תקשורת ומדיה

הדחת ברדוגו: האם תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית?

אחרי החרם של מפלגות האופוזיציה וההדחה של ברדוגו, חה"כ שלמה קרעי הגיש הצעה שתעלה ברביעי הקרוב על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא. קרעי: "גלית אלטשטיין היא הזרוע הביצועית של שר הבטחון, בהתערבותו הפוליטית, הבוטה והמסוכנת בכלי תקשורת ציבורי"
אביחי דלאל |  2
יעקב ברדוגו, שלמה קרעי (צילום פייסבוק גלי ישראל/ יחצ גלצ, פלאש 90/ תומר נויברג, נועם רבקין פנטון)
חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, הגיש הבוקר (שני) הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתעלה ביום רביעי הקרוב על הדחתו של הפרשן הפוליטי והשדרן יעקב ברדוגו מתחנת הרדיו גל"צ. 
ההצעה של קרעי מגיעה לאחר שהוא התבטא בעבר נגד ההחלטה להדיח את ברדוגו. באותו היום שבו הודיעו על ההדחה, קרעי הגיב כי: ""מסע הטיהור נמשך. סתימת הפיות הזו, תחזור אליכם כבומרנג, גם בפעולות עתידיות ובעיקר בהצבעה ברגליים של ציבור ענק שאתם מחרימים. והכי חשוב שתדעו, כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".  והצטרף לחרם הפוליטיקאים מהאופוזיציה על התחנה.
חה"כ קרעי טוען בהצעה שלו את ההיפוך בעמדתו של שר הבטחון בני גנץ מרצונו לסגור את התחנה ועד למה שקרעי מכנה כ"השתלטות מוחלטת עליה שהחלה בהדחת המפקד הקודם אלקבץ, מינוי אלטשטיין כממלאת מקום והוצאה לפועל של הטיהור הפוליטי שביקש, על ידי הדחת אמיר איבגי, ישי שנרב וברדוגו".
כזכור, אמיר איבגי עזב את גל"צ בחודש אוקטובר האחרון לאחר תחקיר של הארץ שכלל עדויות נגד איבגי שהאשימו אותו ביצירת סביבת עבודה עוינת לכאורה, כמו כן, תקרית מביכה על חילופי מיילים פומביים שנחשפו ובו אלטשטיין לא הסכימה להעסיק עבור מחלקת החדשות פרשן לענייני חרדים בשכר או בהתנדבות.
בהמשך, ישי שנרב הודיע כי הוא עוזב את התחנה לפני כשבועיים בסמוך לעזיבתו של רזי ברקאי. שנרב כתב בטוויטר: "עדכון למאזיני גל"צ: בעוד מספר שבועות אסיים להגיש את רצועת 'נכון להבוקר' בתחנה. אחרי 4 שנים הגיע הזמן להתקדם. עדכונים מעניינים בהמשך".
"גנץ הבין שהוא יכול להפוך את התחנה עבורו מאוייבת למאהבת, ויישם זאת בכל הכח" כתב קרעי בהודעה שיצאה מטעמו "גלית אלטשטיין היא הזרוע הביצועית של שר הבטחון, בהתערבותו הפוליטית, הבוטה והמסוכנת בכלי תקשורת ציבורי. גם אם לא מדובר בעושת דברו, הרי שבהחלט מדובר בהיענות חריגה מצידה. עד כדי כך, שהלכה למעשה, הפכה גלי צה"ל לגלי צהל"ה - צבא ההגנה לממשלת ההונאה".
 
עוד דרש: "יש לפתוח בחקירה פלילית בעניין, כולל בדיקת מעורבותו של בנט בקידום הדחתו של ברדוגו ובמסע הטיהור בתחנה. במקביל, יש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתרד לשורש העניין".
קרעי התייחס לדבריו של שר הביטחון ביוני האחרון, בני גנץ אמר במליאת הכנסת כי "ראוי שהתחנה תהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזו. אני חושב שאין מקום להפעלתה במתכונתה הנוכחית" במענה לשאילתה של ח"כ משה אבוטבול מש"ס, גנץ הסביר "אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מורחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא. ראוי שהתחנה תהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזו, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים".
אולם לקראת סוף השנה, ספי עובדיה דיווח בחדשות 13 כי שר הביטחון שוחח עם היועמ"ש דאז, ד"ר אביחי מנדלבליט על הסגירה המדוברת אך שר הביטחון החליט שלא להביא לשולחן הממשלה את אישור ההצעה המקורית לסגור את התחנה הוותיקה לגביה טען בעברה כי עברה 'פוליטיזציה', עם זאת, בקרוב תוקם ועדת איתור לבחירת המפקד הקבוע של התחנה במקומו של שמעון אלקבץ שעזב, שעליו תוטל אחריות להפריט אותה להמשך.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    במלחמה כל הכלים ליגיטימים
    ברדוגו אמר 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא אמר את זה על יריבי ביבי שסידר לו גוב אתם מבינים לא משנה שאנחנו באותו מדינה ואותם אינטרסים ברדוגו לא בוחל באמצעים… הלוואי ויהיה דין תלייה בארץ ויתלו אותו בכיכר המדינה(את ברדוגו)
    סגור
  • 1.
    לא יהיה כלום,קרעי הוא כלומניק
    אחד 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד פופוליסט שמגן על פופוליסט נוסף
    סגור