תקשורת ומדיה

יעל ארד: "עצוב לראות את ההתפרקות של סימון ביילס. כואבת את כאבה"

הזוכה האולימפית הראשונה של ישראל שכיום מובילה את היחידה לספורט הישגי של וועד האולימפי בפוסט מרגש בפייסבוק: "התמיכה המנטלית בספורטאים אולימפיים היא חלק בלתי נפרד וקריטי בהצלחה של ספורטאי. עצוב לראות את ההתפרקות שלה"

מערכת ice | 
יעל ארד (צילום olympics.com)
רבים מהישראלים כמו בעולם הופתעו מהפרישה המפתיעה אתמול (שלישי) של המתעמלת הטובה בהיסטוריה סימון ביילס מהתחרויות לעת עתה. הדבר גרם לשיח ער ברשת גם בקרב ספורטאים ואתלטים וגם בקרב לא מעט אנשי תקשורת בישראל וברחבי העולם לגבי החשיבות של עזרה נפשית ומנטלית לספורטאים ועל החשיבות שאין מה להסתיר את העניין יותר.
הבוקר גם אחת מהספורטאיות הגדולות בהיסטוריה של ישראל, יעל ארד, פרסה פוסט מרגש בנושא מטוקיו והביעה תמיכה בביילס. "התמיכה המנטלית בספורטאים אולימפיים היא בעיני חלק בלתי נפרד מהצוות המקצועי שעוטף את הספורטאי בתהליך האימון והצמיחה. ספורטאים שצומחים בזירה תחרותית מתמודדים בגיל צעיר מאוד עם אתגרים מנטליים מורכבים הכוללים חלומות גדולים, אכזבות פציעות וגם הצלחות ופרסום יוצאי דופן. רוב האנשים לא יתמודדו עם לחצים כאלה רוב חייהם".
"צעירה בת 24 שמחוייבת לחברות המסחריות הגדולות בעולם, ששמה מוכר בכל מדינה בעולם ושהיא מושא להערצה צריכה לנהל תחת מעטה הלחצים הזה שגרת יום ולהוכיח שוב ושוב שהיא הטובה בעולם. הייתי שם בגיל 25 בישראל, לא באמריקה והרגשתי את עול הלחץ הזה כשמסביבי משפחה חזקה ותומכת - זה קשה פי כמה וכמה ב scale שסימון ביילס נמצאת בו." שיתפה ארד וחשפה כי גם היא נמצאה תחת לחץ ענק לפני שזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת ברצלונה 1992.
"לא תמיד יש משפחה שיודעת או יכולה לתמוך נכון. בסוף יש שם צעירה, שבלי תמיכה מנטלית וסביבה תומכת מאוד משמעותית -אין סיכוי שתשרוד את זה. ביילס גם היתה חלק מעשרות המתעמלות הצעירות שחוו את ההתעללות המינית של הפושע האמריקאי המתועב לארי נסאר ונאלצה יחד עם חברותיה לקחת חלק בתהליך ההרשעה של נסאר, תהליך שבוודאי לא היטיב עם מצבה הנפשי.תהליך שחשף במקרה הטוב את אוזלת היד של איגוד ההתעמלות האמריקאי ובמקרה הפחות טוב את עצימת העיניים הנוראית."
"עצוב לראות את ההתפרקות של סימון ביילס כאן בטוקיו והדבר הכי חשוב בעיני שאנחנו יכולים לעשות זה לזכור שכל אחד ואחת מהספורטאים שלנו הם עולם ומלואו ושלצד ההשקעה הגדולה בצד המקצועי צריך להעניק להם תמיכה מנטלית".
ארד שהיא בשנים האחרונות חלק מהיחידה לספורט הישגי של הוועד האולימפי ומובילה אותו מקצועית וארגונית, הכניסה במהלך השנים אמות מידה מקצועיים רבים ליחידה ובהם גם יצרה מעטפת מנטאלית גדולה לספורטאים האולימפיים של ישראל. הדבר נעשה מתוך הבנה גם מתוך מה שהיא חוותה כי אימון מנטאלי הוא לא פחות חשוב מהאימון המקצועי בדרך להשגת המטרות של הספורטאים והספורטאיות.
"התוכנית המנטלית של הוועד האולימפי בישראל מונה כיום כ 18 מאמנים ומאמנות מנטליים בהשקעה משמעותית. הליווי הזה חייב להימשך כשנוגעים בשמיים, כשנמצאים על הקרקעית ולא פחות חשוב בתהליך הפרישה". 
ארד סיימה את הפוסט בכך שהיא אמרה כי הכואבת את כאבה ומעריכה מאוד את המתעמלת האמריקאית, ככל הנראה בדומה לרבים בגלל האומץ שהפגינה כשאמרה כי היא פורשת בגלל לחץ נפשי ולא בגלל פציעה פיזית כזו או אחרת כמו הוועד האולימפי האמריקאי אמר לאחר הפרישה "כואב הלב לראות את גדולת הספורטאים/ות בטוקיו חווה משבר כזה -ענקית בגדולתה ואהובה ומוערכת בכאבה".
 

התמיכה המנטלית בספורטאים אולימפיים היא בעיני חלק בלתי נפרד מהצוות המקצועי שעוטף את הספורטאי בתהליך האימון והצמיחה....

Posted by Yael Arad on Tuesday, July 27, 2021
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה