תקשורת ומדיה

וריאנט הקורונה החדש: איכוני השב"כ יחזרו? אלה ההנחיות שנבחנות

לאור גילוי הזן החדש קבינט הקורונה התכנס הערב לדון בהגבלות חדשות, כשההצעה שהונחה מתרכזת בענף התיירות ובהוראות בידוד חדשות. אירועי חנוכה ככל הנראה לא יוגבלו
מערכת ice | 
קורונה והבורסה (צילום unsplash, pixabay)
קבינט הקורונה התכנס הערב לדון בהגבלות מול הוריאנט החדש שהתגלה. בדיון, תיבחן כנראה סגירה של נתב"ג עבור תיירי חוץ, כמו כן הוראות הבידוד מחריפות כשישראלי השבים ממדינות אדומות ייכנסו למלוניות קורונה עד לתוצאת בדיקה שלילית בנתב"ג. גם לאחר תוצאה שלילית יחויבו השבים ממדינות אדומות להיכנס לבידוד ביתי של שבוע ימים. בנוסף, ישראלים מחוסנים שחוזרים מכלל המדינות יחויבו בבידוד ביתי של 72 שעות, במקום 24 שעות. בנוסף נבחנת אפשרות להחזיר את איכוני השב"כ למעקב אחרי חולים ומבודדים.
מטה המאבק בנגיף הקורונה מפרסם הערב (שבת) את ההנחיות התקפות טרם ההכרעות בדיון. בהודעת המטה שפורסמה צויין כי, "כל החוזרים ממדינה אדומה, לרבות מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד מלא" - כלומר, בידוד של 14.
עוד נקבע כי, "לפני יציאה מישראל יידרש להצהיר באתר משרד הבריאות ובפני חברת התעופה שהנסיעה אינה למדינה אדומה. זרים לא מורשים להיכנס ממדינות אלו למעט מקרים הומניטריים חריגים ובאישור ועדה בראשות משרד הפנים. כמו כן, הממשלה אישרה חובת בידוד במלוניות עד קבלת תוצאת שלילית בבדיקת PCR שבוצעה בכניסה לישראל. החובה תחול במיידי על כל הנכנסים מהמדינות אתיופיה, בוסטואנה, דרום אפריקה ומלאווי ובפעימה השניה".
 
החל ממחר בחצות, לנכנסים משאר המדינות המפורטות. מי שימצא חיובי בבדיקת ה-RCR ימשיך לשהות בבידוד במלונית עד לתום ימי הבידוד הנדרשים על פי ההנחיות. חריגי יציאה מישראל למדינות אלו כוללים את: מי שאינו אזרח או תושב ישראל, יציאה למקום מגורים קבוע בהצגת אסמכתא לוועדת חריגים, במקרים הומניטריים או חיוניים חריגים באישור וועדת חריגים, נציגים זרים או שליחים ישראלים, אנשי צוות של כלי טיס, ספורטאים מקצועיים בכפוף לאישורה של ועדת החריגים, מי שיוצא לצורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ או צורך חיוני הנוגע לביטחון המדינה,שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים, שקיבל את אישורה של וועדת החריגים, וכן עיתונאים במסגרת מילוי תפקידם.
עוד צויין בהוראות הבידוד והיציאה החדשות כי  יציאה למדינות אדומות, וניסיון לצאת לכאלה בניגוד לתקנות, תחשוף את הנוסע לקנס מנהלי של 5,000 שקלים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה