תקשורת ומדיה

ב"ש תחת איום? אלמוג בוקר תוקף: "תחושת פחד ובהלה"

כתב חדשות 13 טוען בפוסט בפייסבוק: "חוששים להסתובב לבד בלילה, אל תתפלאו אם מקרה שי דרומי/אריה שיף יקרה מחר בבוקר בבירת הנגב. וזה תרחיש בלהות שעלול להוביל לאנרכיה. ת-ת-ע-ו-ר-ר-ו. לפני שיהיה מאוחר מדי"

כפיר אדר |  19
אלמוג בוקר (צילום עדי אורני, מתוך אתר חדשות 13)
אחרי שחשף כי תושבי באר שבע הקימו קבוצה בוואטסאפ שמטרתה שמירה על בנות העיר שמותקפות ומאוימות על ידי תושבי הפזורה הבדואית והערבים באיזור, אלמוג בוקר סיפר היום (שבת) על תחושותיו בנוגע לביטחון האישי של תושבי הערים בדרום ולא מהסס לתקוף את כל מי שלדעתו צריך לקחת אחריות על המעשה.
בוקר כתב: "עשר שנים אני חי בקיבוץ ואף פעם זה לא הרגיש לי שונה מהחיים בבית שבו גדלתי, בעיר שלי. כילד, באר שבע תמיד הרגישה לי כמו קיבוץ: בגלל האנשים, שגם אם פגשתם אותם בפעם הראשונה, תמיד נתנו תחושה של משפחה ובגלל שבכל מקום הרגשתי בטוח. הפחד לא היה קיים וזה לא משנה אם זה בשכונה שלי או כשהלכתי לחברים. ממש כמו בקיבוץ שבו אני חי היום". 
"בחודשים האחרונים זאת באר שבע אחרת, באר שבע שלא הכרתי. פתאום, בני הגיל שלי שהרגישו בדיוק כמוני ומגדלים היום את הילדים שלי בעיר שעברה מהפכה כמעט בכל תחום, חוששים. חוששים להסתובב לבד בלילה, פוחדים לנסוע בכבישים, מפחדים כשהילדים שלהם יוצאים לריצה. פעם זה הטרדה מינית, פעם זה נסיעה מסוכנת על הכבישים, פעם זה פרוטקשיין ופעם זה שודים בבתים פרטיים, בתי עסק ובתחנות דלק. 
וכן, צריך לומר את האמת ולא להשתמש במכבסת מילים: ברוב המקרים, כך על פי התלונות שהוגשו למשטרה, החשודים הם בדואים מהפזורה, הם אלה שמייצרים בעיר תחושה של פחד ובהלה". 
 
"והאחריות כולה על המשטרה והעומד בראשה ועל ראש העירייה: תת ניצב פרץ עמר, מפקד המחוז ורוביק דנילוביץ׳ ראש העירייה חייבים עכשיו לעצור הכל ולהתעסק רק בדבר אחד: החזרת הביטחון ותחושת הביטחון לתושבי העיר. הוועד להצלת הנגב שהוקם לאחרונה ומאחוריו אנשים טובים שאכפת להם, הוא גוף חשוב, אבל אין זה מתפקידו לפתוח קבוצת ווטסאפ ולהגן על התושבים. להם אסור לקחת את החוק לידיים - בשביל זה יש משטרה וכדי שהתושבים יאמינו בה- היא חייבת להיות בכל מקום ולתת לתושבים מענה מיידי - לספק ביטחון ולא פחות חשוב מזה תחושת ביטחון. לא יכול להיות שרק אחרי שתושבים מפרסמים מספר ווטסאפ לסיוע, המשטרה נזכרת לעשות אותו הדבר".
לסיום טען: "לא יכול להיות שרק אחרי שהתושבים מאיימים לקחת את החוק לידיים- ראש העירייה כותב פוסט ארוך על הפעולות שכבר עשה ועל מה שצריך לעשות. השר לביטחון הפנים התגאה השבוע שהוא עשה במאה ימים, יותר ממה שעשו הממשלות הקודמות במשך עשרות שנים- אמירה מנותקת. הממשלה הנוכחית כמו קודמתה נכשלו בטיפול בפשיעה בנגב". 
"במקום לדבר, רצוי שהשר ירד לשטח כי בשורה התחתונה התושבים מפחדים, כן מפחדים בבית שלהם ואם לא יגיע שינוי, אל תתפלאו אם מקרה שי דרומי/אריה שיף יקרה מחר בבוקר בבירת הנגב. וזה תרחיש בלהות שעלול להוביל לאנרכיה. ת-ת-ע-ו-ר-ר-ו. לפני שיהיה מאוחר מדי".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות...
    בוקי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חקיקת חוקים מרתיעים, מניעת שירותי ביטוח לאומי למי שלא עובר לישובי קבע, עוצר בלילות בישובים מסוכנים, עונשי מינימום ללא גמישות, יותר שוטרים בשטח ועוד ועוד
    סגור
  • 17.
    שקרנים לא נכון מה כתבתם רמאות מפחיד אלק (ל"ת)
    חי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    לא מסכים שזה רק לפתחה של המשטרה
    דני 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשטרה לא לבד במשחק הזה, זה משהו לאומי , בתי המשפט לא בחוויה בכלל , שזה יקרה אולי יהיה שינוי וכמובן השלטון המרכזי, עם חקיקה ופעולות ברמה הלאומית.
    סגור
  • 15.
    רק במדינה שלנו יש סלחנות לאלימות והמשטרה???
    ליזט 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מדינה מתוקנת רועדים מהמשטרה ומבית המשפט אבלעם סלחנות במיוחד למיעוטים זה מה שקורה העבריינים משתלטים ואזרחים נאלצים לסבןל עונשים כבדים לאלימות החרמת נשק וצעדים קיצוניים יותר אולי ימגרו את התופעה אבל לך תדבר לקיר ועוד עם ממשלת מחבלים בכלל.....
    סגור
  • 14.
    בושה
    יצחק 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו מאבדים את המדינה בושה וחרפה אזרח במדינה נמצא בטווח ירי מה זה איזה הפקרות איפה רשויות החוק גועל נפש שוטרים פחדנים בורחים הביתה ולא עושים כלום
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    בתל אביב זה לא היה קורה אילו תושבי יפו היו מטרדים את תל (ל"ת)
    עופר 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    שאפו לאלמוג שהציף הבעיה בצורה חדה וברורה
    איל 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רק גביית מחירים מייצרת הרתעה הרעיון הטוב ביותר הינו הרחבת חוק הטרור על פשיעה כלכלית אירגוני פשע ופשיעה במיגזר הערבי - כל אלו מהווים טרור פנימי וסכנה קיומית , בוודאי לא פלילי העונשים חייבים להיות קבועים וארוכים עם שיקול דעת מינימלי לבית משפט , ועם המעצרים הנהדרים של 19 + 19 ןמעצרים מנהליים כמיטב המסורת עם שינוי החוק , יש לפתוח אגף חדש השבכ לטיפול בנושא , להכניס לתוכו את הימ"רים המשטרתיים , עם העלאת שכר כמובן , ולקחת תקציבים מהמישטרה הכושלת צאחר והבעיה חמורה נדרש פיתרון חמור ויסודי
    סגור
  • 11.
    ערבים
    סמדי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אסור לתת להם להיכנס לבאר שבע.אם כן אנחנו ניקח את החוק לידיים.
    סגור
  • 10.
    לא סתם עזבתי את ב" ש ולקחתי איתי 9 משפחות לנציבות (ל"ת)
    דב 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    גם אני מפחדת
    שרי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מילה זועקת לעזרה, לחוק וסדר. א
    סגור
  • ערבים מבינים רק בכוח (ל"ת)
    אלי 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    טרור
    סשה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלמוג צודק בהחלט העיר הפכה למוקד טרור מצד האוכלוסיה הבדואית
    סגור
  • 7.
    טרור (ל"ת)
    צשה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    בדווים
    ג'אקי ביוקו 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    עושים מלחמה פסיכולוגית ..החל מ חצות כשאנשים ישנים הם נוסעים עם מוסיקה בערבית או מזרחית בפווול ועל..סיוט! בקניון הם תמיד חמולה נוכלים עיניים בבנות ומכניסים טלפונים או ארנק.. חלאות המין האנושי .איך אפשר לחשוב על דו קיום ?? אהה בבקשה תמכרו אן תשאירו את הדירות לישראלים ...קיצר מנסים לגרום לנו לברוח מהעיר ולהתפלש.תתעוררו.
    סגור
  • 5.
    .
    מיכל 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אני גרה בבאר שבע, ואני לא כל יום רואה בדואים...אבל אני ראיתי, ועכשיו כשקראתי את הכתבה הזאתי אני אפילו לא יזוז כאני היה ליד בדואי!, תאמת זה לא הפעם הראשונה שאני שומעת על רצח בדרום...כי אני מבינה שבדרום יש הרבה בדואים וערבים (ניראה לי שהם בכל מקום), ואפילו פעם אחת חברה שלי כשהיא עשתה טיול אם אח שלה, היא שלחה לי סרטון אם בדואים שרוחבים על גמלים באמצע הרחוב (רחוב נווה זאב) וזה היה בלילה!, אבל הכל היה בסדר לא קרה שום דבר אל תדאגו....וגם דודה שלי סיפרה לי ממזמן שכבר ליפני כמה חודשים זה התחיל, כאילו הבדואים לקחו ילדות....אס זהו סיפרתי הכל, שהיה לכולם לילה טוב ורגוע, אמן????
    סגור
  • 4.
    בדווים
    ע.ב.א 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש לפרק את כל האוהלים והסככות שצמודים לכלא באר שבע לחרוש את המקום ולהעביר אותם לרהט או לשגב שלום לא יתכן שכל מי שרוצה מקים אוהל או סככה ועוד אחד ועוד אחד וניהיה ישוב לא מוכר לאן הולכים לאןדי היגיע הזמן להשתמש בכח וליצור הרתעה בנגב ולא אחרי כמה ימים המשטרה עוזבת וחוזר חלילה זה לא יכול להימשך
    סגור
  • 3.
    התעוררו
    יוסף המספר 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    התעוררו באר שבע וחושב הלוים מסביבה תחת כיבוש של המגזר הבדואי התעוררו ממשלת ישראל משטרת ישראל אתם ישנים
    סגור
  • 2.
    בג"ץ מסרס את המשטרה
    ישראלית 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תורידו משמרת קבועה שך שופטי בג"ץ לגור בעומר, ליומיים בשבוע. אחרי זה אני מניחה שהכל יתחיל להסתדר.
    סגור
  • 1.
    באר שבע בעקבות לוד ועכו (ל"ת)
    אברוש 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור