תקשורת ומדיה

גיא פלג תובע דיבה וחיים לוינסון תוקף

היום עלה לשידור חיים לוינסון, עיתונאי הארץ, לתכניתו של גיא פלג ב-103fm. לוינסון טען שפלג תובע דיבה על מה שהוא קורא 'גידופים': "צריך לתבוע דיבה על כינויים?". לפלג היה טיעון נגדי: "מאות אלפים שמחליטים לבזות אותך, לאיים עליך. אני הקטן, אני צריך להילחם"
מערכת ice |  6
גיא פלג (צילום גיא גלעד)

חיים לוינסון ('הארץ') עלה לשידור היום (שלישי) כמאזין בתוכניתו של גיא פלג ב-103fm ודיבר על גל תביעות ההשתקה ותביעות דיבה. לטענתו מדובר בנושא ש"התנתק מחללית האם".

"אנחנו רואים גל של תביעות דיבה, זה מגובה בנתונים סטטיסטים, וזה מאוד מתיש. אף אחד לא חושב שאתה קצין גסטפו באמת, זה גידוף", אמר לוינסון. פלג השיב כי "לא מדובר באדם בודד שכתב קצין גסטפו, אלא בהשתוללות מאורגנת של אלפים".
 


המאזין לוינסון דיבר על חולשתה הנתבעת: "אם היית מוצא עילה לתבוע את בנימין או יאיר נתניהו, הייתי אומר שאפו. אבל לבוא לגברת או לאדם שמנוצל ע"י אותם אנשים?".

גיא פלג התנגד נחרצות לדבריו ואמר: "כשהגברת שילמה לי 25 אלף ש"ח, והסביבה שלה יודעת שעם גיא פלג לא מתעסקים אז יש לזה אפקט", אך הסכים שגם בעיניו לא צריך לתבוע על כינויים. "אני מצדיק אותך, גם אדם שלועג על האוזניים המהממות שלי, לא צריך לתבוע אדם שלועג למישהו על האוזניים. הוויכוח שלי איתך הוא אחר, הוויכוח הוא מיהו חזק ומיהו חלש".
לוינסון לא התרשם מאמירתו של פלג שהוא הפגיע בסיפור, ואמר: "אתה אדם חזק, עובד בכלי התקשורת הכי נצפה וחשוב בישראל ובחדשות 12". אך פלג, מצדו, טען כי "לא מדובר פה באדם בודד שכתב קצין גסטפו אלא בהשתוללות מאורגנת, מתוזמנת של אלפים שכותבים את זה בעת ובעונה אחת".
 


והמשיך: "מאות אלפים שמחליטים לבזות אותך, לאיים עליך. אני הקטן, אני צריך להילחם. הרי חברת החדשות לא תיתן לי את השירותים שנותן לי העורך דין. אני צריך להסביר לילדים שלי, אני צריך לשבת בערבים ולנקות את העמוד שלי בפייסבוק או באינסטגרם ולמחוק את המופרעים. זה הוויכוח בנינו. זאת שכתבה, לא היא כתבה, היא חלק ממנגנון ששולח אלפי מופרעים. אני לא ארצה שהגל הזה ישטוף אותי עוד הפעם".
 


לוינסון הזכיר לפלג את השלט באיילון בו נתניהו ואנשיו שמו את תמונתם של עיתונאים מהשמאל עם הכיתוב: 'הם לא יחליטו'. לוינסון הדגיש שמדובר בשלט שכתוב בשפה סופר מנומסת והנה, עדיין מדובר בחופש הביטוי: "מחר יכולים להפגין לך מול הבית בצורה חוקית. אבל לבוא ולתפוס אותם על מילה?".

"אתה טענת שאני מהלך אימים על אנשים מסכנים כאלו", אמר פלג ללוינסון, אך "אני אומר לך שאני מתמודד בעצמי מול מנגנון מאורגן חזק ואינטליגנטי שקשה לי מאוד לתפוס אותם.
אני החלש מולם".

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היד על המקלדת , קלה מדיי וכן לתבוע כל אחד שחושב שיכול ל (ל"ת)
    יואל 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אולי תעשה ניתוח ותשנה את
    יורם ברט 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האזניים שלך סוף סוף ואז תוכל להתפנות לענין המשמעותי של היותך רדוד וקולני כמו רוכל בשוק? בסוף אולי תצליח גם להיות עיתונאי.
    סגור
  • 4.
    בכיין .הרי השתלחת ערב ערב וסילפת
    איזה שופר אפס 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והדלפת מידע שמסרו לך,בכוונת מכוון. אתה שופרון עלוב וכעת מתבכיין
    סגור
  • 3.
    בכיין
    חחח 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גיא פלג שנתפס משקר בטלויזיה מול אלפי צופים בנושא נתניהו לא מתבייש לומר שהוא המסכן... בושה של אדם! ועדיין נתניהו היה אציל מספיק לא לתבוע אותך, תלמד ממנו איש קטן! איך תסביר לילדיך האומללים מדוע אתה משקר לאזרחי המדינה?! איך תסביר להם ששופט האשים אותך בלשון הרע ולמרות זאת קיבלת פרס עיתונאי השנה?!
    סגור
  • 2.
    התביעות של פלג לא יכסו על מה שהציבור מבין לבד (ל"ת)
    אורלי 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    פלג מסכן וטיפש
    הנרי 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מנגנון?
    סגור