תקשורת ומדיה

"מורה בישראל לא אמור להרוויח כמו נער במקדונלדס"

הכתב והמגיש אלמוג בוקר מחדשות 13 פרסם פוסט בו הוא מביע תמיכה במאבק המורים: "אין שום סיבה שבעולם שהם ירוויחו כמו נער שעובד במקדונלדס. למורות ולמורים של הילדים שלנו מגיע להרוויח שכר מכובד". יפה בן דוד הבוקר: "זאת הזעקה הגדולה ביותר שנשמעה אי פעם במדינה ובפרט אצל ציבור עובדי ועובדות ההוראה"
מערכת ice |  3
אלמוג בוקר ומאבק המורים (צילום אינסטגרם/ אלמוג בוקר, פלאש 90)
הכתב והמגיש אלמוג בוקר מחדשות 13 פרסם אמש (שני) פוסט נוקב באינסטגרם בו הוא מביע תמיכה מוחלטת במאבק המורים לשכר הוגן: "אין שום סיבה שבעולם שהן/ם ירוויחו כמו נער שעובד במקדונלדס. למורות ולמורים של הילדים שלנו מגיע להרוויח שכר מכובד" כתב בפוסט.
 
אלמוג פירט את הסיבות שלדעתו מסבירות את המאבק המוצדק של מורי ומורות ישראל לשיפור תנאי שכרם והעסקתם: "בשעה 7:00 היא כבר שולחת הודעה ראשונה להורים: מבקשת לוודא שהילדים לא שוכחים חולצה לבנה. בשעה 7:30 היא מקבלת את הילדים שיורדים ממהסעה. ואז שיעור ועוד אחד ועוד אחד ועוד אחד ובאמצע, בין לבן, היא מגישה לילדים את האוכל ובודקת שכולם אכלו". 
 
והמשיך: "בשעה 14:30 היא נפרדת מהם לשלום. בשעה 16:00 היא עונה להורים מוטרדים (כן יש כאלה…) ומעדכנת אותם על אירועים חריגים או שסתם מתקשרת לפרגן לילדים. בשעה 18:00: היא בודקת עבודות/מבחנים/ ומכינה מערכי שיעורים לקראת עדו יום לימודים". 
.
בעיני הכתב, אין שום סיבה שכר המורים יהיה דומה לשכר המינימום שמרוויח נער שעובד במקדונלדס: "הן לא רק המורות של הילדים שלנו, הן גם אימהות שלהן- לפעמים כועסות, לפעמים מחבקות- אבל הן תמיד שם בשבילם- 24 שעות ביממה, לפחות 6 ימים בשבוע. ולא, אין שום סיבה שבעולם שהם ירוויחו כמו נער שעובד במקדונלדס. למורות ולמורים של הילדים שלנו מגיע להרוויח שכר מכובד- כזה, שלא יחייב אותם להשלים הכנסה במקום אחר.
 
 
באותו עניין התראיינה הבוקר מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, ברשת ב' ואמרה: "אנחנו לא נרפה וזו רק יריית הפתיחה. אני חושבת שזאת הזעקה הגדולה ביותר שנשמעה אי פעם במדינה ובפרט אצל ציבור עובדי ועובדות ההוראה. אנחנו נמצאים במצב הקשה ביותר במערכת החינוך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גיא זהר דווקא בדק את השכר ביחס לפרמטרים שונים
    גל 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בהשוואה לעולם, ודווקא נראה שהשכר של המורים לא כ"כ נמוך (למשל ביחס לכמות שעות העבודה - בישראל יש המון חופשים בבתי הספר), בטח לא כפי שהסתדרות המורים מציגה זאת בסרטון פרסומת שלהם.
    סגור
  • 2.
    מחאת המורים
    אני 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אכן המורים ראויים לשכר מכובד, אך הם לא אמורים לקבל חופשה בת 4 חודשים בשנה. הם היחידים במגזר הציבורי שמקבלים חופשה שכזאת. גם האחיות וגם השוטרים ראויים לחופשה כזאת, מה עוד שעובדים הרבה הרבה יותר קשה מהמורים
    סגור
  • 1.
    די ל94 ימי חופשה
    ישראל 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אנו ההורים צריכים לממן קיטנות באלפי שקלים בגלל שאנחנו עובדים בחופש שלהם. ויש לנו רק12 ימי חופשה.
    סגור