תרבות ופנאי

שלמה גרוניך עורר סערת ענק: "דברים מכוערים, משסעים ומיותרים"

הזמר השמיע עמדה גזענית מטרידה ביותר בהופעתו: "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד", המנחה נסלי ברדה העמידה אותו במקום מידית: "השירים שייכים לכולם", השר טרופר: "טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת". ואיך התנצל הזמר?

מערכת ice |  9
שלמה גרוניך (צילום פלאש 90/ משה שי)
סערת ענק חולל אמש (שלישי) הזמר והיוצר שלמה גרוניך שהופיע בפסטיבל עין גב על שפת הכנרת, שם ירד מהבמה לא לפני שהתבטא בגזענות קשה כשאמר: "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד".
מיד לאחר דבריו, מנחת הפסטיבל העיתונאית נסלי ברדה ניגשה אליו העמידה את הזמר במקומו כשאמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים שייכים לכולם - לגרוניך, לברדה, לכולם". ‏גרוניך שב לבמה ואמר: "אני מתנצל , נפלט לי".
 
לאחר שהחל הסיפור להשתלט על הרשתות החברתיות, גרוניך פרסם התנצלות בפייסבוק שלו: "לאור פליטת הפה שהיתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".
 
שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב גם כן על דבריו של גרוניך: ״מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".
 
גלי צה״ל ששידרו את האירוע, מסרו בתגובה לאמירתו של שלמה גרוניך, בפסטיבל עין גב הערב: "בפסטיבל עין גב שהוקדש לתוכנית ארבע אחרי הצהריים בגלצ, נאמרו דברים חמורים על ידי שלמה גרוניך שאותם אנו מגנים מכל וכל. מדובר בדברים משסעים ומקוממים שאין להם מקום והם אינם משקפים את רוח גלצ או את רוח התוכנית שמעלה על נס את היצירה העברית והישראלית לדורותיה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    נפילת הנפילים
    יוסי 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כואב יותר כשאהובים פוגעים . אתה כבר לא לכול להתענג על אומנותם האהובה כפי שהיית בעבר . הכתם יישאר אבל רוצה מאוד לקוות שהיה פה קטע של הומור ובמקום לומר קהל חנוני , יורי, יצא מה שיצא .
    סגור
  • 8.
    חוצפה
    הרב בגימוף 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזמר שלמה תתבייש לך גזעו חוצפן
    סגור
  • 7.
    דברי שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב
    הדמוקרטדבר 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתי את הדברים בשידור חי והייתי בהלם ולא מופתע.זה לא שהוא גיזען.אבל הוט טיפוס עם כל הכשרון שלו לא צריך להתבטאות באופן הזה.יש ראיון מלפני עשור עם אישתו שמלמדת בנות לנגן במפוחיתושם היהכתוב שהוא מייצר אווירה לא נעימה לכן אני לא מופתע.אין מקום לדברים שכאלה הוא רק גורם נזקומביא שעוד יאמינו בתאוריית ישראל השניה.
    סגור
  • 6.
    דברי הבל (ל"ת)
    אלי 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כל האשכזים גזענים , קודם אומרים אחר כך כאלו מתנצלים . כ (ל"ת)
    אלי 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    איש מסכן..חסרהשכלה..כל צה"ל זה מיזרחיים וכל המישטרה
    חיים8 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ושבס..ומלא אקדמאים באוניברסיטאות ומלא זוגות מעורבים..האיש הזה חסר השכלה
    סגור
  • 3.
    השונה
    פליטים 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרוניך ודומיו מוכנים בשם הנאורות לקבל מסתננים , שבחים, ושאר ירקות אבל חלילה לשבת ליד אם שכולה מרוקאית למשל כמו מרים פרץ שתבדל לחים ארוכים, הצביעות אוי הצביעות ארץ גזענית מטונפת אדם לאדם בהמה
    סגור
  • 2.
    גרוניך הגזען
    דנה 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל מאוד שדוקא בחג היפה ביותר שלנו גרוניךהמכוער אמר את דברי העיוולת הנןראים.בושה וכלימה.
    סגור
  • 1.
    צריך לקבל את התנצלותו. די לעשות פיל מכל זבוב.
    גרשון 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    למי מאיתנו לא היתה פליטת פה? אמר, האיש הבין, התנצל. נגמר הסיפור. עכשיו כמובן יוצאים מהחורים כל אלה שיש להם אינטרסט פוליטי לעשות סיבוב על המצב. כמו תמיד.
    סגור