תקשורת ומדיה

גרוניך תחת ביקורת חריפה מחברי הכנסת: "תתבייש", "ישראל המכוערת"

בן גביר יצא נגד דבריו הגזעניים של הזמר נגד המזרחים: "צ'חצ'חים, מנשקי קמיעות, מלחכי קש וגבב. תמשיכו לקרוא לנו בשמות", אריה דרעי: "איך זה שהקהל בהופעה לא מחה על הדברים? אולי כי הדברים שאמר מקובלים על חלק גדול מהקהל?", דיסטל אטבריאן: "אני חושבת שישראל היא מדינה גזענית"
מערכת ice |  1
סערת שלמה גרוניך חרכה את הרשתות החברתיות והבעירה אש במערכת הפוליטית המשוסעת ממילא, כאשר שורה של חברי כנסת יצאו נגד הזמר הוותיק בציוצים חריפים ביותר שסגרו חשבון לאחר אמירתו בהופעה בפסטיבל עין גב.
חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן כתבה: "הרגע שמעתי על גרוניך. די נו, אין לי כוח, איני יכולה עוד. אני חושבת שישראל היא מדינה גזענית. אני חושבת שישראל היא המדינה הכי גזענית בעולם. תראו לי עוד מקום בו כלכך הרבה אנשים (כולל כוכבי האליטה) חושבים שחצי מהעם שלהם נחות. פשוט נחות".
 
חבר הכנסת מהליכוד מיקי זוהר עקץ: "האמת שצ׳חצ׳חים שרים הרבה יותר יפה מאשכנזים", ח"כ איתמר בן גביר זעם: "צ'חצ'חים, מנשקי קמיעות, מלחכי קש וגבב. תמשיכו לקרוא לנו בשמות. שלמה גרוניך אכזבת בגדול תתביש! כולנו יהודים!".
 
הח"כ מש"ס אריה דריה תקף: "גרוניך, לא סולחים לך על פגיעה הקשה בציבור ענק. אין סליחה ואין מחילה על דיבורים גזעניים כאלה. ואיך זה שהקהל בהופעה לא מחה על הדברים? אולי כי הדברים שאמר מקובלים על חלק גדול מהקהל? לפחות הייתה אשה אחת שענתה לו, המנחה נסלי ברדה".
 
שלמה קרעי טען: "בממשלה הנוראית הזו, גרוניך עוד צפוי לקבל את פרס ישראל או להדליק משואה... אבל אל דאגה, הצ'חצ'חים אוטוטו חוזרים לשלטון בעז"ה. זה מה שקורה כנראה, כשממשלת גרוניכס מחבקת אויבים, ומדירה ומכפישה חלק גדול כל כך מעם ישראל. שמישהו יזמין את גרוניך להופעה כזו רגע לפני בחירות... שווה מנדט".
 
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הצטרפה לקריאות: "אמירה אומללה ומכוערת שלא הייתה צריכה להיאמר, מסוג ההתבטאויות שהגיע הזמן שיחלפו מן העולם. עם ישראל הוא פסיפס חברתי עשיר ומופלא וזהו גם מקור העוצמה והכוח שלנו.".
חברת הכנסת לשעבר שלי יחימוביץ' כתבה: "נגיד שזמר לבן בארה״ב, בהופעה לפני קהל דמוקרטי ברובו, היה מביע שמחה שיש רק לבנים בקהל, ואיזה כיף שאין ניגר אחד - הוא היה מגורש בבושת פנים. אצלנו - נקרעים מצחוק, ואף אחד לא קם. אתם לא ארץ ישראל היפה, כמו שאתם מחשיבים את עצמכם, הקהל של פסטיבל עין גב. אתם ישראל המכוערת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו הופעה אין מקום למילים גזעניות. מאכזב!
    גל 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברי הכנסת מהליכוד ממשיכים לפלג וללבות את האש,במקום לשלוח מסר של אחדות בעם ישראל. ומה בדיוק ציפו שהקהל יעשה? הם באו להופעה ,פסטיבל ,לאירווע חגיגי ,אומנותי מוסיקלי ולא להפגנה פוליטית. מה מצופה מהם לעשות? אני אולי הייתי עוזבת את המקום ( אני אשכנזיה ... וזה לא קשור לכלום). עצוב ומאכזב שכך בחר לפץוח את ההופעה שלו
    סגור