דיגיטל וטק

עדיין משחקים בפלייסטיישן 3? ייתכן שבקרוב לא תוכלו לשחק

שחקנים שעדיין משתמשים בדורות ישנים של קונסולות סוני מדווחים כי עוד ועוד משחקים נחסמים באופן מסתורי ואינם זמינים יותר, למרות ששילמו מחיר מלא על רכישתם
יאיר מור | 
בקר פלייסטיישן 3 (צילום Christian Naccarato / Pexels)
בעלי קונסולות פלייסטיישן שלא החליפו אותן מזה זמן רב מגלים בימים האחרונים עוד ועוד משחקים שנחסמים בפניהם, כך שהם אינם יכולים לשחק בהם למרות ששילמו עליהם מחיר מלא, כך מדווח בימים האחרונים באתרים רבים העוסקים בתחום הגיימינג.
בשבוע שעבר הופיעו מאות עדויות – בטוויטר, ברדיט ובאתרים נוספים – מצד בעלי קונסולות פלייסטיישן 3 ופלייסטיישן ויטה של סוני, שמתלוננים כי משחקים רבים שרכשו דרך החנות המקוונת של סוני, פלייסטיישן נטוורק, כבר אינם זמינים עבורם. הסיבה, לפי כל העדויות, משונה למדי: בעמוד המידע של המשחקים מופיע כי תוקף הרכישה פג ב-31 בדצמבר 1969 – לפני 52 שנה ושליש, ועשרות שנים לפני שהקונסולות והמשחקים המדוברים בכלל יצאו לאוויר העולם.
 
הדיווחים הראשונים עסקו במשחקים Chrono Cross, Chrono Trigger וכמה כותרים בסדרה הפופולארית Final Fantasy. עד מהרה עלו השערות כי האשם נתון לא בסוני, אלא ב-Square Enix – החברה שמחזיקה בזכויות על כל המשחקים הללו – אלא שתוך זמן קצר התברר שרשימת המשחקים החסומים כוללת כותרים נוספים של אולפנים אחרים שאינם קשורים לסקוור אניקס בשום צורה. לכן, המסקנה היחידה היא כי סוני היא זו שחוסמת שחקנים בקונסולות מסוימות מגישה למשחקים הללו.
באתר Kutaku העריכו כי הגורם הוא באג בשרתי סוני, שאיפס את תאריכי התפוגה של המשחקים ל-1 בינואר 1970 – תאריך שנחשב לנקודת האפס של ציר הזמן בעולם הלינוקס. עם זאת, מדובר במסקנה מעט מוזרה, שכן אם היה מדובר בבאג הוא היה מן הסתם נפתר מזמן, או לפחות היה משפיע באופן שווה על כל הקונסולות. זאת בעוד ה"בעיה" המדווחת משפיעה, כאמור, על דור מאוד מסוים של קונסולות – פלייסטיישן 3, שהושקה ביפן ב-2006 וביתר העולם ב-2007, ופלייסטיישן ויטה הניידת, שהושקה ביפן ב-2011 וביתר העולם ב-2012.
 
מדובר בשני דורות של קונסולות שכבר "חטפו" מסוני לא מעט מכות בשנים האחרונות: ב-2020 היא הודיעה כי משחקים המיועדים לקונסולה בת הכמעט עשור וחצי לא יעברו עם השחקנים שלהם לקונסולות החדשות יותר שלה אם יחליפו את המכשיר הישן; ובסוף אותה שנה אף סגרה את האפשרות לרכוש משחקים חדשים עבור המכשירים הללו – מה שמכריח מי שרוצה לרכוש משחקים לקנות קודם קונסולה חדשה.
אחד המשתמשים שדיווח על משחקים שנחסמו לו, ואסף דיווחים דומים, פנה לסוני בניסיון לפתור את הבעיה – אך מלבד לנסות לטעון שמדובר בבעיה במכשיר שלו (מה שבבירור לא נכון לאור כמור המשתמשים האדירה שחווים את אותה בעיה) – החברה לא סיפקה כל הסבר הגיוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה