תקשורת ומדיה

בנט בהצהרה דרמטית: "יהיו השלכות כלכליות", יוכרז סגר?

ראש הממשלה מסר הודעה דרמטית לגבי וריאנט חדש B.1.1.529: "לפני כשבועיים קיימנו תרגיל "אומגה" להיערכות לזן קורונה חדש - זה הגיע מהר, מקרה ודאי כבר הגיע ארצה, בודקים חשד לעוד 3 מקרים", וגם: המחיר הכלכלי והקריאה לחסן ילדים, האם יוכרז סגר נוסף?
מערכת ice |  1
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריע היום (שישי) לאחר התייעצות מעמיקה כי מדינות אפריקה, כולל מאוריציוס, איי סיישל ומדגסקר, למעט מדינות צפון אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות. כניסת זרים לישראל ממדינות אלו תיאסר. ההתכנסות נעשה בעניין זן הקורונה החדש - B.1.1.529.

במסיבת עיתונאים שערך לצד שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר: "אנחנו נמצאים היום בנקודה מדאיגה. לפני כשבועיים קיימנו תרגיל "אומגה" להיערכות לזן קורונה חדש - זה הגיע מהר. אנחנו במצב חדש, הווריאנט מדאיג ביותר, מקרה ודאי כבר הגיע ארצה, בודקים חשד לעוד 3 מקרים".
 



עוד אמר: "בדרום אפריקה הזן החדש השתלט על ההדבקות ועקף את הדלתא. הזן הזה טס ונכנס לארץ, יש מקרה אחד ודאי ועוד שלושה מקרים חשודים, ההנחה שלנו היא שיש עוד. זה הגיע בעיתוי מורכב, ערב חופשת החנוכה - כשהילדים עוד לא מחוסנים".

עוד הסביר: "לפעולות שלנו יהיה מחיר מסוים, מחיר כלכלי, אנחנו נערכים לסייע למי שיידרש. עד להתכנסות קבינט הקורונה במוצאי שבת, כל מדינות אפריקה מוגדרות מרגע זה כמדינות אדומות, לא ממליץ לטוס לחו"ל - סגר כרגע לא על הפרק".



בנט ביקש: "צאו לחסן את הילדים בהקדם האפשרי כדי להגביר את רמת המוגנות. גם אם הווריאנט פחות מגיב לחיסון, זה עדיין כדאי - זה כמו שכפ"ץ. אתם יכולים להיות בטוחים שהאירוע מנוהל בצורה הכי מקצועית שאפשר, לא יודעים הרבה לגבי מידת העמידות של הזן החדש לחיסון. אנחנו כן יודעים על מספר אנשים שהתחסנו, כולל במנה השלישית, ונדבקו. יכול להיות שבעוד שבוע-שבועיים יתברר שהדברים לא כצעקתה".

אגב השלכות כלכליות כפי שציין בנט, במהלך המסחר במטבעות החוץ, הדולר, שבשעות האחרונות למסחר של יום שישי, נסחר ברמה של 3.17 שקל, זאת לאחר שכבר נסחר לפני ההודעה של בנט ב-3.18 שקל. קשה להבין את תגובת המשקיעים אולם העובדה שמדובר בדקות האחרונות למסחר יכולה להסביר את ההצטיידות של המשקיעים בשקלים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קודם עושים מעשי הבל
    6899 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממששת עבאס בנט קודם עושים מעשי טפשות ולאחר מכן מחפשים פתרונות הזויים לא פחות הזויים. ממשת עלובה ושוב תכילו מתים. " הדברתם את הקורונה" אפסים
    סגור