משפט

פרשת NSO: החברה מאיימת על כלכליסט בתביעה

מכתב התראה נשלח מטעם חברת NSO לכלכליסט בעקבות הפרסומים בנוגע לחברה. לדבריהם הפרסום שיצא הבוקר הוא המשך לרץ פרסומים מגמתיים קודמים בנושא: "הפרסום לא מציג ראיה בתמיכה לטענות הסנסציוניות"
אביחי דלאל |  1
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת NSO שיגרה היום (חמישי) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד העיתון הכלכלי "כלכליסט" מבית ידיעות אחרונות. באמצעות עו"ד משה מזור ועו"ד רועי בלכר ממשרד עורגי הדין גולדפרב זליגמן.
"הקש ששבר את גב הגמל" הוא הפרסום הבוקר בנוגע למאפיינים הנטענים על מוצרי NSO. לפי הנטען בכתבה המאפיינים תוכננו בכוונת מכוון כדי למנוע תיעוד של היסטוריית השימוש של לקוחות NSO.
לדברי החברה אין בכוונתם להגיב לפרסומים הקודמים של כלכליסט בנושא או למסור עמדה וטוענים כי הרשויות במדינה מנהלות בדיקה בימים אלה. ב-NSO טוענים כי בדומה לפרסומים הקודמים, אין ראיה שתומכת בטענות המוצגות, אך בשונה מהפרסומים הקודמים הפרסום הבוקר נוגע באופן ישר ב-NSO והטענות  של הפרסום גורם לנזק רב לחברה והיא לא מתכוונת לעבור על כך לסדר היום.
 
במכתב ההתראה נכתב: "מדובר בחוסר הבנה משווע, העולה כדי הטעיה של ממש, בנושאים הטכניים הרלוונטיים לעניינה, לרבות בהגדרת המינוח הרלוונטי". בהמשך הסביר כי מעולם לא הציעו ללקוחות אפשרות לבחור גרסאות שאין בהן בכלל לוגים וטענו כי מערכות פרי פיתוחה של NSO שתוכננו עם "מערכת לוגים חלשה". עוד טענו כי הפעלת מוצרי החברה לא נעשית באמצעות ענן כפי שתואר. 
את המכתב סיכמו: "מרשתינו אינה מפעילה את המערכות ואינה חשופה למידה; מערכות הלקוח נמצאות אך ורק באתר הלקוח ומעולם לא הופעלו ב'ארכיטקטורות ענן';  המערכת שומרת ב'לוגים', תיעוד מלא של כל הפעולות אשר בוצעו על ידי הלקוח ואין ללקוח אפשרות לשנות או למחוק את ה'לוגים'". 
לבסוף תקפו את העיתון: "הכתב מהווה דוגמה שלילית ביותר לפרסום עיתונאי רשלני בניגוד לכל סטנדרט עיתונאי שבנמצא. היא מתעלמת לחלוטין מזכויות היסוד של מרשתנו, ובפרט מזכותה להשיב לטענות הנוגעות לה במישרין, ובעיקר מפגינה אדישות מקוממת לנזקי המוניטין ולנזקים המסחריים שיגרמו לה עק הפרסום. לא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא בפרסום חד צדדי, מוטה וכוזב, אשר קיבל פומבי בנסיבות המעלות חשש ממשי שמטרתו לשרת מטרות זרות לחלוטין למהותה של עיתונאות מקצועית, אחראית וחסר פניות, והכל תוך זריית חול בעיני הציבור הרחב ופגיע באמון הציבור ביכולת לקיים בדיקה אמינה של פרשה בעלת חשיבות ציבורית ראשונה במעלה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרסום כלכליסט
    דוד 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי עיתונאי שרודף אחר "סקופים" ומפרסם דבר שמזעזע את המדינה כולה מגיע לו עונש מתאים למעשה
    סגור