תקשורת ומדיה

עמית סגל זועם על עדכוני התנועה, מה הסיבה לכך?

מותו של הרב קנייבסקי גרר ברשת תגובות רבות ודברי הספד של עיתונאים ואנשי תקשורת רבים ביניהם עמית סגל, סיון כהן-סבן, חיים אתגר ועוד
מערכת ice |  1
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הלווית הרב קנייבסקי שצפויה לצאת היום בצהריים מבני ברק, מעוררת עניין רב עקב העומסים ושיבושי התנועה שצפויים בגוש דן לאורך היום כולו. ברשת, סופדים לרב שנחשב לגדול הדור.
עמית סגל התייחס הלילה למותו של הרב וכתב בעמוד הפייסבוק שלו, "לפני 20 שנה הגעתי לעריכת מבזקי לילה, שמשודרים בין 1-5 לפנות בוקר, שעות שבהן אפילו הטכנאי באולפן לא מאזין לרדיו. העורך הקודם העביר לי את הידיעות. בסוף המהדורה היה עדכון תנועה חריג: בכניסה לירושלים נחסמו לתנועה הרחובות יפו, מלכי ישראל וירמיהו.
"היה לי לילה שלם לחשוב: הלווייה עצומה כזו שבגללה יש חסימות כאלה בוודאי מונה לפחות מאה אלף משתתפים. איך קרה שהעורך הקודם לא עצר לרגע לחשוב: מי מת? עשרים שנה חלפו, וגם הרב קנייבסקי משונמך עם מותו למדרגת עדכון תנועה או גל קורונה בן יום אחד (לימודים בזום, רק עובדים חיוניים).
 
"כמה אנשים ידברו מחר על הפקקים, השיבושים, העצבים, וכמה ידבר על העובדה שמיליון איש הולכים אחר מיטתו של קשיש בן 94 שהשאיר אחריו דירת שני חדרים חרבה עם אלפי ספרים בני שבעים? על מגזר שעם כל פגמיו עדיין סבור שזקנה היא ערך ולא נטל, שלימוד הוא נכס יותר מכסף, שיש דברים חשובים יותר מפקקים?"
  
אסף ליברמן כתב גם הוא פוסט ארוך בפייסבוק, "אני, כחילוני, אמנם מאמין בחיים שמתנהלים אחרת ויש לי מושאי הערצה אחרים, אבל אני לא יכול שלא להשתאות מדמותו של האיש ולא פחות מזה מההמונים שזה היה מושא ההערצה שלהם. תחשבו על זה, מי האיש שאתם הייתם מחכים שעות בתור עבור כמה דקות איתו? עבור איזה אדם שאתם לא מכירים הייתם עוזבים הכל כדי להשתתף בהלווייתו? העובדה שהרב קנייבסקי הוא המודל לחיקוי עבור החברה החרדית (ולא רק) הוא משהו שכדאי לחשוב עליו". 
סיון כהן סבן ספדה לו בעמוד הטוויטר שלה וכתבה, "הרב קנייבסקי ז״ל מסמל את כל מה שיפה וטהור ביהדות צנוע ענייני ריאלי דלתו תמיד היתה פתוחה לכולם- גם לאביונים וגם לאחרים. רב נקי, אמיתי, אבידה גדולה. ברוך דיין האמת".
 
ינון מגל כתב בטוויטר, "אשרי האנשים שמוציאים מתוכם גאונים וחכמים כמו שר התורה הרב קנייבסקי אדם שפעל עד יומו האחרון הן בעולם הזה והן למעלה למען עם ישראל ברוך דיין האמת".
רן בוקר התייחס בטוויטר וכתב, "הפקקים והשינויים בשגרה מחר הם סיפור. אבל הם סיפור גם כשיש עדלאידע, גם כשיש מרתון תל אביב וגם כשיש מצעד גאווה. צריך לנשוך לשפתיים ולהבין שיש כאן ציבור גדול מאוד שאיבד מנהיג. בתקווה שהכל יעבור בשלום, הסיפור הוא אבדן של אדם דגול עבור ציבור גדול מאוד. לא לשכוח את זה בדיווחים השונים". חיים אתגר שיתף את דבריו באינסטגרם והוסיף, "אור גדול כבה, ברוך דיין האמת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עמית סגל,איבדת את זה.היהירות שלך תפיל אותך.
    הטבח השבדי 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אין לך מה לכתוב,תשתוק.
    סגור