תקשורת ומדיה

מירי נבו על סימון ביילס: "עולם הספורט עובר שינוי משמעותי וחשוב"

אתמול הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי הודח בגלל מה שנראה בעיה מנטאלית, לאחר מכן בהמשך היום המתעמלת סימון ביילס פרשה מתחרות בגלל לחץ נפשי, והעניין עורר דיון נרחב ברשת. השדרנית והמגישה המרכזית של ערוץ הספורט התייחסה לעניין
מערכת ice | 
מירי נבו (צילום יח"צ)
שיחת היום במשחקים האולימפיים ללא ספק הוא פרישתה ביומיים האחרונים של מתעמלת המכשירים הגדולה בכל הזמנים, סימון ביילס האמריקאית ממספר תחרויות בהן הייתה אמורה לקחת חלק, תוך כדי המשחקים.
ביילס ציינה בכל הראיונות שערכו עימה כי מובר בעניין מנטאלי ונפשי והיא לא מתכוונת להסתיר את זה ולמעשה די סתרה את ההודעה הראשונה של הועד האולימפי האמריקאי שאמר כי פרישתה נובעת עקב פציעה. מאז החלו לדבר ללא סוף על העניין הנפשי והמנטאלי שספורטאים מתמודדים איתו בתחרויות ובמיוחד לאור השנה האחרונה, שנת הקורונה. אצלנו הג'ודוקא שגיא מוקי הפסיד בשמינית הגמר במה שהיווה הפתעה מוחלטת מכיוון שהיה מועמד מוביל לזכייה במדליה, אולם כשהתראיין מוקי לכלי התקשורת בישראל נראה היה כי מדובר גם לא מעט בעניין נפשי ומנטאלי ומוקי שם דגש על שצריך לקחת את הדברים בפרופורציות.
כעת מי שמדברת היישר מריו על העניין היא שדרנית ומגישת ערוץ הספורט מירי נבו שצייצה על השינוי הנפשי והמגדרי שקורה בתחרויות ועל כך שהגיע הזמן שסוף סוף ידברו על זה. נבו כידוע גם היא התעסקה לא מעט בספורט ואף הייתה מתעמלת בעצמה. והיא מכירה את עניין הלחצים כלפי ספורטאי וגם כלפי אומנים כשבנוסף סיפרה לאחרונה על הלחצים הנפשיים שחוותה כשפרצה עם להקת מנגו לפני כ-30 שנה.
"עולם הספורט עובר שינוי משמעותי וחשוב - החל מהחשיפה של הצד הנפשי בזמן אמת מצד דמויות חזקות כמו ביילס ואוסקה המשך בהחלטה של הגרמניות להתחרות בהתעמלות עם בגד גוף מלא (כולל הרגליים) המשך ברצון של הספורטאים להביע עמדה בנושאים חברתיים מבלי שיאסרו עליהם וכמובן שיוויון מגדרי, הגיע העת!"
 
בנוסף נבו דיברה על הקושי המנטאלי של ביילס שקיבלה ביקורות ארסיות ולא פשוטות בארצות הברית. אמנם  היה מדובר במעט אנשים שהשמיעו ביקורות קשות אולם הן עוררו דיון רחב ולא מעט אתלטים וספורטאים אמריקאיים יצאו להגנתה של ביילס. נבו כתבה והזכירה כי ביילס היא גם ניצולה של תקיפה מינית מהמקרה הידוע של פרשת התקיפות המיניות של רופא הנבחרת המאריקאית לארי נאסר, וכי כנראה באמת הייתה במצב נפשי גרוע מאוד
"סימון ביילס יודעת שעם היכולות שלה היא באה לטוקיו כדי לקחת את כמה מדליות זהב ושאת ההקרבה הגדולה היא כבר עשתה כשאחרי ריו ואחרי חשיפת פרשת לארי נסאר והיותה קרבן לתקיפה מינית ועם הקורונה המשיכה להתאמן ולהתחרות.למרות כל זה היא פורשת מהקרב רב.זה אמור להמחיש לנו כמה גרוע הוא מצבה הנפשי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה