תקשורת ומדיה

עקיבא נוביק תוקף את ארגון העיתונאים "אין גבול לחוצפה"

בסדרת ציוצים כועסים, יוצא כתב כאן 11 עקיבא נוביק כנגד ארגון העיתונאים, בטענה כי הם גוזלים ממנו כסף כל חודש ללא רצונו. איגוד העיתונאים יצא למתקפה משלו והטוויטר העיתונאי כמרקחה
מערכת ice | 
עקיבא נוביק (צילום טוויטר/עקיבא נוביק)
עקיבא נוביק ממשיך להתבטא בחריפות. העיתונאי  תוקף היום את התנהלות ארגון העיתונאים, אשר מכריח אותו לטענתו להפריש סכום ממשכורתו בכל חודש, ללא אפשרות לבטל.
"אז בתאגיד פועל 'ארגון העיתונאים', שהתנתק מההסתדרות. פניתי אליהם עכשיו וביקשתי להפסיק את חברותי. הם סירבו, והסבירו שחתמו על הסכם מול ועד התאגיד". כותב נוביק ומוסיף  "אלא מה, ועד עובדי התאגיד מעולם לא נבחר. יש 'ועד פעולה' שפשוט הוקם מעצמו, ללא בחירות."
 
והציוץ הזה כאילו פתח תיבת פנדורה. עיתונאים נוספים של האיגוד הצטרפו למאבק של נוביק והציגו את התסכול שלהם מהסעיף הבעייתי במשכורת. כך כתבה למשל יערה שפירא, הכתבת הפוליטית של התאגיד -  "השערוריה האמיתית היא החוק שמאפשר לגבות 0.75% משכרם של כל העובדים במשק לטובת ארגוני עובדים שלא קשורים אליהם.... מי אתם ומה אתם עושים לי בתלוש?". גם דנה ירצקי הכתבת הכלכלית הצטרפה ופנתה לנורית (קנטי, יו"ר הארגון) "נורית זה בושה וחרפה שאנחנו נאלצים לנהל את השיחה הזאת איתך ברשתות החברתיות. מי כמוך יודעת שכבר פנינו כמה וכמה פעמים בעניין, לא קיבלנו תשובות ובטח לא רצון לתת הסברים !!!!"
 
ומה בעצם הסיפור כאן? בראשית הקמתו של התאגיד, נחתם הסכם קיבוצי של ההסתדרות עם כלל עובדיו. בתוך ההסתדרות ישבו אז "ארגון העיתונאים" שמוחתמי ההסכם חויבו להפריש 0.75% משכרם כל חודש לטובתו. מאז, בסוף 2019 פרש הארגון מההסתדרות והמשיך להתקיים כגוף עצמאי, אבל ההסכמים הישנים שנחתמו עדיין מנוצלים בצורתם היבשה ועיתונאי התאגיד עדיין נאצלים לשלם. 
בשלב הזה לוויכוח נכנסה נורית קנטי, ראש הארגון. קנטי הגיבה "עקיבא היקר, אני לא כופה עליך דבר" והוסיפה "המילה עושק נשמעת מעולה, אבל, סולידריות, בעיני, מעולה יותר". נוביק הגיב "מצחיקות ההטפות פה על סולידריות ועובדים מוחלשים. בואו עכשיו לתאגיד, ואפגיש אתכם עם עובדים שמרוויחים מעט, ולא מעוניינים לשלם את הסכומים שנורית קנטי גובה מהם". 
 
נמשיך לעדכן בהתפתחות המאבק וברמת הצלחתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה