תקשורת ומדיה

חברת הכנסת נגד עורכת כלכליסט: "די כבר עם הפייק"

עורכת כלכליסט, גלית חמי, התראיינה הבוקר אצל קלמן וליברמן וחזרה על טענות העיתון, אך יו"ר ועדת הפנים, חברת הכנסת מרב בן ארי, לא השתכנעה: יש בעיה אמיתית בתחקיר, אין אמירה ברורה אם הם עומדים מאחורי כל השמות שפורסמו"
מערכת ice |  9
מירב בן ארי, גלית חמי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יוטיוב/ כלכליסט)
חברת הכנסת, מירב בן ארי, המכהנת כיו"ר הוועדה לביטחון הפנים, תוקפת הבוקר (שני) את עורכת כלכליסט, גלית חמי, לאחר ההבהרה שהוציא העיתון על תחקיר NSO: "לא מבינים את הנזק העצום שנעשה למשטרה".
כזכור, כלכליסט הוציאו הבהרה על התחקיר לאחר שמשרד המשפטים אמר כי התחקיר אינו נכון. על פי העיתון, התחקיר נשען על עדויות מתוך היחידה המשטרתית שהפעילה את הרוגלות, וכי צוותה בדיקה של הפרקליטות בראשות עו"ד עמית מררי, קיבל מידע מפורט ממקורות המידע של העיתון והציעו לספק הבהרות - אך לטענת העיתון הפניות לא נענו. עוד טענו כי צוות  הבדיקה דילג על בדיקת השימוש הכולל שעשתה המשטרה בפגסוס.
 
העיתון גם הודה: "אנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות שנפלו טעויות ברשימה. כל עוד לא בשלו התנאים למתן עדות בתנאי חסיון, איננו יכולים להציג הוכחה פומבית שהרשימה נכונה". יחד עם זאת קראו לפרקליטות למנות ועדה עצמאית בשל ניגוד העניינים של הפרקליטות בפרשה.
סגן  העורכת הראשית, אמיר זיו, כתב בדף הטוויטר שלו: "צוות מררי, מצער לגלות, חיפף את הבדיקה וצופף שורות, כדי להרחיק ביקורת מהמשטרה או הפרקליטות. הוא לא היה מעוניין באמת או בעובדות וכעת מתנהל בעצלתיים לקראת הדו״ח הסופי. עננת ניגוד העניינים תמשיך לרחף, ודרושה בדיקה חיצונית. שימוש המשטרה ברוגלות נגד אזרחים שאותו חשפנו חשוב מכדי שייקבר".
 
עורכת כלכליסט, גלית חמי, התראיינה הבוקר לכאן רשת ב' בתכנית של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, וחזרה על הטענה כי המקורות של העיתון ניסו ליצור קשר והעבירו מידע לוועדת מררי והביעו נכונות לענות על השאלות אך נתקלו בחוסר היענות: "נהיה שיח של גרסה מול גרסה", אמרה חמי, ויצאה נגד הוועדה: "לא מנסה להגיע לחקר האמת".
חברת הכנסת בן ארי, עלתה לאחר חמי ותקפה בחריפות את דבריה של חמי: "לא השתכנעתי מדבריה, יש בעיה אמתית בתחקיר. לא הייתה אמירה ברורה אם הם עומדים מאחורי כל השמות שפורסמו כמו אבנר נתניהו".
 
לדבריה, בכלכליסט לא מבינים מהו הנזק "העצום שעשו למשטרה, ואני שומעת אותה ולא השתכנעתי. הנזק ממפקדי היחידות ועד אחרון השוטרים, ששואל שוטר איך אני קשור ל-NSO? ואני מתבייש ללכת עם מדים. הנזק היה גם עצום למלחמה בפשיעה, לא הייתה כל אמירה ברורה בכלכליסט שהם עומדים מאחורי כל תמונה שפרסמו. זה לא נראה ככה".
יו"ר ועדת הפנים תקפה גם את דבריה של חמי כי השוטרים בודקים את השוטרים: "דיי כבר עם הפייק הזה, פייק מהדהד. מי שבדק את המשטרה זה מבחוץ והשב"כ".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    רק וועדת חקירה ממלכתית.
    עופר צשה 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל השאר פייק
    סגור
  • 6.
    כלכליסט משקרים במצח נחושה
    עיתון זבל 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במקום להודות שהמקורות שלהם לקחו אותם לביבוב ושלא בדקו כראוי - ממשיכים להתבצר בכזב ולהשתמש בבמה שלהם לחרב הכל. עיתונאות סוג ד. אני כבר לא אאמין לשום דבר בעיתון הזה עד שיוחלפו העורכים .
    סגור
  • יש פתרון
    עופר משה 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וועדת חקירה ממלכת. מי שמתנגד לזה הוא פייק.
    סגור
  • 5.
    בן ארי את הפייק האמיתי !!!
    אסף 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זבל נשי מסריח !!!
    סגור
  • 4.
    זהו, שבשביל בן ארי עובדות הן קישוט שמחליטים מתי ללבוש. (ל"ת)
    פוליטיקה 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    בן ארי לא מאמינה בעיקרון-"תנו לשמש חשוף את האמת"- למה? (ל"ת)
    איתן 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כי זרחה השמש והעיתון שגה/שיקר (ל"ת)
    עיתון זבל 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    התחמקות של החברת כנסת ברור שהם עומדים
    רון 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די ברור
    סגור
  • 1.
    לא מאמין יותר לשום דבר שכתוב בכלכליסט
    מנור 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    התבררו מבחינתי כסוכני FAKE. והכי גרוע? לא לוקחים אחריות.
    סגור