דיגיטל וטק

נעצרו מפעילי משחק המחשב שנתן מקום חופשי לפדופילים

נעצרו באנגליה שלושה אנשים שהפעילו גרסה פיראטית של "קלאב פינגווין", הלהיט של דיסני, בה השתמשו באופן חופשי מפיצי תוכן פדופילי, גזעני ואנטישמי
מערכת ice |  2
קלאב פינגווין (צילום צילום מסך)
משטרת לונדון עצרה שלושה אנשים בגין הפעלת גרסה לא רשמית ומטרידה של המשחק Club Penguin ("קלאב פינגווין") מתוצרת דיסני.
המשטרה הסירה את האתר לבקשת דיסני, ועל פי הדיווח רשומים בו מיליוני משתמשים. הדיווח ב-BBC מגיע לאחר חקירה של הערוץ בשנת 2020, שגילתה גרסה לא רשמית של משחק הילדים, עם שחקנים שמציגים מעשים מיניים ושולחים מסרים גזעניים ואף אנטישמיים.
המשחק Disney's Club Penguin הושק לראשונה בשנת 2005 והיה לסוג של רשת חברתית לילדים. בשיאו, היו במשחק יותר מ-200 מיליון שחקנים. הילדים חרקו את העולם המצויר בעזרת דמות של פינגווין שיכלה ללכת, לדבר ולשחק עם שחקנים אחרים.
 
בעוד כל אחד יכול היה להצטרף למשחק המקורי באינטרנט, דיסני הפעילה מסנני תוכן ומפקחים כדי למנוע שיתוף של הודעות או מידע בלתי הולמים. בינואר 2017, לאחר 10 שנות פעילות, אישרה דיסני כי היא סוגרת את "קלאב פינגווין" לצורך התמקדות בפיתוח המשחק החדש "קלאב פינגווין איילנד". אך המשחק החדש שנפתח במרץ 2017, נסגר שנה בלבד לאחר מכן.
 
מאז, הוקמו גרסאות לא רשמיות של האתר, בשרתים פרטיים ובאמצעות קוד מקור גנוב או מועתק. לילדים כמובן לא היתה בעיה למצוא אותו באינטרנט, והמשחק הלא רשמי זכה לפופולריות. ה'גילוי' שלו ע"י ה-BBC, קרה לאחר שהתפוצץ בפופולריות בזמן סגרי הקורונה, והגיע לכ-7 מיליון משתמשים.
בדיסני "הזדעזעו" מהאתר הפיראטי והורו לו לסגור ואיימו בתביעה משפטית על זכויות יוצרים. האתר הראשון נסגר אך מה שקרה, ששחקנים רבים פשוט עברו לאתר פיראטי אחר, Club Penguin Rewritten, אשר כעת, כשנתיים לאחר מכן, נסגר. בשבוע שעבר נעצרו בלונדון שלושת מפעילי האתרים, בחשד להפצת חומרים המפרים זכויות יוצרים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה פדופילים?? (ל"ת)
    מישהו 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    איזה פדופילים ואיזה נעליים
    km 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איזה קשקשנים לא היו פדופילים ולא אנטישמיות כל האתר הזה היה טהור
    סגור