תקשורת ומדיה

דודי אמסלם לווליד טאהא: "שהשב"כ ייקח אותך"

מהומה על הבוקר בכנסת ישראל: לאחר דיון מהיר, החוק שמאפשר חיבור בתים שנבנו ללא היתר מובא להצבעה. לאחר שח"כ וליד טאהא נאם ארוכות על דוכן הכנסת בערבית, החלו ויכוחים ומהומות בין חברי הכנסת. בן גביר צעק לעברו: "מחבל! איך נותנים לך להיות בכנסת?!"

מערכת ice |  1
הבוקר נפתח עם מהומה בכנסת ישראל בהצבעה על חוק החשמל. למעשה שעה עברה מאז התחילה ישיבת מליאת הכנסת במטרה להצביע על חוק החשמל, וההצבעה לא התחילה משום שח״כ ווליד טאהא מושך את הזמן בשפה העברית והערבית, מדבר עם חברי האופוזיציה. הסיבה: "מחכים לחברי הכנסת האחרונים של הקואליציה שלא הגיעו, למרות שיש רוב כרגע לא לוקחים סיכונים."
ח"כ דודי אמסלם מהליכוד זעם על משיכת הזמן של ח"כ טאהא, וצעק לעברו: "אתה בפרלמנט פה צריך לדבר בעברית". זאת כאשר לפני כן עקץ טאהא את אמסלם: "אני לעומת אחרים לא הייתי בחקירת משטרה".
 
הצעת חוק החשמל נועדה לאפשר לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא רישיון להתחבר לרשת החשמל. הסערה הגדולה בקואליציה פרצה לאחר שבדיון במליאה הבהירה שרת הפנים שקד שהחוק כלל לא נוגע ליישובים בפזורה הבדואית שבנגב.
אמסלם צעק במחאה על הצעת החוק: "ננתק אתכם מהחשמל, אתם לא מתביישים?",  ח"כ מנסור עבאס, המנהל את הישיבה, השיב לו: "בסדר, כשתחזרו לשלטון תנתקו. כמה זמן הייתם בשלטון?!". ח"כ טאהא על הדוכן המשיך: "החוק הזה יחבר לחשמל ילדים, נשים, זקנים וחולים", עד שאמסלם שוב צעק לעברו וקטע אותו: "זה לחבר עבריינים, אתה משקר".
 
כזכור, אתמול ראשי האופוזיציה הודיעו כי הם "לא ישתתפו יותר במשחק המכור בכנסת", וכחמאה על זירוז הליך החקיקה, כל חברי האופוזיציה - מלבד הרשימה המשותפת - עזבו את הכנסת והלכו הביתה. לדבריהם, "הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים ובאופן שפוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית".
היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, המליצה לא להפעיל סעיף 98 בחוק החשמל (קיצור סדרי דיון) אלא להגיע להסכמות. ח"כ איתן גינזבורג, שניהל את הדיון בועדת הכנסת על קיצור סדרי הדיון, סירב להמשיך לנהל אותו אחרי שחבריו בקואליציה לא רצו להגיע להסכמות ואחרי ששמע את חוות הדעת המשפטית. טופורובסקי ניהל את ההצבעה במקומו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש לבער את הרע מקרבנו, התועבה אמסלם צריך למגר
    שמחה חי 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עם ישראל צוותנו - ובערת הרע מקרבך! את התועבה הטמאה אמסלם יש לבער מקרבנו, לא יהיה כדבר הזה בעם ישראל
    סגור