תקשורת ומדיה

ניר אורבך: "אנטישמים"; שמחה רוטמן: "תן להם ועדה"

דרמה בציונות הדתית. רגע לפני כניסת יום הכיפורים, שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית וניר אורבך ממפלגת ימינה מתנגחים זה בזה בטוויטר. אורבך: "חתימה טובה"; רוטמן: "שנינו יודעים מה שווה חתימה של מישהו מימינה"
מערכת ice |  2
שמחה רוטמן וניר אורבך (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
ערב יום הכיפורים היום (רביעי) וקרב חדש-ישן מתחולל בציונות הדתית שבחזית שני נציגים ניר אורבך מימינה ושמחה רוטמן ממפלגת "הציונות הדתית" בקרב ציוצים חריף ביניהם בטוויטר.
הקרב החל לפני יומיים עם הציוץ של ניר אורבך על דיון על עיקרון השיוויון שבו אורבך טען שימינה הולכת להתנגד: "הרצון לקיים 'רק' דיון עקרוני על עקרון השיוויון מראה שיש רצון לקדם אותו לאט לאט, ולהגיע 'להסכמות' כפי שמחויבים בהסכמים הקואליציונים. אני אומר כאן ועכשיו, ימינה לא תסכים. אנחנו לא ניקח חלק בחקיקת חוק שפוגע בעיקרון הפרדת הרשויות ומעצים את כוחה של הרשות השופטת יתר על המידה".
שמחה רוטמן החליט להגיב, שיתף את הציוץ של אורבך ותקף: "זוכרים את 'לא קורונה לא מעניין'? את 'נעסוק ב-80 אחוז שאין עליהם מחלוקת'? בתוך האטרף של דיוני תקציב ועשרות מתים מקורונה ביום, גלעד קריב קובע דיונים מרתוניים בחוק יסוד: השוויון. ימינה זרקה את הערכים לצד (או יותר נכון, לפח) כדי לאפשר למפלגת העבודה ולמרצ לדהור בלי מעצורים. כבוד!".
 
הקרב בין השניים נמשך היום עם ציוץ נוסף של אורבך שבו הוא שיתף צילום מסך של כתבה על כך שהחוק הפולני יחל בערב יום הכיפורים ותקף: "אם כבר אנטישמיות אז עד הסוף".
רוטמן הגיב לאורבך בעוד עקיצה: "רק תיזהר שמרוב עצבים על האנטישמים האלה לא תיתן להם איזה וועדה קבועה של הכנסת". הפעם אורבך החליט לא לשתוק והשיב אש: "די מיצית את הדאחקות האלו. גמר חתימה טובה".
זה לא נגמר כאן, רוטמן המשיך במתקפה: "אתה קורא לזה דאחקה. חיים הרצוג השווה את החלטת האו"ם שקבעה שהציונות היא גזענות, לליל הבדולח. רוצה לנחש מי אמר שהציונות היא גזענות? (רמז, בתחילת השבוע הסברת לי שהוא ראוי להיות חבר כנסת, וגם יו"ר וועדה) או שגם אתה כמו הבוס שלך עסוק בהשמדת ארכיונים ובהשלת אידיאולוגיה?"
אורבך השיב: "באמת הגיע הזמן שתתייחס לפרוטוקולים ולא תצטט חצאי דברים ותוסיף דברים שלא היו כדי לקושש לייקים ותרועות מצד המקהלה המתוזמרת שלך". רוטמן הגיב לאורבך שוב, הפעם בשאלות: "מינית את ווליד טאהא ליו"ר וועדת הפנים? אמרת שהוא ראוי להיות חבר כנסת?"
הפעם אורבך בחר להתחמק מאותם שאלות וכתב לח"כ רוטמן: "אענה לך רק במקומות שלא תוכל לחתוך את דבריי ולקחת את החלקים שמסתדרים בקמפיין שלך, כפי שעשית לציוץ שלי על עיקרון השויון. מאחר והספקתי להכיר אותך אני מעריך שתמשיך לענות לי ולא תישאר חייב. אז מראש מודיע שמבחינתי תם כאן הדיון. נותן לך את זכות המילה האחרונה. חתימה טובה".
רוטמן החליט להגיד את המילה האחרונה ועקץ: "חתימה טובה גם לך, אבל אני חייב לומר לך בכנות שלדעתי כשאתה אומר לי 'חתימה טובה' ואני מחזיר לך 'חתימה טובה' אתה יוצא מורווח. הרי שנינו יודעים מה שווה חתימה של מישהו מ'ימינה'".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיח מבזה משני הצדדים.שכחו שערב כיפור. (ל"ת)
    הטבח השבדי 09/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    גמר חתימה טובה
    מישה 09/2021/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הניצחון של רוטמן הוא נצחונו של עם ישראל. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה
    סגור