תקשורת ומדיה

אברי גלעד מתפוצץ: "מצטברת הדאגה מחד ומוחמר המצב מנגד"

קופות החולים סופגות ביקורת חריפה מהמגיש: "עיית התורים למומחים משותפת לכל קופות החולים ומעמידה בספק גדול את איכות הטיפול הרפואי שהן מתיימרות לתת לציבור"
מערכת ice |  2
אברי גלעד (צילום מסך רשת 13)
בטורו השבוע ב'ישראל היום', תחת הכותרת "מומחה", אברי גלעד התייחס לנושא שאולי קצת נשכח לאחרונה והביע לגביו עמדה נחרצת. רופאים? שימו לב לדברים של המגיש לשעבר ברשת 13.
גלעד כתב בין היתר: "הימים ימי מפקד חברי קופות החולים, וכל קופה רוצה למשוך אליה כמה שיותר מצטרפים. טבעי. מיטב היצגנים (פרזנטורים) מגוייסים למשימה, מסעי פרסום יקרים מושקים, הצחוקים כובשים את התשדירים והשלטים, כמה יתרונות יש בכל קופה, מי ידע לבחור?".
 
עוד הוסיף: "ורק מילה אחת לא כל כך מושמעת. תור. תור לרופא מומחה. למי אכפת כמה השירות הדיגיטלי משוכלל אם כאשר אדם נזקק באמת לסעד רפואי מעולה הוא או היא חייבים להמתין שבועות עד חודשים?  הנה עדה, קוראת ששלחה לי מכתב. היא נפלה ושברה הרגל. אחרי שגובסה במרפאת חרום ביקשה לראות אורטופד כפי שהורו לה, תוך 3 ימים. בכל זאת, בגילה המתקדם, 85, צריך אדם לשמור על כושר תנועתו. קופת החולים נתנה לה תור כעבור חודשיים! כלומר אחרי שהשבר יתאחה, הגבס יוסר, הנזק יתקבע, הממשלה תיפול, יחסים יכונו עם ערב הסעודית, אז תזכה לראות אורטופד. התקשרה לקופה, אמרו לה שלחי מכתב, תקבלי תשובה תוך שבועיים.  נקפו שבועיים, תשובה לא באה. כתבה שוב, ושוב, כך חמש פעמים. מומחה לא ראתה, אולי בדמדומי חלומה".
גלעד המשיך: "לא רק הקוראת עדה נתקלת בבעיה הזאת. בעיית התורים למומחים משותפת לכל קופות החולים ומעמידה בספק גדול את איכות הטיפול הרפואי שהן מתיימרות לתת לציבור. הרי אדם נזקק לרופא מומחה כשיש בעיה רצינית יותר מכפי שרופא המשפחה יודע לתת מענה לה. כשחולה קובע תור לרופא  מומחה, קיומו מצטמצם להמתנה לבוא התור, הימים בין הקביעה לבין הפגישה המיוחלת הם ימים שחולפים לאט, ימים בהם מצטברת הדאגה מחד ומוחמר המצב, כי מחלות דרכן לא לקפוא על השמרים בשעה שהמומחה מקבל חולים פרטיים אחרי הצהריים בקליניקה".
לסיום טען: "אמנם התמחיתי בשעתו בניהול מערכות בריאות גדולות באקדמית של מבוא סיסרא, אבל אין לי פתרון סדור לבעייה מספר אחת של חברי קופות החולים. עם זאת, אני נוטה לחשוב שאם כל מי שפונה למומחה מקבל תור לשלושה חודשים קדימה, אז במאמץ מרוכז ובהשקעת משאבים שתעלה עד חצי משכר כוכבי העל בפרסומות, אפשר לסגור הפער ולהגיע לתקן חדש- לא ימתין אדם יותר משבוע לבירור ראשוני אצל רופא מומחה. זה גם קמפיין שהציבור יאהב וינהר בהמוניו לקופה שתבטיח זאת. אז, כמובן, יתרבו הפונים, יתארכו התורים, יקרסו המומחים וחוזר חלילה, אבל לפחות תהיה תחושה שמישהו שם לב למה שחשוב באמת. מילה של מומחה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש גאון
    מיקי 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחח
    סגור
  • 1.
    צודק ביותר
    נו באמת 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילדה בת 4 צריכה לחכות חציי שנה לבדיקה גסטרוקופיה לגילוי צליאק שמעתם חצי שנה?
    סגור