תקשורת ומדיה

יאיר גולן בהתבטאות מפתיעה: "אל תדברו בסיסמאות"

יאיר גולן פתח חזית חדשה, והפעם נגד פעילי האקלים בישראל. עיתונאי האקלים תקפו אותו, "לא מבין דבר בנושא. גולן, במקום לקשקש כדאי ללמוד"
מערכת ice |  1
יאיר גולן (צילום פלאש90)
סגן שרת הכלכלה וחבר הכנסת יאיר גולן מבקש לעמוד בראשות מפלגת מרצ והציב את עצמו נגד יו"ר המפלגה בעבר זהבה גלאון. עם זאת, זה לא שינה במאומה את הרגלו של גולן להביע דעות פחות פופולריות, גם אם רוב חברי המפלגה והמצביעים שלו חושבים אחרת.
בציוץ היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו כתב גולן על המאמצים של ישראל במאבק נגד משבר האקלים כי "ההשפעה של ישראל על משבר האקלים זניחה." עוד הוא הוסיף, "העיסוק באקלים בישראל צריך להיות בהכנה של תשתיות לגלי חום קיצוניים ובהגנה על שמורות הטבע שלנו. לדבר על אקלים כאילו ישראל היא מעצמה זה דיבור בסיסמאות במקום לעשות מעשים שנוגעים ישירות לאזרח הישראלי."
 
מי הגיב לו היה החשבון של ארגון האקלים 'מגמה ירוקה', שכתבו: "יאיר, ישראל היא חלק מהעולם המערבי ובעלת יכולת השפעה על שוק האנרגיה בהחלטות הממשלה בסוגיות הגז והאנרגיה. הערכות למשבר האקלים חשובה אף היא, ולא שמענו אותך מתייחס לנושא כסוגייה משמעותית, או בכלל עד היום. חבל שלפני שיצאת בהצהרות לא למדת את הנושא."
עוד תקפה אותו, מגישת 'הזמן הירוק' בכאן 11, יפעת גליק, "מה אתה עשית כדי להכין את התשתיות לגלי חום קיצוניים ולהגן על שמורות הטבע שלנו?" כתבה לו בתגובה.
 
עוד עיתונאית שיצאה נגדו היא שני אשכנזי, כתבת אקלים בעיתון גלובס, שכתבה, "גולן לא מבין דבר בנושא אך מתבטא בנוחות. מי אמר שגלי החום הם הסכנה הכי גדולה של הישראלים? ומה זה ׳להגן על *שמורות* הטבע׳? הן שמורות טבע. הן מוגנות. מה השטחים הפתוחים? מה עם תכנון קלוקל? הצפות? מתים מזיהום אוויר? גולן: פחות לקשקש, יותר ללמוד."
מהצד השני, גיבה אותו אושיית הרשת הלל גרשוני, שלדעתו משבר האקלים הוא לא יותר מהיסטריה. "לא מאמין שיוצאים מפיו של יאיר גולן גם דברי טעם מדי פעם", כתב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גולן מנסה לתפוס כותרות בידיעה שעוד 4 חודשים הוא יתחיל
    מזהה תהליכים 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצפות בדיוני הכנסת בטמבלוויזיה מהבית.
    סגור