תקשורת ומדיה

נחמן שי בהתבטאות שנויה במחלוקת: כוחות הביטחון לא אמינים?

ברקע התחקיר אודות הרג עיתונאית אלג'זירה, השר נחמן שי טוען שהאמריקאים לא יקבלו תחקיר שבוצע רק על ידי ישראל. "האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו"
מערכת ice |  2
נחמן שי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר התפוצות נחמן שי התבטא הבוקר באופן מעורר מחלוקת בעניין מותה של עיתונאית רשת אלג'זירה שירין אבו עאקלה. בריאיון הבוקר (חמישי) אצל גיא פלג וניסים משעל ברדיו 103, אמר השר שי כי "האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו".
בפתח השיחה, ציטט ניסים משעל את דובר מחלקת המדינה האמריקאי, שאמר כי 'לישראל יש את האמצעים והיכולת לערוך חקירה. מצפים שהאחראים יתנו את הדין'. השר שי התייחס לדברים, וטען: "אני ציפיתי לזה, אמרתי את זה גם אתמול שהרגע החשוב יהיה שדובר מחלקת המדינה יאמר את דברו. זה אירוע שנוגע לתקשורת ולאזרחים אמריקאים, וכאן הם לא מוותרים. הם דורשים לדעת מהי האמת והם ילחצו עלינו, הם לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים. זה ברור".
 
עוד הוא אמר, "מבחינת האמריקאים עד שתהיה פה חקירה מלאה, שקופה ובהחלט בליווי לא ישראלי, אולי צריך פתולוג אמריקאי, שיוכל לתת את המימד הבינלאומי ויוסיף אמינות לחקירה הזו. עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו וזה מתבסס על העבר. האמריקאים לא יהיו מוכנים לקבל תוצאות שהן לא יהיו מבוססות על גורמים בלתי תלויים".
 
לדבריו, "אני חושב שישראל נהגה עד עכשיו בסדר גמור, היא הודיעה שהיא חוקרת, הרמטכ"ל, שרים וראש הממשלה תגובה נכונה בהחלט וגם מהירה, אבל זה טוב לשלב הראשון, עכשיו צריך ללכת לחקירה, להציע לפלסטינים צוות משותף בליווי גורם בינלאומי מוכר ומקובל על שני הצדדים שיוסיף גם את המימד המקצועי וגם את העובדה שהוא או היא בלתי תלויים ולא קשורים לאחד מהצדדים".
חברת הכנסת אתי עטייה הגיבה לדברים ואמרה על אותו משקל: "האמינות של שרי הממשלה בישראל לא הכי גבוהה בהרבה מקרים וזה מתבסס על העבר. הישראלים לא מוכנים לקבל אמירות של פוליטיקאים מנותקים"
כזכור, אתמול בבוקר נהרגה עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו אעקלה מכדור שנורה לעברה, מה שהוביל לחילופי האשמות קשים בין הרשות הפלסטינית לבין צה"ל. העיתונאית הינה גם אזרחית אמריקאית, ושר החוץ יאיר לפיד צייץ בערבית בטוויטר שלו את המילים הללו: "אנו קוראים לפלסטינים להציג חקירה משותפת מספקת בעקבות הרצח המצער של העיתונאית שירין אבו עקל'ה. יש להגן על עיתונאים בשדה הקרב ועלינו מוטלת החובה להגיע אל האמת. כוחות הביטחון הישראליים ימשיכו לפעול בכל מקום למניעת טרור והרג ישראלים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העתונאית שנהרגה
    דעאל יצחק 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי ההתבטאות שלך בנושא הנ"ל, אני מציעה בשיא הרצינום לאדם בגילך שהיה בעברו "המרגיע הלאומי, לעבור בדיקה נאורולוגית בחשד לדימנציה. מה שפרסמת בצבור הוא בושה וחרפה ל "תת אלוף" בצ.ה.ל.
    סגור
  • 1.
    לא פוליטיקאי .לא מסוגל להבין את עצמו.שישמש דובר הרש"פ (ל"ת)
    איש 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור