התייחסה חברת הכנסת לביקורת שכתב עליה שלשום בשאראת שיצא נגד מינויה של חברת הכנסת: "האם חסר למפלגה זו מומחי ביטחון, עד שהיא נאלצה להיעזר ברכש ערבי שאך רגע קודם הוכרז רשמית שהוא אזרח סוג ב'?", כתב בטור דעה באתר. לדבריו, מקומה של מראענה בוועדת חוץ וביטחון יהיה סתירה כל עוד "בני עמה בעזה ובגדה נתונים לכיבוש ולמצור וכשמיליוני פליטים, תוצר הנכבה המתגלגלת, חיים באיום קיומי במדינות ערב".
הסופר והעיתונאי אף הוסיף כי מינויה של מראענה קשור למצפונו של הממשל היהודי: "לאחר שהשחית את נפשם של צעירים יהודים במלאכת שימור הפרויקט המחליא הזה, הממסד המדיני־ביטחוני פועל עכשיו להשחית את נפשו של הערבי, גם כדי להקל את הכובד על המצפון הקולקטיבי שלו".
חברת הכנסת מהעבודה הגיבה לדבריו ואף ביקרה אותו בחריפות: " יש מידה לא קטנה של שטחיות ופחדנות בהגדרתה של ערבייה, שפרצה את תקרת הזכוכית של החברה הישראלית, בהיותה "עלה תאנה" — וזאת כאשר המאשים כותב את הדבריו בעברית צחה, בעיתון יהודי־ציוני; גבר ערבי שמטיף מוסר לח"כית ערבייה, ולמעשה מבקש מהקוראים היהודים לשפוט ביניהם".
מראענה כתב בחדות על החלטתה: "במהלך חיי למדתי, שהדלת שרוצים לסגור בפנייך בדיוק היא הדלת שאת צריכה לפתוח. ולאחר שכל חיי פתחתי לעצמי עוד דלת ועוד דלת — את הדלת הזאת אינני מתכוונת לסגור בשום אופן, ודאי שלא בגלל ביקורת בניחוח שוביניסטי", ואף הוסיפה עוד ביקורת נגדו: "גברים פחדנים כמו בשאראת יש בשפע, הם רוצים להדיר אותנו הערביות מחדרי הדיונים, כאילו אם לא נהיה שם נוכל לרחוץ בניקיון כפינו".
לבסוף כתבה חברת הכנסת: "אני מסרבת להתכופף בפני התניות חברתיות פטריארכליות שאני נלחמת בהן זה שנים. אני, חברת הכנסת הערבייה, שהעזתי לפרוץ למועדון היהודי הסגור של ועדת החוץ והביטחון, אביע את דעתי הנחרצת בעד פיוס מתוך המועדון הזה ולא מחוצה לו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועדת חוץ וביטחון
    מישקה 07/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיבתיסם בגלל שאת שם בועדה לא ידברו לא על בטחון ולא על חוץ ניראה לך שמישהו יסכים שתחשפי לסודות מדינה את חולמת שלא להגיד בהזיות מקסימום תכלי אזה בורקס ישן ויבש שם ויאאללה הבייתה
    סגור