תקשורת ומדיה

סקר חדש: לאן נעלמו מצביעי תקווה חדשה וימינה?

סקר חדש: 36% ממצביעי ימינה. ו-18% בלבד ממצביעי תקווה חדשה חושבים שיצביעו שוב עבור מפלגות אלה. אלה הנתונים המלאים
מערכת ice |  1
בנט וסער (צילום Yonatan Sindel/Flash90)

בזמן שהמשבר הפוליטי מחריף, אחרי שאמש (שני) נפלה הצעת החוק לשימור הכלת החוק הפלילי על ישראלים בשטחי יו"ש, בהתנגדותם של חלק מחברי הקואליציה, נראה כי רב הישראלים (37.5%) מעדיפים בחירות על פני הקמת הקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית.

כך עולה מסקר חדש של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. מנגד, 31% מעדיפים הקמת קואליציה חדשה ללא קיום בחירות, והאופציה במקום השלישי היא הקמת ממשלת מיעוט של הממשלה הנוכחית (27%).
 


עוד עולה כי בפילוח לפי הצבעה בבחירות הקודמות כי כמחצית (49%) מבוחרי מפלגות הקואליציה מעדיפים ממשלת מיעוט, בעוד מקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה יותר ממחצית (55%) מעדיפים קיום בחירות חדשות. כשליש ממצביעי הקואליציה והאופוזיציה מעדיפים שתוקם קואליציה חדשה ללא בחירות.
  
מגמה מעניינת נוספת היא שחרף אי שביעות הרצון הרווחת מנציגים בכנסת, אם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, רוב (57.5%) המרואיינים חושבים או בטוחים שיצביעו לאותה המפלגה לה הצביעו בבחירות האחרונות.
יחד עם זאת שבוחנים את אותה שאלה לפי הצבעה, נראה כי המגמה אינה אופיינית לכלל רוב גדול מאלו שהצביעו ליהדות התורה, לציונות הדתית, לליכוד ולש"ס מציינים כי יצביעו למפלגות אלו שוב כמו גם שיעורים גבוהים יחסית בקרב מצביעי רע"ם ויש עתיד.


 

מנגד, בתחתית, 36% ממצביעי ימינה. ו-18% בלבד ממצביעי תקווה חדשה חושבים שיצביעו שוב עבור מפלגות אלה. אם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, היו מצביעים עבור אותה מפלגה שעבורה הצבעת בבחירות האחרונות.



מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (760 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.6%.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסקרים האלה בנויים מפאנל אינטרנטי קבוע וניתנים להשפעה
    יריב 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקרים בשנים האחרונות הם חלק מתעמולה ואי ם כלי אמיתי
    סגור