תקשורת ומדיה

שיקלי יוכרז כפורש? צעקות בדיון הסוער בכנסת | שידור חי

ברגעים אלו מתקיימת הישיבה בעניין ההכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש. חברי גוש הימין הגיעו לתמוך בו
מערכת ice |  3
עמיחי שיקלי (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
בשעות אלו מתקיים הדיון בוועדת הכנסת בו יכריזו על חבר הכנסת ממפלגת 'ימינה' עמיחי שיקלי כפורש. במקרה שיוכרז על כך, המשמעות היא שח"כ שיקלי לא יוכל להתמודד במסגרת של מפלגה קיימת בבחירות הבאות לכנסת.
 
ההכרזה על הפרישה שלו הגיעה לפני כשבועיים מצד ראש הממשלה נפתלי בנט, ככל הנראה כהרתעה לשאר חברי המפלגה, לאחר שחברת ימינה נוספת, עידית סילמן, הודיעה שהיא פורשת מהקואליציה. כזכור, מיד אחרי הבחירות לכנסת האחרונה הודיע ח"כ שיקלי כי הוא אינו תומך בהקמת הממשלה הנוכחית בראשות בנט והצטרף לגוש ביבי.
 
שר הדתות מתן כהנא מימינה אמר בדיון: "שיקלי פועל נגדנו. צריך לקרוא לילד בשמו: שיקלי הוא חבר כנסת פורש. אין פה דברים אישית נגד שיקלי, הלוואי והדברים היו נראים אחרת. שיקלי פועל בריש גלי נגד הסיעה, הצביע 750 פעם נגד עמדת הסיעה".
עוד הוא אמר: "גורלו המשפטי של אדם אחד כאשר מהצד השני גורלה של מדינת ישראל על כף המוזניים. השתפנת וברחת מלקחת אחריות, ירקת על הפרצוף של חברים שלך מהצבא אלו שיצאת איתם לקרב, העדפת פלגנות ומי שמוכן לשסע. בחרת להשתפן, כדי להשתריין".
הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל כתבה על התגייסות הח"כים של הליכוד לתמיכה בשיקלי: "מרגשת מאד ההתגייסות של הח״כים בליכוד למען שיקלי בועדת הכנסת אבל חשוב להזכיר - הם בחרו לא להיות חברים בועדה וויתרו על זכות ההצבעה בדיון. יש לכך סיבה פוליטית - בליכוד שמחים מאד ששיקלי לא עומד לתפוס להם מקום ברשימה ויאלץ לרוץ במפלגה חדשה שתנסה לקחת קולות מבנט וסער. הכל הצגה."
הבוקר (ב') אמר שיקלי בראיון ל"ישראל היום" כי אין לו אשליות שהועדה תידון בעניינו בנפש חפצה, ושיתף על התוכניות שלו להמשך. "נוצר ואקום לציבור חילוני, מסורתי, ליברלי, שלא בהכרח מעוניין להצביע לליכוד או לרשימה דתית, יכנסו כוחות חדשים שאוביל או שאשתלב בהם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיקלי הטיפש
    סוזאן 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיקלי בחור רדוד לא חכם. תתקדם.הרסת את הממשלה
    סגור
  • 1.
    האדם היחיד נאמן לאידיאולוגיה של הימין
    מיקי 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל שאר מיפלגת ימינה חארות
    סגור
  • אם נאמנות לביבי היא האידיאולגיה הימנית
    חיים 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז בהחלט שיקלי הוא אידיאולוג דגול
    סגור