תקשורת ומדיה

אראל סג"ל יורה על הממשלה: "החלפנו רולס-רויס בשתי בימבות"

המגיש ב-103FM העביר ביקורת על התנהלות הממשלה, והתבטאותו של שר החוץ יאיר לפיד כי ישראל שוקלת לאמץ את הסנקציות נגד רוסיה, דוד ורטהיים השיב: "גם אם זה נכון, תן לבימבות להשתפשף"
מערכת ice |  4
אראל סג"ל (צילום באדיבות 103FM)
אראל סג"ל ודוד ורטהיים התייחסו היום (שני) בתכניתם ב-103FM למתיחות בין רוסיה לאוקראינה, שעלולה להתפתח למלחמה קשה במזרח אירופה. במוקד עמד הראיון של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לםיד לעודד בן עמי ב'ערוץ 12', בו טען שישראל תיאלץ לשקול את צעדיה, אם ארה"ב תחליט להטיל סנקציות על רוסיה.
סג"ל כעס על הדברים וטען: "אחת המחממות הגדולות פה בסיפור, באופן מוזר, היא לא אחרת מארצות הברית. רוסיה בונה צינור גז שמגיע מרוסיה לגרמניה, הגז הרוסי הוא שמינית מהתל"ג הרוסי. האמריקנים בהתחלה התנגדו לצינור בתקופת טראמפ, ובתקופת ביידן הם לא התנגדו אבל הודיעו שיציפו את אירופה בגז אמריקני. כלומר, הפגיעה תהיה כלכלית ברוסים. הסיפור הוא קודם כל כלכלי".
ורטהיים ציין לגבי לפיד: "הוא לא שותף להערכה של ארה"ב שתהיה פלישה, ובמובן הזה אני חושב שזו הייתה פליטה. אני לא חושב שזה עניין של כמה הוא חכם אלא כמה הוא יודע". סג"ל אמר בתגובה: "עודד בן עמי שם לו מלכודת קטנה, 'מה תעשה אם יהיו סנקציות אמריקניות על רוסיה' והוא אמר 'אנחנו נשקול', במקום לומר 'זו לא סוגייה שעומדת על הפרק אז אנחנו לא דנים בשאלות תיאורטיות'".
בשלב זה סג"ל איבד משלוותו וקבע בזעם: "אנחנו החלפנו רולס רויס בשתי בימבות. ברגע כזה של סכסוך בין לאומי צריך לשקול כל מילה. עובדה שבנט ביקש מהשרים לא לדבר על האירוע הזה, כי הוא מאוד בעייתי. נחמן שי אמר שהוא מניח שישראל תלך עם ארה"ב, למה זה טוב?".
 
ורטהיים הגיב: "הם מנהלים את הדבר הזה בצורה טובה, הם יודעים לשתוק. צריך להבין ששר החוץ, תפקידו בין היתר, לספר לציבור ולהפיג חרדות, צריך לתת תשובות. בתוך הדיפלומטיה הזאת אני נותן טיפה קרדיט לאנשים שיושבים שם שהם יודעים מה הם עושים. להגיד לך שיש להם את אותה מיומנות שהייתה לנתניהו? אני לא יודע, כנראה שלא. הוא הגיע מדיפלומטיה, הוא הגיע אחרי שהיה שגריר ושר חוץ. גם אם זה בימבות, תן להם להשתפשף בכביש". סג"ל סיכם: "צריך להיות הרבה יותר זהיר".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הפוך גוטה הפוך החלפנו סוסיתא עם 3 גלגלים בכרמל דוכס (ל"ת)
    סגלוביץ 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    חז"ל אמרו סייג לחוכמה שתיקה-לשרים שלנו אין חוכמה או שכל (ל"ת)
    איתן 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שבחי ירושלים את ה'
    גרי 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    החלפנו את השקרן ואישתוהחמדנית באנשים שעובדים בשבילנו .
    סגור
  • 1.
    לא לשכוח מי מתחזק את האויב הסורי ומאפשר לאירנים לפעול
    רז 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרוסים מתחזקים את האיום הסורי לבנוני כנגדנו כבר המון שנים...ברור שישראל חייבת ללכת בצד של האמריקאים בלבד ולא של פוטין סוחר הויאגרה הגדול בעולם שהוא בעל השליטה בקנדיאן פארמסיז הספאמריסטים של הויאגרות המזויפות....
    סגור