תקשורת ומדיה

בנט בהצהרה דרמטית: "מי שיש לו רישיון, שישא נשק"

ראש הממשלה שיחרר הצהרה מצולמת לאומה בעקבות גל הטרור: שיתף על הקמת חטיבת מג"ב, ההנחייה לחתור למגע עם כל אדם ששמו נקשר היום או בעבר עם דאעש וקורא לאזרחים עם רישיון נשק לשאת אותו
מערכת ice | 
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
בעקבות גל הטרור הרצחני שפקד את ישראל השבוע עם פיגועים בבאר שבע, חדרה ואמש (שלישי) בבני ברק, ראש הממשלה נפתלי בנט שיחרר הערב הצהרה מצולמת לכל אזרחי המדינה והפעם ראש הממשלה פונה לאזרחים בעלי רישיון לנשק ומבקש מהם לשאת אותו.
"צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל - כולם הגבירו משמעותית את כיסוי המודיעין שלהם, כדי להגיע מבעוד מועד למי שמתכנן לבצע פיגוע. גם תיגברנו את הנוכחות בכל רחבי המדינה בנושאי נשק ובלובשי מדים. מבחינתי, אין מגבלת משאבים. כבר עכשיו, משטרת ישראל עברה לעבוד במתכונת חירום, ובמקביל צה"ל מתגבר את המשטרה, כבר ממחר בבוקר, ב-15 פלוגות של טובי הלוחמים. אנחנו מגייסים גם פלוגות מג"ב - יש שתי פלוגות חדשות ועוד פלוגה לעוטף עזה", סיפר בנט על היערכות כוחות הביטחון. 
 
ראש הממשלה הודיע על הקמה של חטיבה של משמר הגבול: "זה דבר חדש. זו פעולה אסטרטגית, מעבר לגל הטרור הנוכחי, כלקח משומר החומות. הקמנו מערך של תגובה מיידית על בסיס אופנוענים - זה הכח שחיסל אתמול בלילה את המחבל בבני ברק. עד עכשיו, כוחותינו ביצעו יותר מ-200 פעולות מעצר או תיחקור. ביתו של המחבל ביעבד כבר מופה לקראת הריסה, ואנחנו פועלים להרוס אותו כמה שיותר מהר כדי לייצר הרתעה".
לאחר מכן שיתף: "ההנחיה שלי היא ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש. פשוט להגיע לאנשים האלה ולבצע מולם כל פעולה נדרשת, כולל מעצר מנע. אנחנו גם מאיצים את איסוף הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית, זה דבר שהצטבר בכמויות עצומות על פני הרבה מאוד שנים. עכשיו הזמן לנקות את זה. צה"ל תיגבר את הכוחות ביהודה ושומרון ובקו התפר ב-15 גדודים, הרבה מאוד כוחות|.
לקראת הסוף, לפני שספד לשוטר אמיר ח'ורי ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע והודה לאזרחים ולכוחות הביטחון על החתירה למגע, פנה לאזרחים ואמר: "מעכשיו, חיילים בסדיר, בקבע ובמילואים, מרובאי 03 ומעלה, ייצאו מהבסיסים הביתה עם הנשק. אנחנו גם בוחנים עכשיו מסגרת גדולה יותר לשילוב מתנדבים, אזרחים שרוצים לעזור ולסייע. מה מצופה מכם, מאזרחי ישראל? עירנות ואחריות. לפקוח עין. מי שיש לו רישיון לנשק, זה הזמן לשאת את הנשק".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה