תקשורת ומדיה

חדשות 13 וחדשות 12 מותקפות: "נשים לא יכולות להוביל?"

העיתונאי ערן סויסה עלה למתקפה נגד חברות החדשות: "נוכחותן הדלה של הנשים על המסך דוברה לא מעט, כשבאולפני תוכניות האקטואליה יקטרו על הפערים בין המינים, קל להם לדבר על כולם חוץ מעל עצמם. את הדיון בסוגיה הזאת רוב הסיכויים שלא תמצאו על המסך"
מערכת ice |  11
חדשות 13, החדשות 12

בפוסט חריג באינסטגרם שלו, זה שבו חולל את המחאה לקיצור מהדורות החדשות שגם הצליחה, כתב הרכילות והתרבות של 'ישראל היום' ערן סויסה העלה סוגיה חדשה שלדעתו דורשת טיפול, כמות הגברים והיחס בייצוג על המסך לעומת הנשים העיתונאיות.

"במהדורות החדשות ובתוכניות האקטואליה אוהבים לעסוק בפערים שבין גברים לנשים. מדברים שם המון על פערי שכר, ביטחון אישי, מעמד, קריירה ועוד", כתב סויסה. "אבל מה קורה על המסך עצמו, שבו הם מדברים בלי סוף על אותם נושאים חשובים ואקוטיים?".
 



"בדיקה זריזה מעלה את הנתונים הבאים: בשעות שלוש אחר הצהריים עד שבע בערב מגישים בקשת 12 עופר חדד, אורן וייגנפלד, רפי רשף, עודד בן עמי וקרן מרציאנו. בחישוב מהיר: ארבעה גברים ורק אישה אחת. ברשת 13 באותן השעות תמצאו שם את אלמוג בוקר, אריק וייס, שרון גל, אמנון לוי ואברי גלעד, שיעלה בקרוב בתוכנית חדשה. בחישוב מהיר: חמישה גברים, ואף לא אישה אחת".

"ומה קורה בלילה? בקשת אנחנו צופים בגיא פינס ובנדב בורנשטיין, וברשת בגיא לרר ובטל ברמן. ארבעה גברים, ואף לא אישה אחת בשני הערוצים. לסיכום: 13 מגישים מול מגישה אחת בלבד. במהדורות המרכזיות מציגים, לשם שינוי, שוויון: יונית לוי ודני קושמרו בערוץ 12 מול הילה קורח ואודי סגל בערוץ 13".
"ומה קורה בבוקר? את היום של קשת 12 פותח ניב רסקין, שמוביל את התוכנית כשלצידו כמה פאנליסטיות מתחלפות. בערוץ המתחרה אנחנו רואים נקודת אור בדמותן של מירי מיכאלי ורותם ישראל, שמגישות את תוכנית הבוקר של רשת 13 יחד עם צביקה הדר. שלא תטעו, פני המסך כפני אחורי הקלעים, וגם את חמש החברות (קשת, רשת, חדשות 12, חדשות 13 וכאן 11) מנהלים גברים בלבד".
"נוכחותן הדלה של הנשים על המסך דוברה לא מעט, ויש אכן שיפור בנושא, שכן עורכי החדשות מקפידים להציב נשים סביב השולחן בפאנלים ובדיונים, אבל האם נשים לא יכולות להוביל תוכניות? לאן נעלמה לוסי אהריש המצוינת, ואיפה טלי מורנו המעולה? ומה עם לגדל דור חדש של מגישות?".
"בפעם הבאה שאתם צופים בחדשות, כדאי שתזכרו: כשבאולפני תוכניות האקטואליה יקטרו על הפערים בין המינים, קל להם לדבר על כולם חוץ מעל עצמם. את הדיון בסוגיה הזאת רוב הסיכויים שלא תמצאו על המסך, וחבל, כי דווקא מעניין לשמוע מה יש למגישים, ובעיקר למגישות, לומר בנושא. אבל תמיד אנחנו יכולים לדבר עליו כאן, מסכימים או לא, מה דעתכם?".

תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    שישבו במטבח
    יוסי 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שישבו במטבח! זה מקומן הנכון!
    סגור
  • 10.
    במילה אחת, לא!
    איש 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשה צריכה להיות בבית לגדל ילדים ולהכין אוכל לבעלה. נקודה סוף
    סגור
  • 9.
    עיתון ice הצבועים.
    Mt 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם אלה שדוחפיםאת הנשים לסוף האוטובוס.. לכם אין זכות לדבר.
    סגור
  • 8.
    חרטה
    נתי 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשים צריכות להיות בבית להכין אוכל ולנקות את הבית ולטפל בילדים ולהיות מוכנה לבעל מתי שירצה
    סגור
  • 7.
    תגובתי
    דודו 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא רלוונטי, רוב המגישים אלו נשים , כל הקורונה היה רוב של 90 אחוז בנות דיי עם זה כבר די עם השוביניזם על גברים כבר נמאס ס יש אפליה לטובת נשים בחדשות , לא הבנתי כד שלא יהיה בנים בכלל לא תרגעו , מספיק עם זה !!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    ערן סויסה פופוליסט חסר תקנה
    רון 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    11 1
    די, שחרר
    סגור
  • 5.
    קיפוח
    emily 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ערן סויסה (עיתונאי?!), יפה דרשת. הקיפוח בולט מאוד, התוכן אכן משנה כפי שכתב קודמי הלא חכם, אבל מי אמר שהתוכן של הנשים פחות טוב? צריך לבחון כל אדם לגופו ויש בעתונאות הרבה נשים חכמות אף יותר מהגברים. אז תיקון ומהר
    סגור
  • 4.
    אורח
    אורח 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    11 0
    לא מעניין, ולא רואה חדשות.... תמשיכו להתעסק בשטויות.... ולא בתוכן....
    סגור
  • 3.
    תקשורת מוחרמת ערוצי שופר ויהי מה משרתים את הדיקטטורה (ל"ת)
    כאן לא קוריאה הצפוני 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הציבור לא רוצה נקבות והגבות שלהן עושות פרצופים
    אייל 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 10
    יש סיבה ברורה מאוד למה יש זכר מגיש חדשות. אם מישהו חושב לדרוש להדיר זכרים, הוא נבל והוא רוצה לעשות הנדסת תודעה בכפייה. חוצפן. לך תקים ערוץ שלם על טהרת מגדר נקבה. עוד ערוץ. כי אונלי פאנס כבר יש. מהנדסי תודעה לפח. מגישים גברים כי ככה הציבור רוצה. ביי
    סגור
  • 1.
    מה שמשנה הוא התוכן ולא המין של המגיש. עולם רקוב (ל"ת)
    למי אכפת 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור