תקשורת ומדיה

חילופי ירי ברחובות קייב, יו"ר הכנסת שוחח עם מקבילו

ראש עיריית קייב הודיע על כניסת העיר למצור ואיים כי מי שייצא לרחובות ייעצר, ארצות הברית הודיעה על סיוע בהיקפים של 350 מיליון דולר, סנקציות אישיות הוטלו על פוטין ושר החוץ הרוסי ואחת הסנקציות הכלכליות הקשות שהוטלו על רוסיה - סילוקה ממערכת התשלומים העולמית | סיקור שוטף
מערכת ice | 
פלישה רוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ ABC News)
ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית הורה במהלך הסופ"ש לסייע לצבא אוקראינה, מדובר בסיוע בהיקף של כ-350 מיליון דולר. ביידן גם איים בין היתר להטיל סנקציות אישיות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, כך גם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע כי יעשה והאיחוד האירופי. 
ולודימיר זלנסקי צייץ הבוקר על השיחה שלו עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון וסיפר על הספקת נשרים וציות בדרך לאוקראינה. אך התקיפות הרוסיות ממשיכות ברחבי המדינה ורוסיה הצליחה להשתלט על תחנת כוח שממוקמת בסמוך לעיר הבירה, קייב. הכוחות הרוסים ניסו לחדור לבירה במהלך הלילה. 
שר ההגנה הרוסי טען כי הרוסים כבשו את העיר האוקראינית מליטופול, עיר שבה חיים למעלה מ-150 אלף תושבים. מדובר בעיר הגדולה ביותר שנכבשת על ידי הרוסים בסבב הלחימה הנוכחי שנכנס ליומו השלישי. כמו כן, ראש עיריית קייב הודיע  כי 35 בני אדם נפצעו בתקיפות הרוסיות מהלילה האחרון.
 
פולין ואסטוניה הודיעו כי הן שולחות נשקים לאוקראינה, בהמשך גם צ'כיה הודיעה כי נשק בהיקף של כ-9 מיליון דולר ישלח  והולנד הבטיחה לאוקראינים סיוע של כ-200 טילים להגנה אווירית, 
בשעות הצהריים, מדינות נוספות הודיעה כי הן מסירות את ההתנגדות שלהן מסילוק רוסיה מסוויפט, מערכת התשלומים העולמית, מדובר בסנקציה כלכלית קשה עבור רוסיה. הצרפתים עצרו בתעלת למאנש ספינת משא של הקוסים ואסטוניה סגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים.
בשעה 14:00 בצהריים, ראש עיריית קייב הכריז עוצר על העיר והודיע כי כל מי שיהיה ברחובות בין השעות 17:00 בערב ועד 8:00 בבוקר שלמחרת ייעצר. ארצות הברית אישרה עם כניסת העוצר סיוע נוסף בהיקף של כ-350 מיליון דולר. כמו כן, החלה מתקפת סייבר על רוסיה ואתרי הממשל נפלו.
20:25 
יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי שוחח לפני דקות אחדות עם מקבילו האוקראיני, יושב-ראש הראדה רוסלן סטפנצ'וק.
יושב-ראש הכנסת הביע סולידריות עם העם האוקראיני בשעה הקשה הזו, השתתף בצער העם האוקראיני על האבדת בנפש שנגרמו במהלך הימים האחרונים והוסיף: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה מהווה הפרה בוטה של הסדר הבינלאומי״.
במהלך שיחתם עידכן יושב ראש הכנסת כי בימים הקרובים צפויה לצאת מישראל טיסה הכוללת משלוח הומניטרי לאוקראינה וכן הביע את תקוותו להפסקת האלימות.
יושב-ראש הראדה סטפנצ׳וק הודה ליושב-ראש הכנסת לוי ולעם בישראל על תמיכתם באוקראינה בשעה קשה זו. כמו כן, ביקש לקדם את היוזמה של  פסגה רוסית-אוקראינית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה