תקשורת ומדיה

המלחמה של אילה חסון: הקונספירציה הפוליטית סביב חוסר הפרגון

התקשורת סוערת בשבוע האחרון על רקע חשיפת ההוצאות של משפחת ראש הממשלה נפתלי בנט, ויותר מהפרסום עצמו, הסערה היא סביב חוסר הפרגון מצד הקולגות. אז האם זה בגלל שאילה חסון היא ביביסטית ושאר העיתונאים שמאלנים? האם באמת יש משמעות לאג'נדה הפוליטית? האמת היא הרבה יותר פשוטה | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  10
אילה חסון (צילום צילום מסך 13)
אפשר לראות את המקרה של אילה חסון פשוט כאירוע אנושי של חוסר יכולת של סביבת הקולגות לפרגן לה. תמיד ניתן לסבך את הדברים ולבנות קונספירציה פוליטית - כן, בוודאי, נו מה, זה בגלל שהיא ביביסטית ושאר העיתונאים שמאלנים. אבל נדמה כי האמת הבסיסית של התעלמות התקשורת מהתחקיר של חסון בעניין ראש הממשלה נפתלי בנט, לא נובעת מקונספירציה פוליטית. האמת היא כנראה קצת פחות אידאליסטית: מדובר הרי בענף של עיתונאים, מישהו באמת חושב שיכול להיות בו פרגון? 
זו עיתונות, לא ערב שירה בציבור. חבל אמנם שלא, אכן, אך בסופו של יום, עיתונאים הם עם שורד. זהו עם שעובד במכירות - עליו לשווק תוכן לציבור. לא לכולם יש מקום. לא לכולם יש נתח מספיק גדול, העוגה קטנה מדי. המון אתרי חדשות, ערוצי חדשות, מהדורות חדשות, מבזקי חדשות ואולפני חדשות. יש גם יוצא דופן יחיד, כפי שלעתים קרובות מבהירים לנו – אולפני חדשות מיוחדים. 
 
אז העיתונאים משתדלים לשרוד, לצוף בתוך האוקיאנוס. הלילה הם במהדורה, מחר הם בשום מקום. לכן, עליהם להילחם שרק לא ייגמר להם הלילה. פה לא מדובר בעובדי עירייה, ולא בקביעות של חברת החשמל. זוהי התקשורת בישראל - ברוכים הבאים אל הג'ונגל. 
 
לכן, לא צריך להרכיב קונספירציה פוליטית כדי להסביר למה התקשורת לא מפרגנת לתחקיר של חסון. יש להבין שכמעט ולא יכול להתאפשר פירגון בין עיתונאים. הניסיון למדוד ולבקר את התחקיר שלה בכלים עיתונאים, יכול להיות נכון לכשעצמו, אך במהות הוא מתרחק מהעניין. ברוב כלי התקשורת בישראל יוכלו בקלות למצוא נקודות תורפה עיתונאיות בפרסום של חסון, זה נכון. אך מנגד, איך לומר, ניתן לשער בעדינות כי בכל מקום כזה, לו הייתה חסון עובדת בו ומגיעה עם התחקיר, לא היו זורקים אותה מהחלון. 
 
כיום, שוק התקשורת בישראל נאבק על קהל. על כסף. ברוב המקומות מתנהלות מדי יום שיחות קשות מול מפרסמים שמאוכזבים מהרייטינג ותמיד רוצים להוריד במחיר. להגיד שהמתחרה שלך עשה עבודה טובה, זה בעצם לשלוח את הקהל שלך אליו. ככה לפחות מפרשים זאת בביזנס. לכן, נדמה שהאמת הרבה פחות הוליוודית ממה שמוצג כקונספירציה פוליטית. האמת היא אפרורית - פשוט קושי לפרגן. 
 
זהו ענף שבו רק החזקים ביותר יוכלו אולי לגלות נדיבות של מנצחים ולהודות שסיפור גדול פורסם במקום אחר. אבל, ברוב כלי התקשורת בישראל אין נדיבות של מנצחים. הסיבה לכך, ובכן, ברור, היא שבענף הזה אין כמעט מנצחים.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    צ'חצ'חים 1980.ביביסטים 2022. (ל"ת)
    רונרון 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אין ולא תהיה כמו איילה חסון
    אמילי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האחת והיחידה.עיתונאית בחסד.טוב שיש אותך.
    סגור
  • 6.
    חסון כבר מזמן לא עתונאית
    ויקטורי 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 5
    מקדמת תעמולה לא ממש חכמה מנוהלת על ידי אנשי ביבי. אין לה כבר אפשרות להשפיע על המסרים. המפלצת שבנה נתניהוחזקה ממנה
    סגור
  • ןיקטורי
    אדי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל עובר עליך וקקה בידך
    סגור
  • 5.
    כול הכבוד איילה חסון !!!
    אסף 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לוחמת אמיתית !!!
    סגור
  • 4.
    יש 2 דברים שאני לא סובל: FAKE בלונד ו-FAKE NEWS
    אלון 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 8
    אם נפלת בשניהם - את שרופה בעיניי.
    סגור
  • על פייק (ל"ת)
    מיכל 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לצערי הרב "עיתונאים" רבים במדינת ישראל שקיבלו קביעות
    יוסי 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לצערי הרב "עיתונאים" רבים במדינת ישראל שקיבלו קביעות בעבודה ואיאפשר להיפטר מהם מתנחלים לנו על המסך הקטן או ברדיו (כרמלה מנשה ,גדעון קוץ לדוגמא) ואנחנו צריכים לסבול את הרמה הירודה שלהם עד שבא להקיא. חסון הזאת בכלל לא עיתונאית היא סתם א פס אחד גדול עם חיוך ומתיקות מזויפת שבאה לחפות על חפיפניקיות ,חוסר מקצועיות וחיפוי למעשה על שאינה מעבירה כל מידע שהוא לצופים מלבד חיוך עם שער צבוע. אני אישית מכיר אותה מהצבא וכבר אז היא הייתה ח רה של בנ אדם ואני תקוה שיעיפו אותה ואת כל הישישים וישישות באמצאי התקשורת בכתבים מקצועיים ואפילו ברמה ממוצעת כך שלא אצטרך לסגור את הטלויזיה כשאני רואה את התת רמה הזו
    סגור
  • 2.
    לבדוק
    דני 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    העיתונאים הללו אינם מייצרים דבר . לא מביאים שום דבר בעל ערך . רק לקשקש עצמם לדעת . כמה מרויחה חסון ? כמה מוציאה על אוכל ביגוד ושעשועיםמ? יש לזכור כי הרשתות נשענות גם על כסף ציבורי ולכן זכות הציבור לדעת למה תסון והאחרים מקבלים שכר וכמה ועל מה מוצאת משכורתם . והשאלה הגדולה היא האם אינם מקבלים שכר או טובות הנאה מגורמי כח כאלו ואחרים על מנת ללכלך בפומבי בתיקשורת . ואיילה חסון אינה יחידה בכך .
    סגור
  • 1.
    מקצוע שלא מייר כלום, אנשים גאוותנים , בטוחים שהדמש זורח (ל"ת)
    דני 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור