תקשורת ומדיה

לינוי בר-גפן: "עשיתי זאת מספיק בחיי, זה לא מסוכן"

לינוי בר גפן החלה לצלול לעומק הנושא של הקנאביס הרפואי וטוענת, "צריך להשקיע הרבה יותר במחקר חופשי בקנאביס רפואי, כדי שנוכל לדעת מהו פוטנציאל הטיפול האמיתי"
מערכת ice | 
לינוי בר גפן (צילום אלעד ברנגה)
העיתונאית ומגישת הטלוויזיה השיקה פודקאסט חדש בהפקת חברת 'קרונוס', שיעסוק בשלל גווניו של עולם הקנאביס הרפואי, המדעי, המקצועי והצרכני. כבר מזה שנים שבבר-גפן עוסקת בענייני בריאות ורווחה ואף הקימה את "חמ"ל בר גפן" שנותן מענה למשברים רפואיים אישיים.
"נחשפתי לראשונה לנושא של קנאביס רפואי בסוף שנות ה-90 מחבר טוב שלי, שקיבל רישיון לרפואי", אומרת בר גפן בריאיון לאתר מאקו. "מרבית הציבור עדיין היה בתחושה שזה משהו שאין לו שום קשר לרפואה אמיתית ולשיפור סימפטומים של מחלות. מרבית האנשים חשבו אז שזה מיועד רק להנאה, ויש המחזיקים בדעות שמרניות שחושבים שזה אפילו מסוכן."
 
"בניגוד לדעות הללו," אומרת בר גפן, "אני הגעתי מזווית יחסית ליברלית. יצא לי בחיי לעשן מספיק כדי להבין שזה לא משהו "קשוח" ומסוכן, אך מצד שני אני לא נגועה בעודף רומנטיזציה כשמדובר בקנאביס, ולא משנה לאילו צרכים."
בר גפן התארחה לפני כחודש אצל לוסי אהריש בדמוקרטTV, ושוחחה עמה על מדיניות הרווחה של מדינת ישראל והטיפול שלה בנושאים הללו. בר גפן טוענת שבעוד שהתקשורת מצביעה על הבעיה בריבוי משרדי הממשלה כבזבוז כסף, הבעיה האמתית היא הגדלת הביורוקרטיה שמכבידה על האזרח הקטן, "חצי מהעבודה היא לקשר בין מזכירות של משרדים. כוונות המדינה טובות אך נופלים בביצוע."
 
נזכיר כי בעלה של לינוי בר גפן, העיתונאי בן זילכה, הפך לסיעודי עקב מעבר של אוריע מוחי קשה. בעלה, היא מספרת, טופל גם בין היתר ע"י קנאביס רפואי. "אני גם יודעת שזה לא משהו מופלא שמתאים לכל אחד ופותר כל בעיה." אמרה למאקו, "עם זאת, מתחזקת אצלי המחשבה שצריך להשקיע הרבה יותר במחקר חופשי בקנאביס רפואי, כדי שנוכל כולנו להבין את הפוטנציאל האמיתי של הטיפול"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה