תקשורת ומדיה

גדעון לוי: "המצוד המטורף אחרי גופת רון ארד - נקרופיליה"

גדעון לוי יוצא נגד המבצע אחר מידע נוסף על רון ארד ואומר כי בעוד המדינה בזה לחיים אדם של זולתה היא דווקא מקדשת את גופות מתיה: "מעורר שאלות על שיקול הדעת ובריאות הנפש של העומדים מאחורי המבצעיים החולניים הללו"
מערכת ice |  2
גדעון לוי (צילום משה שי פלאש 90)
עיתונאי הארץ, גדעון לוי, תוקף היום (חמישי) בחריפות את המבצע הביטחוני שחשף ראש הממשלה בנט בדבר אסיפת מידע על מקום הימצאו של רון ארד, ואומר כי "את טירוף ארד אפשר לעטוף בקשקשת "מורשת". אך בסוף עולה במלוא עוזה השאלה: מתי נתבגר וניגמל?".
את הדברים כתב לוי בטורו באתר הארץ ואמר כי את המצוד אחר גופת רון ארד "אין דרך לתאר אלא כנקרופיליה בשם המדינה", וכי זו אינה הדוגמא היחידה לכך: מהשעון של אלי כהן ועד הסרבל והנעליים של זכריה באומל, או "מאבק על שיירי הגופות של שני החיילים שנהרגו בעזה".
כך, לדבריו, בעוד המדינה בזה לחיי אדם של זולתה היא דווקא מקדשת את גופות מתיה והוסיף כי "תמיד זה מעורר שאלות על שיקול הדעת ובריאות הנפש של העומדים מאחורי המבצעים החולניים הללו". לוי אף כותב כי ישראל סוחרת ומספסרת בגופות: "מקרריה מלאו גופות, היא מחזיקה בעשרות גופות של פלסטינים כ"קלפי מיקוח". אם זו לא נקרופיליה, נקרופיליה מהי".
לשאלה: מדוע זה דבר רע שהמדינה דואגת לחייליה, גם המתים, עונה עיתונאי הארץ כי הפעולה יכולה להיות גם דוחה ומסוכנת כמו חטיפות גנרלים זרים כדי לחלץ מידע או פתיחת קברים: "כשהנקרופיליה נהפכת לעיקר, כשמסכנים בעבורה חיי אדם, כששופכים הון עתק וכשעושים מעשים שלמדינת חוק אסור לעשות, אי אפשר להתפעל מהפירוטכניקה", כתב לוי, והוסיף: "פעם עוד היה אפשר לעטוף הכל בשיקולים ביטחוניים. את טירוף ארד אפשר לעטוף בקשקשת "מורשת". אך בסוף עולה במלוא עוזה השאלה: מתי נתבגר וניגמל?", חתם את דבריו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אדם נבזה לא אמין שקרן ! (ל"ת)
    אבי חצרוני 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    השוואה נדרשת.
    אורי זכאי 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם חיפוש אחרי לוחם שנשלח על ידי המדינה הוא "נקרופיליה" מה הם כלעיסוקו מאמריו של גדעון לוי בעניין ההרוגים הפלסטינאים
    סגור